11. april 2010

En enkel sag

.... der ikke skal ha´ så mange ord med på vejen, er Lene Holme Samsøes Bluse med Flæsekrave. Den har været færdig i et stykke tid, men da jeg fik en ordentlig feberforkølelse lige efter 18-års-fødselsdagen blev den først monteret for nylig. Og så skal jeg vist til at finde en anden farve end blå :-)

Den er strikket i Silkbloom og jeg fik såmænd opskrift og garn i julegave! Det er et superlækkert garn som jeg i sin tid brugte til svigerdatterens kjole. Nu har jeg iøvrigt to af slagsen, altså svigerdøtre, så jeg må finde en måde at benævne dem på ;-) Jeg vil strikke denne model i bomuld også, det er ganske vist!

Her nydes den første forårssol og den første friske luft i fire dage! Lige inden jeg skulle mødes med de sædvanlige strikkegale kvinder - denne gang hos Anita, der ikke blogger :-)


Jeg var totalt udmattet, da jeg kom hjem, hvilket kan skyldes tidligere omtalte forkølelse, men måske også det særdeles høje lydniveau, der opnåes ved at sætte 12 glade kvinder sammen ;-)

Nu vil jeg for første gang i flere dage ud at gå en lang tur. Hvor jeg glæder mig - og så håber jeg, at jeg er frisk til løbeturen igen i morgen.

Ha´ en rigtig dejlig søndag :-)

Faktaboks
Design: Lene Holme Samsøe: Bluse med Flæsekrave
Garn: Silkbloom, 45% morbærsilke og 55% merino
Garn fra lager: Ja da, julegave ;-)
Anvendt: 320 g
Farve: ib11
Købt hos: BC garn
Pinde: Addi click nr. 4,0
Str. Medium
Ny teknik: Ingen
Bemærkninger: Jeg har lavet trekvart ærmer, hvor originalen har helt korte ærmer.
Løbelængde: 100 g 280 m
Forbrug i løbende m (anvendt*m/g): 896 m
Forbrug i løbende m ialt i år: 12249 m
Anvendt garn i år: 3kg og 231 g

31 kommentarer:

  1. Den er bare så flot til dig Lene, så jeg kan godt forstå at du vil lave en sommermodel i den.

    Godt at du er ved at have det bedre igen, og jeg glæder mig til at se hvilken farve du slår dig på her til sommer.

    Hav det godt og tak for sidst.

    SvarSlet
  2. Den er bare rigtig flot, rigtig god farve til dig.

    SvarSlet
  3. Den er flot og i den dejligste himmelblå farve!Her er det et helt vidunderligt forårsvejr, så jeg tjekker bare hurtigt blogs og så er det ud igen. Tak for sidst - vi ses jo snart igen:-)

    SvarSlet
  4. Skøn bluse, der bare klædte dig super godt. Nu så vi den jo in real life først ;-)
    Og hvor var det lækkert at røre ved - det garn.

    Synes godt nok også at jeg var træt efter i går. Kaglede vi mere end vi plejer?

    Og Tak for sidst - det var hyggeligt som altid.

    SvarSlet
  5. Den er jo ligesom alt andet du strikker, flot!

    SvarSlet
  6. Denne var veldig fin! :o)
    Ha en fin gåtur i det nydelige været!
    KlemF:o)

    SvarSlet
  7. For en nydelig genser du har strikket deg!! Den var riktig så kledelig til deg og fargen var lekker! Ha ein fin søndag:))

    SvarSlet
  8. Den er super fin ;)
    Du er en flittig pige.

    Yt

    SvarSlet
  9. Flot model..altså dem begge. Hvad skulle du ellers finde, andet end blåt garn. Så det er igen spændende at se hvad du så får fremstillet.

    SvarSlet
  10. Godt på høre at du er på bedringens vei!
    Så lekker en genser med de riktige detaljer!
    Skal du skifte farge????? :O) Da er jeg spent på hva som kommer;)
    Ha en flott søndag videre og kom deg fort!!
    Klemmer fra meg;)

    SvarSlet
  11. Åhh.. den er sød, dén bluse. Blå klæder dig jo altid godt. :-) At i har været 12 strikkegale quinder sammen er da kun hyggeligt og nærmest balsam for sjælen (ihvertfald hvis det var mig) Håber du snart er ovre de sidste forkølelsesgener.

