5. februar 2012

Det er godt gjort

... at jeg skal blive syg, før der er lidt tid til at lave et indlæg. Jeg har været nødt til at lægge mig på langs med feber - den længe ventede advarsel fra kroppen, fordi jeg har gang i for meget! Det er meget længe siden, jeg har været offer for en virus, så nu vælger jeg den positive tilgang: Jeg har mulighed for at blogge noget af det sidste, der blev færdigt i 2011. Trøjen til min søster, Annette Danielsens Livø.


Desværre ikke nogen forrygende billedkvalitet - og jeg fik kun taget det ene billede. Da jeg, som sagt, ligger i sengen (fik I den? Der er faktisk brug for lidt medfølelse her ;-)) kan jeg ikke komme i nærheden af mine garnbanderoler, så faktaboksen må følge senere, Jeg kan dog nævne, at jeg har strikket i håndfarvet uld fra Marianne Svit - jo, det er faktisk lagergarn ;-) og Isager Alpaca2 indkøbt til formålet hos Ho-strik. 

Og så skal I da ikke snydes for et billede af sokkerne - det ene par var faktisk halvkiksede, det lykkedes mig at strikke én størrelse i skaftet og en anden i foden, men som I ser blev de superanvendelige alligevel - også selvom der ikke var nok garn til skafterne (de grå) ;-)


Faktisk har jeg også strikket en kjole i ren Alpace på p. 2,5, men har ikke fået taget billeder. Så den må vente til bedre tider.

Ellers er jeg i gang med "det hvide sæt" til farmors lille frø, men det er nu engang totalt umuligt at strikke i bomuld, medens feberen hærger. 

Håber I holder jer friske og raske derude :-)

29 kommentarer:

  1. hej Lene
    jamen jamen .. ikke så rart at smide sig på langs med sygdom.
    Håber du hurtigt kommer ovenpå igen :o)
    Og fantastisk trøje til din søster !
    er helt vild med ærmerne + belægning foran (er det ikke sådan det hedder?) - og ikke mindst: farven !
    Den er meget vellykket.
    Det er sokkerne også - men trøjen imponerer.
    Spændende hvad du ellers kan vise frem når du har haft kameraet i brug ..
    hilsen - og god bedring
    Mona

    SvarSlet
  2. Trænger du til medfølelse, skal du helt sikkert også få den - jeg sender hermed en stor portion afsted.
    Men når det er sagt, så holder jeg altså også lidt med din virus, eftersom den har fået dig til bloggen midt i det hele. Skønt at "se" dig igen.
    Livø er en skøn trøje, som jeg håber din søster bliver rigtig glad for. Hun kan vist ikke andet.
    Jeg håber også vi får et glimt af din kjole - måske kan virus'en holde dig i hus, indtil du får taget og vist billeder af den?
    Jeg ønsker dig nu alligevel god bedring, selv om du så stryger afsted igen.

    SvarSlet
  3. Ih stakkels dig, hvor er det dog træls med sådan en virus. Forhåbentlig er du snart ovenpå igen.
    Trøjen er så smuk, dejlig farve.
    Så du har strikket en hel kjole på pinde 2½, det lyder som et kæmpeprojekt, den glæder jeg mig vildt til at se, så skynd dig at blive rask, så du kan komme op og tage billeder.

    SvarSlet
  4. Jamen intet er så skidt, at det ikke er godt for noget. Så får vi andre da glæde af din tilstedeværelse, og din krop får den ro, den har brug for.

    Rigtig god bedring til dig!!

    SvarSlet
  5. Først; hvor er det dejligt at se dig igen - og selvom billederne måske ikke er så gode, så er det nemt at se at det er en lækker trøje din søster har fået.
    Og næst; tillykke med din kloge krop, som stopper dig når den trænger.

    SvarSlet
  6. Frisk og rask her nord. -19 grader ute så det er meget godt å være inne.Du lager mye pent. God bedring!

    SvarSlet
  7. Det med at være syg er ikke skidt uden at være godt for nogen (os der følger med her)Det er som sædvanlig skønne ting du får lavet. Rigtig god bedring.

    SvarSlet
  8. Det var da ikke så godt at du er blevet syg. Men hvis det ikke er værre end til at holde ud, så er det godt at kunne foretage nogle af sine yndlings-beskæftigelser med god samvittighed. Og alt det hårde, det må altså vente til du er rask ;-)
    Rigtig god bedring :-))

    SvarSlet
  9. Åh nej din stakkel, rigtig god bedring, jeg håber at der er nogle som passer godt på dig.

    Flot trøje du har strikket til din søster, dejligt farvespil der er i det garn.

    Håber vi ses hos Tine!

    SvarSlet
  10. Stakkels dig, det er så kedeligt at skulle holde sengen, håber snart du får bugt med den virus.
    Livø har jeg ikke set strikket op, så dejligt at få syn for sagen.
    Jeg håber meget at se dig til Fiberfesten, hekse er særligt velkomne!

    SvarSlet
  11. Øv, at du må under dynen, men så får du og din krop da lidt tiltrængt hvile. Rigtig god bedring, Lene!

    Livø er virkelig blevet flot. Den skal jeg også have lavet engang...

    Du får (næsten) al min medfølelse og lidt helbredene karma - puuuuuust! (kan du mærke, at den kom susende med vinden?) :-)

    SvarSlet
  12. Åh, din stakkel...

