16. oktober 2009

Det hele foregår bag kulisserne

.... så der er ikke meget at vise frem i øjeblikket. Et par pulsvarmere i resterne fra mit Spindelvæv er det eneste, jeg kan vise frem denne uge, men det betyder jo ikke, at der ikke arbejdes igennem!





Det ser endda ud som om jeg kun har strikket én, men jeg måtte selv tage billedet og jeg synes trods alt, den gør sig bedst på. De er strikket ud af mit hoved, men mønsteret har jeg hugget fra snoningernes og vikinge-ornamenteringens mester Elsebeth Lavold og har genbrugt et par rapporter fra Margery.

Men der foregår faktisk ret meget. Annette Danielsens Cumulus er kommet på pindene, det er et bestillingsarbejde fra en veninde, så selvom jeg ikke kun strikker på den, så har den fået højeste prioritet. Bente Geils Bagtanker og Jean Moss Chill er lige i hælene på den og derudover eksperimenterer jeg med en kjole eller to og min egen kraftigt ændrede version af Cumulus i Marianne Svits nye, tynde silkeuld. Og så burde jeg vist snart gå i gang med "Nederdel med kiler" fra fru Rønberg som jeg købte i Saltum i sommer og Hanne Falkenbergs Viktoria som jeg for længst har fået hjem. Og ..... Ja, jeg må bare konstatere og acceptere, at der altid er langt flere ideer og garn på lager end der er tid, men det hele bliver jo strikket på et tidspunkt og jeg nyder hvert sekund :-)

Dog er der en enkelt plage!






Jo ældre hun bliver, desto mere terror udøver hun. Hun vil være med til/i alt.






Hun er indekat, så hun er på en måde undskyldt. Hun har et energioverskud uden lige og selvom vi forsøger at lege det ud af hende, har hun altid overskud til lidt terror. F.eks. er hun begyndt at stikke af med mit strikketøj ved at tage et bundt garn i munden og så løbe så hurtigt hun kan med pinde og det hele efter sig! Denne leg reserverer hun dog til mig, hvis jeg ikke gider ha´ hende på skødet, medens jeg strikker. Heldigvis er hendes bror totalt ligeglad med strik og forventer intet andet end at blive kælet i døgndrift ;-)

Nå, men tilsidst mit "svar" på udfordringen fra Fru Westerskov. Jeg skulle finde syv orange ting og det er sjovt, hvad der sker med ens hjerne, når den får til opgave at fokusere på en bestemt farve. Jeg troede ikke, jeg kunne finde syv ting, men det endte med, at jeg kunne ha´ fundet endnu flere.




Jeg har også fået en turkis udfordring fra Birthe og det bliver jo nemt, men må vente til en anden gang. Hexen har givet mig en lyserød udfordring og der tror jeg nok jeg synker i knæ, jeg har ikke syv lyserøde ting, men jeg har da tænkt mig at kikke ordentligt efter ;-)

FaktaBoks
Design: Strikkeheksens pulsvarmere med Elsebeth Lavolds snoninger :-)
Garn: 100% Merino fra Fur
Farve: Kaki/army grøn
Købt hos: Furø Gårdbutik Klode
Pinde: 3, Magic Loop
Str: ?
Ny teknik: Ingen
Bemærkninger: Jeg er ikke 100% tilfreds med pasformen, den må der arbejdes lidt på. De er lidt store i den nederste del.

16 kommentarer:

  1. De ser dejlige og varme ud :)

    Slemme slemme kat, man må ikke sabotere strikketøj! Og så kan jeg alligevel ikke la' vær' med at trække lidt på smilebåndet, for jeg havde selv sådan en sabotage-kat en gang, og det var altså lidt sjovt at følge med i dens påfund :)

    God weekend

    SvarSlet
  2. Godt gået med de orange ting ;-)

    De ser lækre ud de/den pulsvarmer, men der er jo også brug for dem i øjeblikket.

    Glæder mig til at følge med i dine mange projekter.

    Sjov kat ;-)

    SvarSlet
  3. Glemte lige at ønske en god weekend.

    SvarSlet
  4. De er da fede de vanter, og fint at få brugt op. Hvor din kat bare ligner min i farverne, men hun rører ikke garn, kan kun risikere at blive viklet ind i det når hun vender sig ved siden af mig. Og ja, det er svært at nå alle de projekter man gerne vil, der kommer hele tiden fristelser man ikke kan modstå, pyha, listen kan blive lang efterhånden.

    SvarSlet
  5. Tøhø....min liste (hvor garnet er købt) er også aaaaaalen-lang! Vi når det nok....en dag...og undervejs er det heeeerrrrligt!
    Vanterne ser fede ud - skøn snoning du har brugt der.
    :-) Britt
    aka GrenDesign

    SvarSlet
  6. Bliver da helt forpustet over din lange liste. Skøn kat trods "tyveriet" en gang imellem.

    SvarSlet
  7. Wauv - du har da strik nok til resten af året. Lækre pulsvarmere

    SvarSlet
  8. Spændende med alt det der foregår bag kulisserne!!! Og skønne vanter. Også en rigtig god måde at få brugt rester på ;-)

    De 7 lyserøde ting kan jeg da hjælpe dig med ;-) (et hurtigt kig på Lises værelse - og de første 30 ting er klar til elvering.....)

    SvarSlet
  9. - Sidste ord skulle være levering....

    SvarSlet
  10. Med de tempereture vi holder os for tiden, så er det bestemt tiltrængt med noget lunt til hænderne.

    Spændende med alle dine projektet;-)

    SvarSlet
  11. Flotte pulsvarmere! Sikken en fræk lille kat du har! Min er ikke så interesseret i strikketøj mere. Hun kaster sig bare ovenpå mig, så må jeg selv finde ud af om jeg kan strikke eller ej:-)
    Mange spændende projekter du har gang i....

    SvarSlet
  12. Kjempe fin var den!
    Og en nydelig pus,
    Fredrikke :o)

    SvarSlet
  13. Superflotte pulsvarmere :-). Og hold da lige op for en liste, du remser op - tabte lige pusten :-))).
    Din kat ligner én af mine - i adfærd. Hun stjæler ALT fritliggende garn - og gemmer det i brusekabinen. Eller bag en dør. Nogengange også med pinde....hun er virkelig s l e m :-). Strikkede strømper er også et godt bytte :-).

    Dejlig tirsdag til dig.

    KH Gittemay

    SvarSlet
  14. Ja det er faktisk sjovt hvad man har i gemmerne af farver.

    Du har da gang i mange skønne ting, dejlige pulsvarmere og rigtig flot mønster du har sat sammen.

    SvarSlet
  15. Så har du det lidt som mig.
    Der sker meget bag kulisserne, men ikke rigtig noget færdigt.

    Smuk farve du har strikket i der!
    Og dejlig mønster.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.