5. april 2010

Så skete det

Jeg er mor til to voksne sønner!
Min yngste er blevet 18 med manér og vi har fejret og fejret og fejret. En række pragtfulde dage i selskab med masser af herlige mennesker og masser af god mad. Alt, alt for meget god mad, men lidt trøstespisning kan være nødvendigt i livets overgangsfaser. Jeg er langtfra kommet igennem min vemodige periode, men glæder mig i den grad over den unge mand, han er blevet til. For han er naturligvis helt fantastisk ;-) Overgangen må tage den tid, den nu engang tager! Vemod og glæde går hånd i hånd og mit humør går mistænkeligt op og ned - måske et forvarsel om endnu en overgang i en ikke nærmere defineret fremtid ;-)

En eller to mente jo ikke, at jeg kunne undvære blogland hele påsken, men det har jeg simpelthen været tvunget til, der har stort set ikke været ét ledigt minut :-) Fødselsdagskagen, der blev lavet hele to gange, blev Mette Blomsterbergs hindbær lagkage og den kan kraftigt anbefales. Den smager suverænt godt og er ikke uoverskuelig at lave. Her i 2. version uden lys og uden inskription - må indrømme, at jeg i den grad mangler nogle konditorfærdigheder. Det blev til gengæld et af festens muntre indslag ;-)


Fødselsdagskortet bestilte jeg hos Fredrikke og fødselaren var yderst begejstret :-) Det er hverken første eller sidste gang, at Fredrikke er kortleverandør her i huset, for hun laver nogle meget gedigne og lækre kort. Billedet yder slet ikke kortet fuld retfærdighed, der er så mange fine detaljer, f.eks. små sten, men du kan få et indtryk.

Der har ikke været meget strikketid i påsken, men tilbehøret til Eng har jeg dog fået færdigt. Endnu et par blå Lepidoptera og et lille sjovt Peppy Scarf, set første gang hos Britt. Begge dele tilhører kategorien: Hurtige småprojekter. Og ja, man må godt se lidt slidt og træt ud efter al den festivitas ;-)


Og nu må jeg langsomt forsøge at få indhentet lidt af det forsømte - bl.a. er jeg jo laaaaangt bagefter med bloglæsning! Jeg aner ikke, hvordan jeg skal nå rundt til jer allesammen, men kommer tid, kommer råd.

Håber I alle har haft en god påske :-)

Faktaboks
Design:
Lepidoptera - se data her

Peppy - Peppy Scarf
Garn: Supersocke 100, Emotion II- color, 50% merino, 25% viscosebambus, 25% polyamid

Garn fra lager: Ja
Anvendt: 65 g
Farve: Multifarvet 1215, blå, turkis, grå og hvid
Købt hos: Markno
Pinde: Hæklenål nr. 3
Str. -
Ny teknik: Ingen
Bemærkninger: Let og hurtigt at hækle
Løbelængde: 100 g 420 m
Forbrug i løbende m (anvendt*m/g): 273 m
Forbrug i løbende m ialt i år: 11353 m
Anvendt garn i år: 2kg og 911 g

22 kommentarer:

  1. Vel overstått feiring! Den andre overgangen du nevner kan bli tøffere:O)
    Nydelig tilbehør til den flotte kåpen din!
    Da er påska slutt, ogher har vi hatt en flott soldag, og jeg har latt meg lure til å plante stemor ute, men har allerede tatt dem inn for natten;)
    Nyt kvelden og klem fra meg;)

    SvarSlet
  2. Stort tillykke med sønnen.

    SvarSlet
  3. Tusen takk for gode ord! :o)
    Nydelig farge på kåpen, og kjempe fint tilbehør!

    Ha en fin uke,
    klem Fredrikke :o)

    SvarSlet
  4. Lene stort tillykke med sønnen, dejligt at læse at I alle har haft en dejlig påske.

    Dit sæt er rigtig smukt sammen, i klær hinanden. Jeg har sagt det før men farven er jo skøn !

    SvarSlet
  5. Du er rigtige klädt på i skönne blå nuancer. Rigtig flot!

    Om 3½ år har vi en 18-årig i huset, spändende at se hvad det vil bringe.

    Ha' det godt!