    Men der er jo ikke noget, der er så skidt....., og så fik vi da set en smuk trøje og lidt andre kreationer.

    God bedring.

    SvarSlet
  13. Stakkars Lenemor;)Huff det er ikke greit å ha feber og ligge til sengs, men du får ihvertfall slappet av, og det trengte du kanskje..
    Nydelig jakke til din søster!
    Gleder meg til å se kjolen i alpakka, den vet jeg blir nydelig;)
    Hjemmestikkede sokker er gode uansett om skaftet er langt eller kort;)
    Ønsker deg virkelig god bedring!!
    Knus fra meg;)

    SvarSlet
  14. ADS Livø er rigtig flot. God farve du har valgt.

    Ønsker dig god bedring.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  15. Hvor er din Livø dog flot og en skøn farve. Det er ærgeligt at du er syg, men det er så godt at du har tid til at blogge.
    God bedring

    SvarSlet
  16. Det er så kjekt når du kommer med et innlegg. Selv om det er dumt at du er syk og jeg ønsker deg god bedring.
    Så fin jakke du har laget til din søster. Heldigvis er strikk så tøyelig at noen ganger kan vi mikse og trikse litt med størrelser, ;))

    SvarSlet
  17. Nydelig jakke og heldig søster. God bedring til den syke (altså deg)!

    SvarSlet
  18. Jamen, sikke da noget sådan at blive syg; håber du snart bliver frisk igen.
    Lækker trøje du har strikket til din søster, jeg har kig på den til mig selv - sammen med mange andre
    God bedring

    SvarSlet
  19. Hej Lene
    Tusinde tak - du har lige fået ti-øren til at falde...
    Forklaring kommer her:
    Jeg har i et stykke tid ønsket at lære at strikke strømper på rundpind, så efter nytåret var jeg på biblioteket i hjallerup for at låne "To på én pind -fra top til tå" af Lene Randorff, bogen var deswærre udlånt, så jeg blev skrevet op. I denne kom så en mail fra biblioteket om at "min" bog var hjemkommet og klar til afhentning. Så i torsdags da jeg var ude at handle ind til aftensmad, blev bogen hentet, og som bekendt er en strikkebog ikke sjov uden garn. Min lille ford kørte derfor fluks til brønderslev så jeg også kunne få strikkegarn. Hos garnboden (faldt valget på Bamboo strømpegarn fra Hjertegarn, da der både kommer farveskift og mønster helt af sig selv) fortalte jeg om mit strømpeprojekt og jeg mente at kunne få 1 par strømper str 34 af 1 ngl garn, lød svaret: nej hvis du strikker to på en pind af 1 garnnøgle med start i hver sin garnende kommer mønsteret og farverne på hver strømpe til at være forskelligt! Du bliver nødt til at købe to ens ngl for at strømperne bliver ens. dette kunne jeg ikke helt se for mig før jeg i aften så billedet på din blog af dine stømper(til venstre). Nu sidder jeg så og smiler for min "ti-øre" er pludselig faldet. TUSINDE TAK Og rigtig GOD BEDRING

    SvarSlet
  20. Det er da gjodt gjort som du skriver at man skal nedlægges af sygdom for at få tid til at blogge. Jeg håber du snart er ovenpå igen. Det er en superflot trøje du har strikket.

    SvarSlet
  21. Åh - din stakkel! Håber din mand forkæler dig, så du snart er på benene igen:-)
    Livø er blevet en flot trøje!

    SvarSlet
  22. Uff er du syk! jeg ble frisk for etpar uker siden, men sliter med hosten fremdeles. Og det er ganske tungt.
    Jeg håper du er på bedringens vei, Lene.
    Du har da rukket å strikke meget i set siste, det ser jeg på dine siste innlegg, som jeg ikke har fått med meg.....
    Og så skal du bli bestemor!!! Det blir vel morro!
    Ha en fin uke...med sukker på!

    SvarSlet
  23. uf, jeg håber, du snart bliver rask og kommer på højkant. Men husk nu, at give din krop tid til at komme sig ordenligt.
    Lækker trøje, du har strikket til din søster!

    SvarSlet
  24. Auda, med det tempoet du har hold det siste året er det kanskje ikke så rart at kroppen sier stopp og sender deg til sengs!

    Godt du likevel får tid til å strikke, selv om bloggingen lider under tidsmangel. Strikking eller håndarbeid i særdeleshet fungerer godt som ren rekreasjon, så godt du endelig får tid til dette. -Selv om omstendighetene godt kunne vært bedre. God bedring. :)

    SvarSlet
  25. Kan du saa faa noget honning i dig dit stakkels lille pjusk, og faa fat i "cocker-spaniel-oejnene" saa der rigtigt kan blive pyldret om dig. Det er sandelig ikke sjovt naar man er pine doed noedt til at ligge vandret. Rigtig rigtig god bedring.
    Ad'en er da superflot. Og laekker knap. Soester blev vel overlykkelig ikk???

    SvarSlet
  26. Hvor er den fin!
    Og så kan keg ret godt lide at dine sokker ikke er påtvunget symmetriske, men bare er blevet som garnet ville det. Herligt!
    God bedring!

    SvarSlet
  27. Hvor er Livø blevet flot!
    Sikke en kærlighedsgave til din søster :-)

    Rigtig god bedring.
    Og øv at du ikke kan komme d. 26 :-(

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.