26. juli 2009

Blomstertrøjen

.... fra Lene Holme Samsøe Feminin Strik skulle ha´ været strikket sidste sommer, men bedre sent end aldrig :-)



En hurtig, lille sag, som jeg også fandt tilpas underholdende med det lille blomstermotiv på ryg og forstykker.



Jeg har valgt at nøjes med en enkelt knap. Garn og knapper fandt jeg i den fineste garnbutik i Frederikshavn - Strikkefeen - men kun takket være min nordjyske udholdenhed!




Jeg var nemlig på turistbureau´et for at spørge, om der var en garnbutik i Frederikshavn og de svarede friskt: NEJ.

Kan simpelthen ikke passe, gik jeg og tænkte, nå ja, måske underholdt jeg også min mand med et par udtalelser, da jeg pludselig så et stort, smukt skilt, hvor der stod Strikkefeen. "Der kan du selv se" udbrød jeg triumferende, medens jeg storkede over gaden og ind i butikken. Jeg ærgrer mig over, at jeg ikke fik taget et par billeder, for det var en rigtig fin butik!

Derimod har jeg taget billede af mit nyeste projekt. Hvirvelstrøm er kommet på pindene i den lækre, lækre uld fra Fur, men mere om det i senere indlæg.


Jeg vil nemlig også lige benytte lejligheden til at gøre lidt status, for snart står færdige projekter i kø her på bloggen:

Årringe er trevlet op - den blev simpelthen for slasket i det garn, jeg havde valgt og belært af erfaringen med Ashbury så .... Af pindene med den :-)

Sommerfugl er på stand-by - farvekombinationen driller mig og det første valg dur bare ikke. Den skal strikkes her i vinter, men venter til jeg kan komme overens med de rigtige farver.

FaktaBoks
Design: Lene Holme Samsøe, fra bogen Feminin Strik
Garn: Muskat fra Garnstudio, 100% merceriseret bomuld.
Garn anvendt: 325 g
Farve: Lilla, farve nr. 14
Købt hos: Strikkefeen, Frederikshavn
Pinde: 3,5
Str: S
Ny teknik: Ingen
Bemærkninger: Lene Holme Samsøes størrelser er temmelig store. Indtil videre har jeg, foruden blomstertrøjen, strikket Brombærtrøjen og nederdelen fra Feminin Strik, hvor jeg havde samme oplevelse af størrelserne.

17 kommentarer:

  1. Jakken din ble nydelig, flott farge, og mønsteret på ryggen var dekorativt! Så godt du fant butikken:) Nytt spennende prosjekt på pinnene har du også;) Ha en god uke!

    SvarSlet
  2. Hvor er den blevet fin.
    Lige din farve :-)
    Og meget smukt mønster.

    SvarSlet
  3. Nydelig lille jakke, din knap er bare flot til den. Det var godt nok for dårligt at turist kontoret ikke kunne hjælpe dig !

    SvarSlet
  4. Så fin.
    Send en mail til turistbyrået, det var bedre hun hadde svart deg at hun ikke visste for det som hun svarte var jo bare dumt. Det kan tilogmed være flere strikkebutikker hvem vet.
    Du strikker alltid så mye fint og den lilla fargen er godtil deg. :-)

    SvarSlet
  5. Den er rigtig rigtig sød og smart - jeg er især vild med at der er noget på ryggen. Det er dejligt med overraskelser. Det er en yndig knap du har valgt til det.
    Strikkeheksen i Frederikshavn er en fin og sød lille butik med en venlig indehaver.

    SvarSlet
  6. Den er bare meget flottere end den jeg strikkede i det originale garn, kan godt lide at den er løsere i det. Og det var noget sejt noget at strikke i kan jeg huske og blev meget fast. Skøn farve, lige mig.Glæder mig til at din Hvirvelstrøm.

    SvarSlet
  7. Den er blevet vældig fin og med rigtig søde knapper:-)

    SvarSlet
  8. Sikke en fin lilla farve - og knappen passer bare perfekt!

    Ja, som "snakkemunn" siger - send en mail - så ved de det til en anden gang.

    SvarSlet
  9. Skjønn og kledelig jakke i flott farge, ha ei fin veke:)

    SvarSlet
  10. Du laver jo også bare det flotteste...Tänk hvis jeg havde vist det om Frederikshavn, så var vi måske kört indenom, inden vi skulle med färgen hjem. Nu blev der ikke köbt et eneste nögle garn i DK andet end det jeg fandt på et loppemarked, väldigt underligt.

    SvarSlet
  11. Superflot - den har jeg også kigget på flere gange.
    Det turkise merino ser skønt ud - det bliver en lækkerblød Hvirvelstrøm.
    :-) Britt

    SvarSlet
  12. Rigtig flot Lene - Du kan bare det der med lace mønster.

    Meget fine detaljer med blomsterne.

    SvarSlet
  13. Tak for alle jeres dejlige kommentarer, blomstertrøjen er allerede godt brugt ;-)

    SvarSlet
  14. Hei,
    så fine ting du strikker!
    Fredrikke :o)

    SvarSlet
  15. Hvor er den skøn, dydsmønster :-)
    Hvor kan man købe opskriften?
    Ulla fra Thisted

    SvarSlet
  16. Hvor er den jakke skøn - dydsmønster :-)
    Hvor kan man købe opskriften?
    Ulla fra Thisted

    SvarSlet
  17. Vedr. trøjen "Rosita". Nu har jeg prøvet igen og kan ikke få mønstret til at passe når jeg begynder på ryggens anden del. For mig at se begynder de 4 omvendte ret for tidligt. Glatstriben bliver mindre end på den anden del af ryggen.
    Vil du ikke være rar at se på det?
    TAK. MVH Inge Andersen

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.