    SvarSlet
  6. Det tar hardt på å feire at sønnene er blitt voksen. Jeg venter på den siste mld. om at babyen skal være kommet ut. Jeg er så nervøs synes det tar lang tid. Vi har alltid nye og nye faser med ungene selv om de er voksne.
    Nydelig var du i den blå jakken din med tilbehør.
    Takk for kommentarer og jeg gleder meg så til permisjon. klem fra meg. :))

    SvarSlet
  7. Tillykke med sønnen, det er da utroligt, så hurtigt, de børn bliver voksne - godt vi ikke selv bliver ældre i samme hastighed.
    Uhmm, lækker lagkage

    SvarSlet
  8. Tillykke med "knægten". Dit sæt er smadderflot og klæder dig.

    SvarSlet
  9. Grattis med sønnen!!! Og For en vidunderlig kake!! jeg er et kakemonster, så vær glad jeg ikke var med i selskapet! Jeg er nemlig en som kan klare 5 store kakestykker på en kveld!!!
    Din ENG fra Annette Danielsen er ssååå flott!! Jeg ser du har strikket de fleste modellene fra boken hennes. Jeg er så heldig og har denne boken, og du inspirerer meg til å strikke noe derfra. Gjerne en ENG, men min må være rød!

    SvarSlet
  10. Tillykke med din store søn.
    Det er skægt som man - langt fra hinanden og kun ses i blogland, alligevel har så meget fælles. Feks strik og store sønner :)Dejligt strik har du også nået ud over alt festligheden.

    SvarSlet
  11. Endnu en gang til lykke med sønnen! Jeg kan godt huske følelsen af både glæde og vemod, for det er svært at erkende, at man ikke mere har børn, men voksne børn. Men så kan du glæde dig til børnebørn - det er noget helt andet:-)

    SvarSlet
  12. Stort tillykke med sønnen!!
    Godt at i fik fejret med manér og at i har haft en god påske.

    Fint tilbehør til eng du har fået lavet.

    Og UHM UHM UHM hvor se den lækker ud den lagkage!!
    Den opskrift skal jeg vist have printet ud :-)

    SvarSlet
  13. Du har da klaret det virkelig fint med kagen! Den lavede jeg søndag, hvor Filippa holdt 5 års med familien! den var også et stort hit herhjemme.

    Tillykke med den unge mand - og altså man bliver jo ikke voksen bare fordi der står 18 år på lagkagen :-) det kommer jo langsomt - så du må jo også kunne bruge den tid, der skal til for at vænne dig... Det vigtigste er vel at han er fantastisk som du skriver!

    SvarSlet
  14. Tænk sig at du nu har 2 voksne sønner. Det er da ikke til at forstå, så ung og smuk som du ser ud ;-)

    Et stort tillykke endnu engang med ham.

    Skønt småting, du har lavet til eng. Jeg er vild med tørklædet. Måske jeg skulle forsøget mig. Har et par nøgler liggende som lige kunne passe. Mon ikke et nøgle Noro kunne anvendes....

    SvarSlet
  15. Det lyder som om festerne har været helt rigtige og af den gode, varme slags. Kagen ser fantastisk ud - vi har testet nogle af hendes andre opskrifter i påsken - mums!
    Dit tilbehør ser skønt ud og jeg synes mere du ligner en, der er mættet af glæde end af træthed!
    KH Britt

    SvarSlet
  16. Tillykke med sønnen - kan godt forstå hvis du synes det er vemodigt og at man skal vænne sig til det.

    Men uha, jeg fåt lyst til lagkage!

    SvarSlet
  17. Stort tillykke med ham. De bliver alt, alt for hurtigt store!

    SvarSlet
  18. Tillykke med sønnen. Mums kagen ser lækker ud. Nu har du vel sat tid af til afslapning.

    SvarSlet
  19. jeg kan huske den gang jeg blev 18 år, de gode gamle dage, for knap 5 år siden :D

    Ej, tillykke med sønnen, min mor siger vist stadig at bekymringerne blir større i takt med børnene?!

    kh sarah

    SvarSlet
  20. Puha, jeg kan saa godt forstaa det virvar af foelelser der maa foelge med. Vi moedre har jo svaert ved at se poderne vokse op og som jeg siger til mine, saa kommer de altid til at vaere mine smaa skattebasser selv naar de runder de 40.( hvorpaa de laver en masse grimasser hihi)
    Tillykke med ham. Kagen ser hammergod ud. Tror jeg vil proeve den naeste gang. Hernede er lagkage et eksotisk hit blandt vennerne.

    SvarSlet
  21. Hvor det hele bare passer smukt sammen i farverne.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.