2. oktober 2009

Filtet taske med grå Helleborus

Så er efterårets taske klar! Og hvorfor er juleroserne grå? Det er de fordi, jeg har brug for en taske, der kan bruges sådan lidt til det hele. Med den nye blomsterbog indenfor rækkevidde har det været meget svært at holde sig i skindet, jeg havde lyst til at lave store, røde valmuer, men det må blive næste gang :-)



Jeg har selv designet tasken, der før filtning målte 44 cm x 47 cm og i færdig stand måler 22 cm x 25 cm uden hankene, der er lange nok til, at jeg kan ha´ den over skulderen



Fletværket blev jeg inspireret til i Lisbeth Klodes Furø gårdbutik (jeg burde snart blive udnævnt til Fur ambassadør ;-)), hvor det dannede kant på en meget smuk lilla trøje. Det skal nok også afprøves på et tidspunkt, for det er meget sjovt at lave, når man lige har fundet en metode.



Jeg er glad for, at jeg har holdt tasken i neutrale farver, den vil være anvendelig til næsten alt andet. Så må jeg bryde ud i et sandt farveorgie med den næste!




FaktaBoks
Design: Eget design - blomst: Helleborus fra Lesley Stanfield 100 flowers to knit & crochet
Garn: Merino Silk fra hjertegarn - 60% merino, 20% silke, 20% bamboo
Garn anvendt: Knap 200g samt forskellige uldrester til blomsterne
Farve: 8079 Medium grå
Købt hos: Strikkenyheder.dk
Pinde: 4
Str: 44x47 før filt, 22x25 færdigt mål.
Ny teknik: Fletværket - jeg har strikket to lange paneler med tynde "strimler" og dernæst flettet og strikket dem sammen. Jeg har skrevet metoden ned til senere brug.
Garn fra lager: JA
Bemærkninger: Garnet filter særdeles godt. Tasken lykkedes første gang ved normal kulørt vask ved 40 grader og 1 spsk vaskepulver.

28 kommentarer:

  1. Et kunstverk! Nydelig! Du lager utrolig mye fint!!
    Denne blir nok en favoritt!
    Ha ei riktig fin helg og klem fra meg;)

    SvarSlet
  2. Vesken ble kjempefin. Jeg har en tovet væske fra noa noa. Den er sikkert fem år gammel og kjempefin. Helt siden jeg kjøpte den har jeg tenkt på at det må nå gå an å få laget seg en flott veske i tovet ull. (de passer så godt til ullkåpene)Du har iallefall laget deg en fin en...:-)

    SvarSlet
  3. Hvor er du bare god Lene, den er bare blevet super flot !
    God weekend !

    SvarSlet
  4. Hvor er den flot.
    Mere er der ikke at sige om den ting.
    Du er temmelig inspirerende, at du ved det.

    SvarSlet
  5. Hold da op , hvor er den bare flot :-) Den er bare super god .

    SvarSlet
  6. Den ser godt ud. Det er en rigtig god effekt med det fletværk, og som du siger anvendeligt til alt.

    SvarSlet
  7. Nyydelig veske! Jeg er imponert. Og blomstene var prikken over i'en. Grå er en favoritfarge hos meg, og som du sier, passer til det meste.

    SvarSlet
  8. Det er blevet utrolig god,din helt egen taske. Fletværket gør den super "rafy". Tillykke ed det flotte resultat

    SvarSlet
  9. Den er blevet helt fantastisk - din taske. Så smuk. Og genialt fletværk du har lavet i toppen.

    Synes den er meget smuk med de råhvide blomster.

    Glæder mig til den næste kreation med røde valmuer ;-)

    rigtig god weekend.

    SvarSlet
  10. Rigtig fin taske du har fået lavet - og super at du allerede har fundet anvendelse af den nye bog :-)Er du nede på 67 punkter på to-do listen nu ;-)

    SvarSlet
  11. Hold da op Lene, den er vel nok blevet smart. Jeg er vild med den :-) Den fletning må du gerne lære mig for det ser bare rigtig godt ud. Super flot design !!!

    SvarSlet
  12. Total fed taske. Er vild med fletningen, rent kunstværk.

    SvarSlet
  13. Hej Lene
    Hvor er din taske dog skøn. Farverne på blomsterne, det er da udeb betydning.
    Merete

    SvarSlet
  14. Jøsses kor flott den veska var,ser veldig vanskelig ut!! Du får til det meste du, ha ei god helg:)

    SvarSlet
  15. Den er fantastisk flot, den vil klæde enhver ting fra din garderobe er jeg sikker på. :o) Ha' en dejlig weekend.

    SvarSlet
  16. Aaagh! Du sparker til min dårlige samvittighed. Jeg har nemlig en STOR pose med garn til filtetasker. Kan man ikke sætte de dersens blomster på så de er lette at udskifte efter humør og vejrlig og sådan? Måske sætte dem på med en trykknap - så skal man godt nok passe på ikke at tabe dem.

    SvarSlet
  17. Helt vild flot! Og sikke en god idé med det fletværk. Wauw :-)

    KH Gittemay

    SvarSlet
  18. WOW!!!

    Behøver jeg at sige mere? :-D

    SvarSlet
  19. Den er godt nok blevet super duper flot. Lige i øjet efter min mening.

    SvarSlet
  20. Den er virkelig fin. Super sjov kant :)

    SvarSlet
  21. Hvor er den superflot med det fletværk - lækkert, det er da lige hvad den er. Rigtig flot gået

    SvarSlet
  22. Superflot, smart med det flettede, og den er jo ganske anvendelig til alt tøj.

    SvarSlet
  23. Lene, jeg må slutte mig til koret. Superflot!!!

    SvarSlet
  24. Ja, det er måske ved at være lidt trivielt, men nej, hvor er den bare god. Helt fantastisk. Den der flettekant, er det noget du vil dele med os andre, for den er jeg da helt vild med.

    SvarSlet
  25. Jisses, den ser jo ud som om den kommer fra den dyreste butik! Har en veninde som har bogen, den skulle man måske også skaffe sig?

    SvarSlet
  26. Wow..helt fantastisk, du er jo veldig flink til å strikke!!
    Fredrikke :o)

    SvarSlet
  27. Hej med dig
    Hvor er det fine ting, du laver.
    Rigtig flot.
    Vh Gitte
    www.freewebsite.dk/gittebobak

    SvarSlet
  28. den taske med fletværk i grå kan du fortælle lidt mere om hvordan du gør det?? den er bare så flot

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.