19. februar 2009

Trøje med smockmønster

.... En halv time før vi skulle til fødselsdagsmiddag hos svigerdatter Stinne i går aftes, blev den sidste knap syet i Strikket drops jakke med smockmønster. Dermed blev der da endelig lidt at vise frem her på bloggen.

Her ligger den og tørrer, men det var først i dag. Jeg gav hende den i går og tog den med hjem og vaskede den i dag! Det kan man simpelthen ikke, først give en gave og så gå med den igen, men hun er så tålmodig, den kære pige og tog det i stiv arm :-)



Jeg var meget spændt på om den passede for den mindste størrelse i opskriften var en str. s og jeg tilpassede til en xs. Modellens "smockoverdel" skal sidde ordentligt til, så tilpasning var nødvendig - og heldigvis havde jeg denne gang heldet med mig. Den er som støbt til hende. Her er den så i temmelig krøllet og uvasket tilstand, men det opvejes jo af den søde model :-)


Jeg har nydt at strikke den, den har typisk været tv-strik og smockstykket er jo et sandt slaraffenland for en snonings-elsker som mig. Ærmeborten er også virkelig fin og kommer lige i detalje her.



Fakta: Design: Drops Design nr. 110 - 22

Garn: Jeansblå Lucca superwash fra BC-Garn, anvendt 325 g

Pinde nr. 4

Selvom opskriften kan siges at være ny, den er fra forår/sommer kollektion 2009, trækker den ikke fra i opsparingsstatus, fordi den har været gratis. Så må jeg til gengæld snart huske at købe lidt garn fra garnstudi0. Garnet er NATURLIGVIS fra lageret. Hold da op, hvor min glorie blænder :-)

Opsparingsstatus: 47,5 + 16,25 point (ja, det hele tæller med :-)) = 63,75. Kun 36,25 point "to go".

13 kommentarer:

  1. Hvor er den da bare super fin.
    Det er bare en rigtig fin model (også hende indeni) :-)

    Skal du låne pudseklud til glorien?
    Min bliver desværre ikke pudset så tit :-)

    SvarSlet
  2. Hvor er den flot og sikke en lækker gave:-) Den ser ud til at sidde perfekt.

    SvarSlet
  3. Sikke en skøn trøje, den passer hende bare super godt. Flot model, sikke nogle detaljer på den, tror den ville volde mig noget besværd at strikke.

    SvarSlet
  4. Hvor er den trøje bare flot og lækker. Dit gør ikke noget at du pudser din glorie, du har været dygtig i lang tid efterhånden
    Merete

    SvarSlet
  5. Hej Lene
    Hvor er det dog en sød cardigan med fine detaljer, og den passer modellen perfekt!

    SvarSlet
  6. Hun var kjempeskjønn i strikkejakken. Samtidig var svigerdatteren din sikkert glad for å få en så fin gave som er skredderstrikkret til henne. :-)

    SvarSlet
  7. Den er rigtig flot. Og ser ud til at sidde helt perfekt.

    Hun er da godt nok heldig - hende din svigerdatter... Også selv om du tog trøjen med hjem igen.

    SvarSlet
  8. du har da en heldig svigerdatter.Flot trøje i fødselsdagsgave og var det ikke også hende du havde strikket en super lækker røg kjole til jul ? Hun liver da rigtigt forkælet

    SvarSlet
  9. Sikke en dejlig svigermor hun har ;)
    Sød bluse, sød model.
    Yt.

    SvarSlet
  10. Altså hvor den bare passer hende perfekt, og hvor er det en sød model, du kan altid finde de gode ting.

    SvarSlet
  11. Hun er da bare heldig, din svigerdatter, at få sådan en flot gave, så gör det nok ikke så meget at du tog den med hjem igen. Gläder mig til at se, hvad du köber, når du har sparet sammen.

    SvarSlet
  12. Jamen, hun er også sådan en dejlig pige :-)Faktisk enhver svigermors drøm ;-)

    Tusind tak for jeres søde kommentarer, jeg bliver altid så glad for at høre fra jer :-)

    SvarSlet
  13. Flot trøje til en flot pige !
    Den passer jo perfekt, og farven er bare dejlig :-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.