    SvarSlet
  12. Hvad er der nu galt med blå? Fantastisk farve - også til dig. Rigtig fin bluse, i øvrigt!

    SvarSlet
  13. You knit fantastic, lovely works.
    Rosalia, from Spain

    SvarSlet
  14. en smuk og anvendelig bluse, der klæder dig super godt :-) jeg glæder mig til at stifte bekendtskab med silkbloom til efteråret. Har du set det nye opskriftshæfte fra BC garn med design af Jytte Slente, der er rigtig mange fine ting i :-)

    SvarSlet
  15. Endnu engang må man bøje sig i støvet for alt det du fremstiller, meget elegant bluse og farven tja...den er jo bare super god til dig.
    Håber du snart er i topform igen :0)

    SvarSlet
  16. Det er en fin bluse med en smuk halsudskæring. Nåede slet ikke at opfatte at det var et nyt værk! Det må skyldes lydniveauet :-)

    SvarSlet
  17. Endnu en superflot trøje. Blå er jo en dejlig farve og klæder dig rigtig godt

    SvarSlet
  18. Den er flot og den klæder dig uforskammet godt.

    SvarSlet
  19. Mange tak for sidst.
    Hvorfor skifte den blå farve ud, når den nu klær dig så godt ? Godt at du er ved at være frisk igen

    SvarSlet
  20. Ørj - den er lækker og den vil da ikke blive mindre lækker i bomuld!

    SvarSlet
  21. Så flott du ble i den trøye, Lene! Og den er også blå!!! Jeg ser du elsker blått, for nesten alt du har strikket er i blått. Så hva blir neste farge du skal strikke i da???? jeg bare spør, siden du nevner du vil ha en annen farge neste gang......ik?
    Og JA, jeg er et kakemoster, skjønner du! Ikke glem at jeg har jobet som baker og konditor. Da levde jeg på kaker og veide nesten ingen ting! Det er helt sant!

    SvarSlet
  22. Genseren er bare superfin og kler deg så godt. Du ser kjempefin ut i den. jeg synes det er smart med trekvart erme og det ser så bra ut. Det var så fint med flesekanten også. :))

    SvarSlet
  23. Du strikker så utrolig mye flott:-)
    Ha ei super uke.

    SvarSlet
  24. Den ser rigtig skøn ud - som alt det andet du får lavet :-)

    SvarSlet
  25. Jamen blå er da så flot til dig, og der er denne model virkelig også. Men måske for at få variation til sommermodellen er det godt med en anden farve, glæder mig til at se hvilken du så vælger.

    SvarSlet
  26. Lige så flot på billedet som i levende live!
    Ja, altså både blusen og modellen :-)
    Håber du er ved at være ovre din forkølelse, det er da slet ikke til at klare at ligge i sengen i dette dejlige forårsvejr!

    SvarSlet
  27. Så flott, og så mye du har laget siden sist jeg var her. Alltid morsomt å ta en titt hos deg. God uke videre

    SvarSlet
  28. Kan du ikke glemme at jeg kan spise 5 kakestykker på en gang!! hi hi Jeg gjør det jo ikke daglig, men til spessielle anledninger. Og det er ikke mellom jul og nyttår man legger på seg, men i resten av året.
    Jeg spiser alltid mindre mat i et selskap, slik at jeg har plass til kakene....så noe må forsakes!
    Ha en nydelig weekend, Lene.

    SvarSlet
  29. Hold da op hvor er den flot til dig.
    Jeg ville ønske, at jeg kunne strikke sådan på små pinde.
    Jeg drømmer om Geilsk Topstykke. Den er så sød. men strikket på 3,5 og det er jeg altså ikke særlig go' til. ØV!

    Ha' en dejlig weekend ;)
    kristine

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.