19. august 2008

213 gram luksus

... ligger nu til tørre. Jeg skal blankt indrømme, at der går meget lang tid, før jeg gentager et sådant projekt, hvis jeg nogensinde gør det. Ren, tynd morbærsilke er ikke særlig rart at strikke i. Det er hårdt og svært at få jævnt. Heldigvis retter en vask op på det. Jeg har helt klart fået min lyst styret for et stykke tid. En erfaring rigere: Det vil være rigtig godt at blande med en tynd uldtråd eller mohair.




Den har taget en del timer at strikke. På tynde pinde uden særlig meget mønster, har den til tider sneglet sig afsted. Så er det, jeg prøver at huske på, at jeg skal nyde processen. Jeg er dog ret sikker på, den bliver et rigtigt hit, den er helt fantastisk at have på. Ren silke er altså ultimativ luksus.

Fakta:
Silkekjole, strikket efter mit eget hoved. Kant på ærmer og forneden på kjolen er lånt fra nederdelen i Lene Holme Samsøe: Feminin strik.

Garn: 100% morbærsilke fra
garn.dk. Farve nr. H19. Anvendt: 213 g

Pinde: Nr. 2,5 (kunne sagtens være gået ned på p. nr. 2)

10 kommentarer:

  1. Altså Lene - det kan godt være at det har været et stort arbejde - MEN hvor er den altså bare flot! - Elsker rødt ;-) og så en kjole i Silke - Ih - hvor vil jeg gerne se den på ;-)

    SvarSlet
  2. Hvor er den smuk Lene, glæder mig til at se et billede med dig i.

    SvarSlet
  3. Så blev den endelig færdig. Sikke smuk den er. Du bliver ballets dronning.

    SvarSlet
  4. Nej - hvor er den altså flot! Sikken dog et arbejde. Det er yderst sjældent jeg går længere ned end pind 3 - så bøjer mig i støvet for din tålmodighed og kunnen.

    SvarSlet
  5. Den bliver vi altsä nödt til at se pä..

    SvarSlet
  6. Øj, hvor er den blevet flot, så kan du rigtig være Lady in red..

    SvarSlet
  7. "Syngende valmuerød" kalder jeg farven (det står helt for egen regning) og den er altså fantastisk, Gitte. Så hvis du elsker rødt, så kom bare i sving :-)

    Tak Line, din blog må jeg vist kikke nærmere på, billede skal nok følge, når den lige er tørret helt igennem. Ha´ en smule tålmodighed med mig, også du Laila :-)

    Kjolen har i hvert fald fortjent betegnelsen, Mette, jeg ved ikke lige med mig :-)

    Det er ærefrygtindgydende, når du bøjer dig i støvet Irene, tak skal du ha´:-)

    Tak, Jette, jeg kan i alt fald drømme :-)

    SvarSlet
  8. Virkelig smuk kjole, både facon og farve. Imponerende tålmodighed du har.

    SvarSlet
  9. Meget, meget flot kjole. Og et tålmodigheds arbejde. Jeg har kun lavet en top i morbærsilke, og jeg synes også, det var en sen død med pind 2½ og så tyndt garn, men resultatet er jo lækkert.

    SvarSlet
  10. Tak, Pia og Lisbeth. Ja, jeg øver mig på at være tålmodig, der er p. 2 og 2,5 lige det rette værktøj.

    Og så er det netop alt besværet værd, så blødt, så lækkert, så blankt :-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.