4. maj 2009

Sidste års model

...kan sagtens gøre sig her på bloggen. Jeg jager ikke nødvendigvis efter det seneste nye, men det jeg synes, der er sjovt at strikke og så gør det selvfølgelig heller ikke noget, at det er klædeligt ;-) Det er blevet til en sommertop fra DROPS sommerkollektion 2008.




Den er strikket med to tråde af en bomulds/hør blanding fra lageret. Jeg forventede mig ikke det store, garnet er meget billigt og jeg troede, at det måske ville blive hårdt efter vask, men jeg er blevet positivt overrasket og har fået en skøn blød top som nok skal blive brugt rigtig meget her i sommer.



Mønsteret er enkelt og kan sagtens strikkes til lidt fjernsyn.

Jeg har gang i en frygtelig masse projekter og er blandt andet gået i gang med en kjole i råsilke fra Marianne Svit. Hun har ikke så mange farver, men sælger til en god pris og jeg faldt for den, der kaldes blå. Hvilke farver vi kan lide er vel ofte bestemt af, hvilke farver der klæder os og jeg skal helst ha´ klare farver. Råsilke, som jo er meget mat (hvilket bestemt er en del af dets charme) kan ofte virke lidt grumset i farven og således også denne blå. Men den ligger indenfor "mit" farveområde og jo mere jeg strikker med den, desto mere forelsket bliver jeg i den. Jeg håber på at få en rigtig lækker kjole ud af det. Jeg ELSKER råsilke, det er noget af det mest behagelige at have på om sommeren.




Jeg bruger dog allermest tid lige nu på at gøre en fødselsdagsgave færdig. Jeg kan ikke sige så meget om den, for modtageren kan finde på at kikke med her. Men det er strik på store pinde, så det går forholdsvist hurtigt. Jeg strikker i gennemsnit "en del", ryg, forstykke, ærme, pr aften, men det er jeg også pisket til, for jeg er kommet i gang alt for sent.

Jeg er også næsten begyndt på Hug - mit næste flerfarvede Jean Moss projekt, der skal strikkes i vanvittigt lækkert garn fra England, men det vil I helt sikkert komme til at høre mere om. Når jeg siger næsten betyder det, at den er i mine tanker, jeg har ikke slået masker op endnu :-)

FaktaBoks
Design: DROPS top, nr. 101-23
Garn: Uspecificeret meget tyndt garn - 50% hør, 50% bomuld, 2 tråde, anvendt 186 g
Farve: Turkis
Købt hos: BC Garn
Pinde: 3,5
Str: Small
Ny teknik: Ingen

14 kommentarer:

Irene sagde ...

Det er en rigtig sød sommertop, der ser yderst behagelig ud:-) Og farven er jo fin:-)

snakkemunn sagde ...

Jeg synes denne var kjempefin også.
Det går så fort med deg og du har så mye spennende på gang. Råsilke er fint behagelig og mykt å ha på.
Vi kan jo se du er veldig glad i blått, men du kler det godt også.
Må bare vente i spenning på kjolen da plusss det andre.... :-)

Helle : sagde ...

Det er en rigtig flot sommerbluse du har strikket, og det er jo lige din farve. Jeg giver dig ret i at man ikke behøbver at skal have det helt nye, bare det klær en og man kan lide det. Jeg glæder mig til at se hvilken kjole du har valgt at strikke.

Tine sagde ...

Sikke da en dejlig sommerbluse.
Super fint mønster, selvom det er gammelt :-D

Karen sagde ...

Sidste års model skader jo ikke...sikke meget skønt du får strikket. Jeg imponeret. Jeg veklser lidt mellem at hækle og strikke....holder i virkeligheden nok mest af at hækle. Men det bliver da SLET ikke til så meget som du og en masse andre....
jeg har nok for mange andre små-hobbies.
God aften

nynne sagde ...

Yndig top -og skøn kjole du er i gang med.Imponeres over dit tempo

Strikkeheksen sagde ...

Tak for jeres kommentarer, det er altid en stor glæde at høre fra jer :-)

Velkommen til Karen, jeg må vist kikke nærmere på din blog :-)

Pia sagde ...

Det er en meget sød top du der har fremtryllet, og farven er lige mig. :-)

Jette sagde ...

Det er da ligemeget om det er sidste års model, det er jo designet der tæller. Vi kan jo ikke gøre for at der hele tiden kommer noget andet i vejen for det planlagte..:o)) Smuk farve og model og blå passer jo perfekt til dig.

strikkeforsker sagde ...

Sød sommertop.

Cat Bordhi's New Pathways for Sock Knitters kan varmt anbefales, såfremt du har mod på selv at lave "personlige" opskrifter. Der er grydeklare opskrifter, men bogens force er, at den giver vejledning til hvordan man tilpasser dem til egne mål og designer selv.

Gitte sagde ...

Skidt med hvilket år modellen er fra - bare den er smart - OG DET Er DEN!! Den ser super sød og lækker ud, med en god pasform.

Uha - lyder ogdt med en kjole i råsilke. Den glæder jeg mig til at se mere til......

Bebiane sagde ...

Den sommertop har jeg også strikket og jeg er meget glad for min, kunne godt strikke den igen, men vil bare forlænge den lidt.
Kh. Bebiane

Karin Grøn sagde ...

Den sommertop er bare fin og farven er rigtig sommer.

Samtal från min trädgård sagde ...

Den var rigtig fin og lige din farve. Gläder mig også til at se kjolen i råsilke.