29. november 2009

Blå for blues?

Hvis bekymringen for, hvad der kan ske min dyrebare 17-årige, når han endnu engang tilbringer fredag og lørdag aften/nat i Aalborgs alternative musikmiljø, lægger sig som en blytung klump i maven og jeg ligger og vender og drejer mig i sengen, så er der ikke andet at gøre end at stå op og tage et par ekstra pinde. Hvem ved, måske er det den egentlige årsag til, at jeg har fået strikket så ekstremt mange produkter i år - for det har jeg egentlig, nu hvor jeg kikker nærmere på listen.

I nat blev regndråber færdig

Det er blevet en skøn trøje, som jeg gerne ville ha´ forlænget til en kjole, men jeg havde desværre ikke garn nok. Jeg brugte garn fra lageret og brugte rub og stub. Regndråber er en top-down-model, strikket i et stykke og det gør det jo nemt at styre garnforbruget


Hvis jeg ser lidt trekantet ud i ansigtet, skyldes det manglende nattesøvn! Regndråber er ren tv-strik. Når dråberne er tilfældigt strøet ud over overdelen (de skal strøes tilfældigt og det er jo lige noget for mig) er der ikke andet at gøre end at fortsætte i rib til den bitre ende. Jeg slap let, fordi jeg valgte tre-kvart ærmer.

På ryggen er det gået galt med et par vendestrikpinde, fordi jeg simpelthen "tabte" omslaget og mit forsøg på at fikse det efterfølgende er mildest talt ikke imponerende.



Jeg lever med det, indtil ånden kommer over mig og jeg får taget mig sammen til at finde ud af, hvad pokker, jeg har lavet. Energiniveau´ et har ikke været særlig højt i dag.

Men også denne gang, kom han sikkert hjem og sagde pænt godnat til sin mor, der heldigvis nåede at løbe ind og smide sig under dynen, for jeg sidder jo ikke oppe og venter :-)

Det blev endda til fælles morgenmad i morges kl. 10, hvor adventskransen blev tændt og vi alle tre fik adventsgaver. Min mand syntes nemlig jeg skulle ha´ adventsgaver i år og pressede mig (meget hårdt;-)) til at bestille Marknos adventskalender og så måtte jeg jo naturligvis også ud at finde noget til ham! Det siger sig selv at den 17-årige endnu ikke er for gammel til det pjat, så ham var der naturligvis sørget for.

Her er min fine, fine gave. Strømpegarn fra The Natural Dye Studio. Hold da op, det er kram, sikken hyggelig tradition :-) Strømper kommer I til at høre meget mere om i nærmeste fremtid, for jeg har lært et og andet helt nyt.


Og nu lidt fakta. Håber I er friske og udhvilede derude og nyder jeres adventssøndag.

Faktaboks
Design: Annette Danielsen: Regndråber
Garn: Lana Grossa - Merino Big, 100% merino uld
Garn fra lager: Ja, det har ligget i over et år
Anvendt: 500 g
Farve: Blå, 621
Købt hos: Garngalleriet, Løkken
Pinde: Rundpind nr. 3,5 og 4
Str. S
Ny teknik: Ingen
Bemærkninger: "Regndråberne" er lettere at strikke med så elastisk et garn som Merino Big, men man undgår stadig ikke små huller ved siden af dem. Dråberne selv, dækker dog hullerne, så der er ingen ko på isen :-) Øverste del er strikket på pind 3,5 og nederste del på pind 4, for at få lidt mere plads til hofterne, idet den er forlænget med ca.14 cm.

27 kommentarer:

  1. Hvor er den flot med dråber på bærerstykket. Skøn blå farve, som bare passer til dig.
    Sikke en skøn adventsgave du har fået.
    Merete

    SvarSlet
  2. Skøn skøn trøje. Forstår godt din bekymring for sønnen i nattelivet. Selv her i lillebitte Sindal er jeg bekymret for min den 16 årige, så jeg tør slet ikke tænke på hvis jeg boede i Aalborg.

    SvarSlet
  3. Genseren er super, den fine fargen gjør så du ser sporty ut.
    Jeg har pause i nattevåk nå, men jeg vet så inderlig godt hva du snakker om. Om noen år må jeg også begynne igjen, men vil helst ikke bekymre meg for det nå. Når folk klager over småunger skal de være glad de ikke vet hva som skal komme. Det er mye verre å passe ungdommer enn disse små som vi har kontroll over. Det går heldigvis oftes bra. Gøy skikk med adventspakker, det har ikke vi.
    klem fra meg. :-)

    SvarSlet
  4. Wow ! Den er godt nok flot ! Min ligger lidt i dvale fordi jeg er igang med at lave julegaver. Men det bliver da til et par pinde i loebet af ugen.
    Med hensyn til teenageren, saa kan jeg skrive under paa alt det du skriver ! Natten er laaang naar man ligger og venter ;-)

    SvarSlet
  5. Så fin adventsgave og nydelig farge på genserne din!!
    Ha en fin kveld,
    klem Fredrikke :o)

    SvarSlet
  6. Du strikker modeller som jeg liker utrolig godt! denne var helskjønn!..nok en gang;) Flott farge og god modell, og regndråpene gjorde den til en spesiell genser.
    Ikke greit å være mor til en tenåring som begynner å bli voksen;)
    men du bekymrer deg nok unødig, slik jeg selv har gjort;)
    Ha ei fin uke og klem fra meg;)

    SvarSlet
  7. Dine bekymringer kan ikke læses ud af den flotte, klare blå farve. Håber han styrer godt igennem!

