18. marts 2009

Min præmie

... Jeg har i lang tid haft et stort ønske om at udforske de mange flerfarvede garner, der er på markedet, det være sig Noro, Fyberspates, Lornas Laces, Artesanos Hummingbird, danske håndfarvede garner etc. etc. Jeg har mest dyrket det ensfarvede. Det vanskelige er at finde enkle, velsiddende mønstre, der fremhæver garnet og alle farverne.

Der eksisterer en lang række smukke Noro-hæfter og jeg var lige ved at lande på et af dem, indtil jeg så Artesanos Hummingbird Booklet med 14 designs af Jean Moss. Den er fra 2007, så nogle af jer kender den sikkert allerede, men jeg valgte den, fordi det er første gang nogensinde, at jeg bare MÅ strikke hver eneste model i en strikkebog. Og jeg mener det. Hver og én. Alle 14 ;-) Det skal være min udfordring til mig selv i 2009, så må vi se, hvor langt jeg når. Her ses alle modellerne




Min præmie for brug af 2000 g lagergarn består både af bogen og 4 nøgler Artesano Hummingbird 100% Alpaca. Der er 150 g i hvert nøgle og det er silkeblødt og lækkert. Hele herligheden er købt hos Texere Yarns og blev afsendt samme dag som jeg foretog bestilling og har været otte dage undervejs - flot ekspedition. Jeg kunne have fået garnet en smule billigere ved Pavi yarns, men jeg vil ikke handle med et firma, der ikke svarer, når man sender dem en mail - så er der altid andre muligheder.
Som det nok er bekendt, er Artesano jo også fairtrade garn med god samvittighed, hvilket bestemt ikke gør præmien ringere.



Men lad os nu se på det første projekt, jeg har indkøbt garn til. Jeg skal lave en Boo.



Hvor jeg lige får motorcyklen fra, ved jeg ikke ;-) Den næste model jeg skal lave bliver nok Chrysalis, der her er strikket i den farvekombination, jeg har købt. Denne farvesammensætning bærer det eksotiske navn Lovebird



Alle opskrifterne i bogen er designet til Hummingbird Alpaca, der strikkes på pinde 3,5 - 4,5, så der bliver god mulighed for at udforske mange andre flerfarvede garner i tilsvarende tykkelse. Jeg glæder mig helt vildt til at komme i gang, men jeg skal lige ha´ mit silkesjal og endnu et pudebetræk færdigt først. Nåh jo, så er der også lige et par sutsko og en gave til en veninde, men det går nok altsammen ;-)

14 kommentarer:

  1. Det var så mye fint, lekre modeller. Alle 14, det skal bli en fryd å få se de etterhvert som du skal strikke de. Jeg synes fargene du hadde valgt var vårlige og fine.
    Du er flink som strikker det andre ferdig før du starter. :-)

    SvarSlet
  2. Spændende projekt Lene - glæder mig til at se dit nye lækre garn.

    SvarSlet
  3. Hej Lene
    Sikke en spændende bog du har fundet. Den Boo er bare kanon flot, glæder mig til at se din udgave.
    Merete

    SvarSlet
  4. Skøn præmie!! Glæder mig til at se mere Boo.
    :-) Britt

    SvarSlet
  5. Wow Lene, den du skal starte med var jeg også bare helt væk i. Glæder mig utrolig meget til at se den bog og måske få lov at mærke lidt på det garn ;-)

    SvarSlet
  6. Det er da en lækker bog, og sikke en model du har fundet. Glæder mig til at se den færdig

    SvarSlet
  7. En fantastisk præmie!
    Meget velvalgt.
    Glæder mig til at se alle modeller lavet en efter en :-)

    SvarSlet
  8. Tillykke med din fine prämie, det er altid dejligt, når man selv kan bestemme, hvad den skal indeholde. Det ser så läkkert ud, garnet, venter med spändning på resultatet, husk nu at nyde det!

    SvarSlet
  9. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  10. Det ser ud til at være en lækker belønning - jeg glæder mig til at se både garn og opskrifter på søndag.

    SvarSlet
  11. Det er nogle meget spændende modeller, jeg kan godt forstå, at du vil strikke dem alle sammen. Glæder mig til at se Boo

    SvarSlet
  12. Dadum, dadum, hvis jeg strenger mig an, kan jeg måske begynde at strikke på det i morgen aften :-) Det klør godt nok i fingrene og jeg har vundet det ene nøgle op!

    SvarSlet
  13. Uha, det er jo en god præmie at give dig selv, smukke garner og modeller, kan godt forstå at du glæder dig til at komme igang.

    SvarSlet
  14. Ser vildt spændende ud, og læææækert garn. Må ses tæt på på søndag!

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.