20. april 2009

Hils på min stand-in

... hvor har jeg ønsket mig sådan en i laaaang tid. Jeg har købt den gennem Tine til favorabel pris og tak for, at du gad slæbe den med til strik-in hos Mariann :-) Og her er hun så, iført en lille Queen Anne i ren silke - hun ser skæv ud, men det er hun ikke!




Hun vil nok komme til at stå model til lidt af hvert, når jeg er indisponibel eller fotografen er ude af drift!

Den fine morbærsilke er rigtig velegnet også til dette projekt, det bliver næsten et smykke.



FaktaBoks

Design: Queen Anne´ s Lace scarf (mønsteret er et gammelt traditionelt hæklemønster)

Garn: 100% ren morbærsilke 12/2, anvendt 21 g

Farve: H19

Købt hos: BC garn

Hæklenål: 2,5

Str. -

Ny teknik: -

12 kommentarer:

  1. Det er da et skønt lille tørklæde... meget sommeragtigt. Jeg forstår ikke helt... hvor kan jeg finde opskriften? I en bog?

    SvarSlet
  2. Tillykke med din stand in, hun ser ellers godt ud. Ja silke er jo skønt og så i rød ! Flot flot

    SvarSlet
  3. Og så har i jo næsten samme figur :-)
    Dejligt at den kan bruges.

    Jeg beundrede dit tørklæde i går, det er meget smukt.
    Når man bruger det garn, kan det da vist ikke gå galt :-)

    SvarSlet
  4. Nydelig mønster på sjalet,så fint å ha rundt halsen til å pynte opp en kjole eller noe annet. Likte det veldig godt, :-)

    SvarSlet
  5. Som den da ligner ;-) Er sikker på at du bliver glad for den. Jeg bruger min utrolig flittigt. Ved at når blusen passer der, så passer den også til mig.

    Smukt tørklæde i det fantastiske røde silkegarn. Jeg er også igang.

    SvarSlet
  6. Sikke en skøn farve dit lille men skønne tørklæde har. Dejligt med en stand in, hende bliver du glad for.
    Merete

    SvarSlet
  7. Jeg har haft samme tanke, med en stand- in, men jeg ved ikke rigtig hvor den skulle stå til hverdag. Godt du er glad for din og meget kønt tørklæde iøvrigt.

    SvarSlet
  8. Uha, sådan en kunne jeg også godt bruge, det er jo ikke altid den fotograf har tålmodigheden,for det skal gå så stærkt når hun tager billeder. Og flot Queen Anne, den er bare så flot.

    SvarSlet
  9. syntes nu tørklædet klædte dig bedre !!!

    SvarSlet
  10. Tusind tak for jeres kommentarer :-)
    adjohansen: Mønsteret er i en af mine gamle hæklebøger, men det findes et utal af steder, bl.a. her, hvis du ellers er medlem af ravelry: http://www.ravelry.com/patterns/library/queen-annes-lace-scarf
    God fornøjelse :-)

    SvarSlet
  11. Hei! "stand in".
    lurte på om du kunne si til strikkehesten at hun har fått en award fra meg. Hun er jo så inspirerende!!! Awarden kan hun hente på min side.

    SvarSlet
  12. Sådan en kunne man jo godt bruge, men jeg har allerede pladsmangel! Den er i hvert fald fin.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.