    SvarSlet
  8. Den er meget smuk! Sikke nogle smukke trøjer du har strikket i år...
    Godt at din mand pressede for adventsgaver! Det er en meget hyggelig ting, som voksne også bør have del i ;)

    SvarSlet
  9. Hold da op hvor er den flot :-) Modellen er også på min to do liste og sprang da vist lige nogle pladser op ;-)

    SvarSlet
  10. Nå, så det er derfor du er så hurtig med at få noget strikket færdigt...:o)) Endnu en flot trøje fra din side, og hvor lækkert at du får adventsgaver, kunne være jeg skulle nævne det her. Datteren er så omtåget af hormoner at hun ikke engang har kigget i sokken i dag, det kan jo være at jeg slet ikke behøver at købe en til næste søndag, vil prøve at se om hun overhovedet opdager det er jul.:o))

    SvarSlet
  11. Den er rigtig, rigtig fin. Skøn farve. Godt sønnike endnu engang kom hjem i ét stykke:-)

    SvarSlet
  12. Hvor er den smuk. Både modelle(rn)e og farven.
    Bagtanker er også utrolig flot.
    Spændende adventsgave - garnet ser rigtig lækkert ud.

    SvarSlet
  13. wow den er super flot og lækker farve :)

    SvarSlet
  14. Smukke regndåber :-)

    Godt at han (igen) kom helskindet hjem :-)
    Det må være nogle lange og bekymrende nætter.
    Men selvfølgelig sidder du da ikke oppe og venter :-)

    Smuk adventsgave.
    Den må jeg vist ønske mig til næste år!

    SvarSlet
  15. Du kan tror jeg kender til søvnløsheden. Jeg havde aldrig tænkt at jeg skulle blive sådan en "bekymringsmor", men kan slet ikke sove, før hele familien er i sikker havn... Mange kriser og stunder kan man strikke sig ud af, også ventetiden på teenagerbørn:)

    SvarSlet
  16. Hej Lene.
    Den er simpelhen så flot og den klæder dig også godt. Blålige nuancer er vist lige dig... :-)
    Dejligt med advenstgaver, det blir´ man aldrig for gammel til.

    SvarSlet
  17. Dejligt med adventsgaver! Og endnu dejligere at han kom velbeholden hjem, siger jeg som sikkert gör det samme om nogle år!

    SvarSlet
  18. Hvor er den flot din regndråbetrøje, og så i blå,som vist er din yndlingsfarve, men den klæder dig nu også ualmindelig flot. Dejlig adventsgave.

    SvarSlet
  19. jeg troede ikke det nemand var til var blues søn - så næste bluse der skal kreeres skal vel være ? for metal.
    Nå men flot ser den ud -

    SvarSlet
  20. Nå, så du sidder oppe om natten og passer ikke din søvn:-)Godt han kom hel hjem - sønnen.Men du får sørme da strikket noget, og denneher regndråber er da i den smukkeste himmelblå farve! Har du mon ikke strikket mindst en trøje/kjole om måneden i år plus det løse:-)

    SvarSlet
  21. endnu en lækker kreation fra dig, rigtig smuk farve - kende det med manglende indre ro når de unge menneker er ude - troede somend det nok bare var mig der var lidt pylret

    SvarSlet
  22. Smukke blå dråber, en skam, med fejlen på ryggen, men du hitter sikkert på noget, for at dække over. Farven er køn og den er din.

    SvarSlet
  23. Uha - gruer for når de skal slippes løs i nattelivet. Forstår dig så udemærket!!!!

    Og sikken skøn model du så har fremtryllet i alle de sene nattetimer, og den blå er bestemt ikke lig med blues med med noget skønt dejligt kretansk havvand! Blåt, lækkert og dejligt!

    For fan... hvor den klæder dig! Skidt med fejlen, så længe du har den på ser du den jo ikke.

    SvarSlet
  24. Den er blevet superflot. Kender godt bekymringerne om Aalborgs natteliv. Jeg har dem forsat selvom datteren er 22 og har boet hjemmefra længe.

    SvarSlet
  25. Endnu engang, tusind tak for jeres kommentarer :-) Hvor er det godt, vi har vores strikketøj :-)

    SvarSlet
  26. Wauw hvor er den flot - har ikke set den før nu. Men har lige bestilt bogen på biblioteket og vil se om jeg kan få presset projektet ind, når jeg finder noget garn der passer - tror jeg vil gøre som du skrev du ville have gjort, lave den til en kjole - elsker nemlig også strikkede kjoler:-)
    Mht. Rambling Rose, det er da lige sådan nogle ærmer der egner sig super til årstiden:-)

    SvarSlet
  27. Hej med dig
    Flotte ting, du laver. Kan du hjælpe mig med følgende: Opskriften på regndråber angiver ikke, hvor man begynder på kroppen. Ved ærmegabet eller midt for?
    Tak og venlig hilsen Anne

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.