29. juli 2008

Novemberkulde

... mon ikke overskriften kan tiltrække et par stykker derude!

Nå, men jeg tør godt forestille mig en våd, kold, mørk novembermorgen (måske fordi, der er så laaaaang tid til), som vil blive helt, helt anderledes i det øjeblik jeg slynger min Ente om halsen :-)



Efter påfuglen synes alle projekter hurtige og lette! Enten har været ren hyggestrik. Et enkelt og delikat lille hulmønster, der ikke kræver den store koncentration og så dog. Når jeg har tænkt tanken "let, piece of cake" så sker der et eller andet med min hjerne og fejlraten stiger !! Måske fordi "let" betyder "mindre opmærksomhed" :-) Påfuglen fik trods alt opmærksomhed hele tiden!



Fakta: Ente sjal (efter påfuglen tillader jeg mig at kalde det et tørklæde :-))

Design: Lotte Kjær

Længde: 1,80 m (opskriften foreslog 1,30 m)

Garn: Entrådet Mohair, farve 1132 (75% mohair, 25% merino) købt på Lotte Kjærs stand på Saltum Uldfestival. Anvendt: Knap 100 g.

Pinde nr. 4



Margery var jeg også fast besluttet på at få færdig. Et forstykke blev det til, inden jeg opdagede, at Elsebeth Lavolds bog "The take five collection" VAR BLEVET afleveret på biblioteket! Det må være varmen, øv, øv. Og den er lånt ud igen, så der går et stykke tid, før Margery får ærmer. MEN, MEN. Så er der jo dejlig plads til nye projekter. Mere om dem senere :-)

4 kommentarer:

  1. Der er vist ikke noget strikketøj der ikke kræver opmærksomhed :-) men jeg kan godt genkende følelsen efter et stort projekt. Dit tørklæde/sjal er eller fint og let, og så er det blå/turkis ;-))

    SvarSlet
  2. Jo, tak lidt mindre temperatur kan godt gøre det her, det er altså bare for varmt. Flot farve, og ærgerligt med bogen, når du lige har sat dig for at blive færdig.

    SvarSlet
  3. Hvor er du imponerende flittig her i varmen. Fint tørklæde i en pragtfuld farve.

    SvarSlet
  4. Tak, tak. Jeg har nogle rigtige gode steder i haven, hvor der er salig skygge og ikke mindst svalende brise :-)Så er det stadig godt at strikke!

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.