13. august 2009

Drops Pigecardigan

Det er garnet, der gør denne lange pigecardigan til noget særligt. Den blødeste alpaca strammet op med den fineste mohair/silke tråd. Bedre kan det ikke blive.




Det er faktisk første gang, jeg har strikket med Garnstudios Kid-Silk og jeg er ovenud begejstret for blandingen af mohair og silke. Sådan en blanding befinder sig i den dyre ende af skalaen, men er det hele værd. Kombineret med den bløde Alpaca, ligeledes fra Garnstudio har det givet strikkeglæde langt ud over det sædvanlige.




Trøjen er endnu et af feriens projekter og har været færdig længe. Det er en gave til en god venindes datter, der selv har været med til at vælge model, farve og knapper. Det var ikke let at bestemme sig for knapper, men lige præcis disse blev valgt, fordi de passede sammen med den unge dames sølvhalskæde. Hvis jeg er heldig, får jeg et billede med både den og trøjen på :-)

Nu med indhold:




Ellers er jeg ved at pakke strikketasker (ja, nu har jeg jo to ;-)), for på lørdag skal jeg til strik-in hos Nynne og der er jo mangt og meget, der skal vises frem og diskuteres. Jeg glæder mig som sædvanligt helt ustyrligt :-)

FaktaBoks
Design: Drops model nr. 112-38
Garn: Drops Alpaca, 100 % alpaca og Drops Kid-silk, 75% mohair, 25% silke
Garn anvendt: 200 g Alpaca og 75 g Kid-silk
Farve: Lyseblå alpaca, fv. nr. 6205 og blå Kid-silk, fv. nr. 08
Købt hos: Garnlageret, Silkeborg - strikkenyheder.dk
Pinde: 4,5
Str: Bredde 7-8 år, længde 9-10 år
Ny teknik: Ingen
Bemærkninger: Ren nydelse fra start til slut. Jeg går og pønser på at lave en voksentrøje i samme blanding.

15 kommentarer:

  1. Den så virkelig myk og deilig ut! Og så fin farge! Det er morsomt når mønsteret stemmer og man ser at modellen blir slik man hadde tenkt;) Håper du har bedre vær enn meg, her pøsregner det og vi har 9 grader...brr...kaldt;)

    SvarSlet
  2. Yndig pigetrøje og den ser ud til at være fluffy og let som en fjer:-) Jeg vil rigtig gerne se den på pigen, for kunne overveje at strikke den til Nanna:-)

    SvarSlet
  3. Den er rigtig flot ! Glaeder mig til at se den med indhold :-)

    SvarSlet
  4. Den er så flot - Lene. Meget fin med mønsteret i toppen, og passer så godt til den nye mode med tunikaer. Og det lyder rigtig godt med det garn.
    Også lige noget for Lise ;-) Måske næste projekt til hende.........

    SvarSlet
  5. For ei nydelig jakke du har strikka, den var lekker! Mønsteret til russesokkane kjøpte eg på husfliden, dei skal egentlig strikkast i Raumagarn men synest kansje dei vert vel tykke i det garnet. Ha ei god helg:)

    SvarSlet
  6. Hej Lene.

    Den er meget sød og jeps; vi vil se den på! :-)

    SvarSlet
  7. Dejligt når det hele bare passer sammen og lykkes.

    Hun er en heldig pige, den skal hun nok blive glad ved.

    Yt.

    SvarSlet
  8. Den er sød, håber hun bliver glad for den. Har ikke prøvet kid-silk, det lyder spændende, men alpacaen kan jeg ikke have på, den stikker, det er ellers lækkert at strikke med.

    SvarSlet
  9. Den ser skøn ud.
    Sådan en tråd mohair/silke er supergod at have med i mange strikmodeller - det giver både blødhed/loddenhed samt hold/styrke. Prøv også at kombinere den med supersoft/tvinni/duo - det bliver ret godt.
    :-) Britt

    SvarSlet
  10. Meget fin pige bluse - den ser meget blød og dejlig ud.
    Glæder mig til vi ses I morgen.

    SvarSlet
  11. Den ser også väldigt söd og dejlig piget ud.
    Håber du får en god eftermiddag, kan godt forstå at du gläder dig.

    SvarSlet
  12. Enda en fin jakke. Gleder meg hvis vi får se den på jenten. Du strikker så forsegjorte ting og det er en fryd å se dem. ;-)

    SvarSlet
  13. denne var vakkerfin....fin farge...

    SvarSlet
  14. Den er blevet rigtig fin - og ja den garnkombination er helt fantastisk - har mærket en trøje opstrikket i samme hos min garnhandler og det gav straks et ekstra punkt på to-do listen ;-)

    SvarSlet
  15. Den trøje er bare så fin. Min niece har også bestilt en, efter hun har set den her.
    Merete

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.