9. april 2009

En nem lille sag

Påsken her er travl - både hvad angår gæster, udflugter og strik, så der er ikke tid til lange indlæg. Men jeg må jo lige vise, at jeg fik listet Norah Gaughans Loppem af pindene i går aftes.



Det er en nem lille sag at få fra pindene og jeg har nydt at strikke i en farve jeg ikke plejer - en fantastisk håndindfarvet lime-grøn fra Marianne Svit. Billederne viser på ingen måde farvens styrke, desværre. Jeg har pjattet lidt med knapperne, jeg kunne slet ikke stå for denne kombination:



Loppem er en gave til min højt skattede svigerdatter. Ha´ nu en god påske derude :-)

FaktaBoks
Design: Norah Gaughan: Loppem fra Vol. 3
Garn: 100% håndindfarvet uld, anvendt 164 g - Der er strikket med to tråde
Farve: Limegrøn
Købt hos: Marianne Svit
Pinde: 4,5
Str. Small
Ny teknik: Ingen
Opsparingsstatus: (Regel: 2,5 point for hver 50 g anvendt lagergarn. 100 point udløser præmie)Allerede opsparet: 75,45 + 8,2 = 83,65 point

17 kommentarer:

  1. Den er smart og flot og .....
    Jeg får helt lyst til at finde min
    bog frem. Nej, jeg har gang i noget
    andet, så jeg må styre mig.
    Mvh Anita

    SvarSlet
  2. Altså Lene - hvor er den bare super, super smart, og jeg er helt sikker på at din svigerdatter bliver meget glad for den.

    Den frister da godt nok også mig! ;-)

    God Påske.

    SvarSlet
  3. Tænkte straks:"det er ikke den farve, der strikkes af hver dag"
    ;-)

    Hvor er den flot og smart
    God påske

    SvarSlet
  4. Hvor er den fin! Får helt lyst til at trække "min" Loppem op ad kurven, hvor den blev smidt ned, da jeg syntes, ærmegabene blev for store...hm... må hellere kigge lidt på det.

    SvarSlet
  5. Hvor er den flot - og jeg er altså vild med den grønne farve og knapperne - ihhhh altså de er så fine!!!

    SvarSlet
  6. Den trøje er godt nok flot og sikke en farve. Du bliver da set i den trøje
    Merete

    SvarSlet
  7. Den er blevet rigtig fin og så endda i en rigtig forårsfarve.

    Hm, den model kunne jeg godt få en trang til at lave...engang med tiden;-)

    SvarSlet
  8. Du er altså en rigtig sød svigermor !! skøn vest og farven er bare ikke til at stå for - heller ikke knapperne. Din svigerdatter bliver helt sikkert glad for den.

    SvarSlet
  9. Den er flot. Det er min yndlingsfarve.

    Og limesaftknapper til en limefarvet cardigan. Selvfølgelig. :-)

    Gid min svigermor kunne finde på sådan noget.

    SvarSlet
  10. Den var fin er sikker på din svigerdatter blir fin i den. Hun får fine ting fra deg, husker hun i en blå jakke......denne vil sikkert bli like fin

    SvarSlet
  11. Utroligt läkker og specielt for mig som elsker stärke farver, så det grönne går lige hjem her, og en flot model er det også.

    SvarSlet
  12. Den er flot og wow for den grønne farve. Hun må blive glad.

    SvarSlet
  13. Meget, meget flot!! Skøn model, fantastisk farve og sjove knapper. Kan man forlange mere? Tror jeg ikke...
    Hvor har du i øvrigt købt Nora Gaughan hæftet?
    :-) Britt

    SvarSlet
  14. Tusind tak for jeres søde kommentarer - den blev afleveret i dag og farve og facon passede perfekt ;-)

    Fru Rønne: Er du opmærksom på at der skal strikkes rundt i ærmerne til allersidst med færre masker end der sluttes med? På den måde indsnævres ærmegabene gevaldigt ;-)

    Britt: Jeg har købt Norah Gaughans bog på hendes egen hjemmeside her:
    http://www.berroco.com/ng3/ng3_photoview_pv.html

    SvarSlet
  15. Hvor er den bare super flot.
    Dejligt at den passede og faldt i god jord.

    SvarSlet
  16. Nej, hvor er den blevet flot, den er jo på min liste, men nu skal den altså snart startes. Det er bare en skøn farve du har lavet den i, man bliver helt glad af at se på den.

    SvarSlet
  17. Heldige svigerdatter :-) Den er skøn og farven er helt fantastisk.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.