28. august 2008

Margery har fået ærmer

... og er dermed blevet færdig. Det har været en fornøjelse at strikke de smukke snoninger og jeg har nydt hvert øjeblik. Faktisk så meget, at jeg tror, der bliver en Margery2. Det lækre Merino Silk fra hjertegarn har været perfekt til projektet. Jeg har lavet halsudskæringen lidt dybere end originalen, ellers har jeg holdt mig til opskriften.

Der er en enkelt fejl i opskriften, men rettelser findes på Elsebeth Lavolds hjemmeside her.



Fakta: Margery - design Elsebeth Lavold, The take five collection.

Garn: Merino Silk fra hjertegarn, 6 nøgler, anvendt 283 g

Farve: 8028

Pinde: 3,5 og 4

18 kommentarer:

  1. Som altid har du lavet en model der ser ud til at have en fantastisk pasform (eller også er det bare dig ;-).

    Super flot og dejlig farve.

    SvarSlet
  2. Nöj, hvor den altsä bare blevet kanonflot til dig.

    SvarSlet
  3. Hvor er det flot, sikke en smuk farve, blå som vanligt ;-))

    SvarSlet
  4. Hold da op, hvor er den smuk! Det er en af de flotteste færdige Lavold's jeg har set, godt gået!

    SvarSlet
  5. Uh, jeg bliver jo helt svedt af al den ros, tak skal I godt nok ha´:-)

    SvarSlet
  6. Meget smuk - farve og mønster og garn passer så smukt sammen, Kender kun hende Lavold fra en gammel bog med vikingemønstre....er det hende?

    SvarSlet
  7. Nej, hvor er den flot - og så sidder den jo fantastisk :-)

    SvarSlet
  8. Tak Irene og fru Kahr :-)Nu skal det bare blive en smule køligere (siger jeg uden at klage over det dejlige solskinsvejr :-))

    Ja, Irene det er hende Lavold med de gamle vikingemønstre, men hun har lavet rigtig meget siden. Jeg skal til at lave en Ellery til min mand, f.eks.
    Kik ind på hendes hjemmeside
    http://www.ingenkonst.se/textile.htm

    SvarSlet
  9. Meget smuk model, og den klæder dig rigtig godt.

    SvarSlet
  10. Super flot bluse.
    Mere er da vist ikke at sige om det :-)

    SvarSlet
  11. Super flot og den ser ud til at have en fantastisk pasform.

    SvarSlet
  12. Tak Tine og Pia - nu mangler jeg bare lidt køligere vejr :-)

    SvarSlet
  13. gid jeg os havde en M. ser rigtigt godt ud på dig:)

    Og så kan jeg kun anbefale The Happy Hooker af Debbie Stoller, som også er kvinden bag Knit 'n' Bitch bøgerne (kvinde med pinde på dansk). Der er nogle rigtigt fede ting i.

    SvarSlet
  14. Tak Sascha. Jeg må snart gå i lag med The happy hooker :-)

    SvarSlet
  15. Sikke en flot trøje, den er for sej. Sikke smuke snoninger. Farver er også bare vild god til dig.
    Merete

    SvarSlet
  16. Tak Merete, jeg er også rigtig glad for den :-)

    SvarSlet
  17. Hvor er den altså flot - og farven er smuk og meget klædelig ;-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.