16. april 2009

Repetition

Det kræver selvdisciplin at lave en to'er, specielt hvis den strikkes i samme garn og samme farve som et'eren. Det er en gave til min veninde og selv om jeg præsenterede hende for indtil flere forskellige cardigans, uden at forsøge at manipulere naturligvis, var hun ikke i tvivl om, at det skulle være denne her





Så det var jo bare at gå i gang. Knapperne er de fineste små sølvfugle, købt hos Panduro Hobby.





Med denne trøje ryger jeg op over 100 point på min opsparing, hvilket betyder, at jeg endnu engang har brugt 2000 g lagergarn og min præmie denne gang er dette lækre, flerfarvede merceriserede bomuldsgarn. Det blev bestilt hos FILT i går og ankom i dag, sådan. Det skal blive til en Chrysalis fra Jean Moss bogen.



Og så må det være tid til lidt frihed, så jeg ikke mister hele mit garnlager:-) Det er nu meget sjovt at sætte nogle regler for sig selv og overholde dem, der går virkelig sport i det, men jeg gider ikke lave regler hele tiden. Jeg må bare prøve at bruge min sunde fornuft, når jeg køber garn!!!!

FaktaBoks
Design: DROPS design model nr. 110 - 22
Garn: Lucca Superwash, 100% merinould, anvendt 400 g
Farve: sub27
Købt hos: BC garn
Pinde: 4
Str. Medium
Ny teknik: Ingen
Opsparingsstatus: (Regel: 2,5 point for hver 50 g anvendt lagergarn. 100 point udløser præmie)Allerede opsparet: 83,65 + 20 = 103 point = I MÅL

18 kommentarer:

Samtal från min trädgård sagde ...

Den er virkelig flot, og også det nye garn. Selvfölgelig skal du have lön for besväret, dejligt at det går så hurtigt at bestille garn, og du har väret rigtig dygtig med at bruge af dit lager.

Irene sagde ...

Den er vel nok lækker, og knapperne er da simpelthen prikken over i-et:-)

Tine sagde ...

Endnu engang en flot trøje fra dine hænder.
Og så en genganger :-)
Det er et meget fint mønster. Den skal vist også på min to-do liste :-)

Lækkert garn du har købt.

Tine sagde ...

Endnu engang en flot trøje fra dine hænder.
Og så en genganger :-)
Det er et meget fint mønster. Den skal vist også på min to-do liste :-)

Lækkert garn du har købt.

Helle : sagde ...

Den er da også virkelig skøn den trøje, og knapperne er som bare smukke.

Pia sagde ...

Den side i mit drops hefte, må mangle. :-) Syntes ikke jeg er stødt på den. Den er virkelig flot også lige noget for mig, søde knapper iøvrigt.

Berit sagde ...

Ih, altså Lene, hvor der kommer mange og flotte produktioner fra din hånd. Dine omgivelser må være superglade for en så produktiv veninde/svigermor/mor osv. Glæder mig til at se dit næste projekt.

Erna sagde ...

Sikke en lækker trøje, og hatten af for dig at du "orkede" at lave den samme 1 gang mere.

Jeg kan da også kun beundre at du er så god til at få brugt dit lagergarn.

Puttenings sagde ...

Hurra, så kom du i mål! Det gik da egentlig ret så hurtigt syntes jeg. Jeg kan godt forstå, at din veninde er faldet for den model. Den er virkelig fin, og knapperne passer bare så godt. Jeg glæder mig til at se hvad du tryller frem af det lækre bomuldsgarn, det er godtnok nogle lækre farver. -og meget sommerlige. :o)

snakkemunn sagde ...

Enda en flott jakke. Du strikker så fort og de er så fine.Knappene på jakken var supre. Kjekt at du kunne premiere deg med nytt garn.
:-)

Lea Poulsen sagde ...

Det var dog det værste! At strikke 2 ens. Det må jeg sige: "flot gjort"

kludemutter sagde ...

Hun bliver da lykkelig.
Super flot cardigan.
Yt.

Jette sagde ...

Jamen, endnu en smuk trøje fra dig, og tillykke med at du har fået en så fed præmie ud af det.:o))

Strikkeheksen sagde ...

Tusind tak skal I ha´ allesammen. Det nye garn er SÅ lækkert, men det kommer I garanteret til at høre mere om ;-)

strikkedilla sagde ...

Kjempeflott jakke. Og masse annet flott i bloggen din. Helt imponert.

Gitte sagde ...

Genganger eller ej - Den er super flot. Ser umiddelbart ud som et stort arbejde, og det gør det jo endnu mere imponerende at det er nr. 2 ;-)

Skønt garn du har købt.

Mette Thrysøe sagde ...

Den er bare flot! Din veninde er heldig at have dig :)
Sjovt med de regler man sætter for sig selv angående garnlager/garnkøb :) Dit nye garn ser spændende ud!

Bebiane sagde ...

Jeg er vild med de knapper, de fuldender jo hele kunstværket.
Kh. Bebiane