29. oktober 2008

Tailored Scallops

.... Så blev den færdig og den er blevet lige præcis som ventet. Det er en skøn cardigan og den har været rigtig sjov at strikke. Mønsteret - feather and fan - er hyggeligt at sidde med, ikke vanskeligt, men dog opmærksomhedskrævende på forstykkerne, hvor der arbejdes med 1 fuld mønsterrapport og en delvis rapport. Jeg måtte trevle det ene forstykke op, fordi jeg kom til at rykke mønsteret.








Jeg skulle have bredt den lidt mere ud på ryggen, så man kan se det fine fald, men havde en noget utålmodig fotograf til rådighed (min teenager) og der var ikke skyggen af chance for at få taget et nyt billede :-)

Jeg har strikket på pinde nr. 5, hvor originalen er strikket på pinde 6,5, givetvis i tykkere garn og har strikket et par størrelser større end normalt.


Et nærbillede af mønsteret, som dog på ingen måde yder det retfærdighed.

Fakta:

Design: Tailored Scallops - Pam Allen - fra bogen Lace Style. Ideen fik jeg hos Irene.

Garn: 1 tråd 100% tynd morbærsilke fra BC-garn og 1 tråd ren uld fra Aagaard Tekstilhåndværk i samme valmuerøde farve. Nummeret på silkens farve er 20

Anvendt: Trøjen vejer 338 g

Pinde nr. 5

10 kommentarer:

  1. En meget smuk sag og en fantastisk smuk farve. Jeg elsker klare farver ligesom du vist også gør.

    SvarSlet
  2. Den er rigtig flot - Faktisk synes jeg at både Irenes og din version er flottere end billedet i bogen ;-)

    SvarSlet
  3. Lene - den er blevet flot! Har du strikket ærmerne lidt bredere end opskriften foreskrev ? Jeg synes nemlig mine ærmer er meget stramme på det nederste stykke(og lange).

    SvarSlet
  4. Tak, Pia: Vi er helt enige om de klare farver. Var iøvrigt begejstret for din Carmen, men nåede aldrig at kommentere :-)

    Tusind tak, Gitte, jeg er ovenud smigret :-)

    Tak Irene. Jeg blokkede hele trøjen, før jeg syede den sammen i ærmerne og siderne. Og så gav jeg ærmerne en ekstra gang strækning, netop fordi jeg kunne huske, at du skrev de var så smalle - men de er stadig ikke de bredeste :-)

    SvarSlet
  5. Hvor er den bare flot.
    Super fin farve og smukt mønster.

    SvarSlet
  6. Den er bare bare super flot, og den passe jo perfekt !

    SvarSlet
  7. Wow, hvor ser den lækker ud. Er helt misundelige hehe :-)Og farven (drømmende SUK!).

    SvarSlet
  8. Hvor er den flot og sikken farve, og kender godt det med at få taget billeder af en teenager, det skal dulme gå så stærkt, og tit er de helt slørede....

    SvarSlet
  9. Tak skal I ha´ allesammen :-) Håber, det er sidste gang, jeg er tvunget til at lade mig fotografere af en teenager :-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.