3. august 2010

Kim Hargreaves: Arielle

Men først lidt om en skøn pakke, der kom her til morgen. Ekspederet med lynets hast af Slavi , for jeg bestilte garnet i går - og så betaler han ovenikøbet fragten, hvis købet er på over 400 kr. Det kan vi lide :-) Det hele fint pakket ind i sort silkepapir og med vores allesammens yndlingsdyr som logo :-)

Garnet er Cascade - lækker merinould i den lidt kraftigere slags . Der skal bl.a. strikkes Rambling Rose Cardigan til Kristine og jeg glæder mig utrolig meget til at komme i gang. Hvorfor bl.a? Prøv lige at se på den her farve - jeg siger dig, den er endnu smukkere i virkeligheden og jeg måtte ha´ et par bundter ;-) Det var slet ikke meningen, men frk. selvdisciplin er sendt i retning af Hobro. Jeg synes i det hele taget, det er spændende garner Slavi tager hjem og er meget spændt på at følge med fremover.

Men nu til Arielle, der er en rigtig lækker sommersag fra Kim Hargreaves. Fra hendes skønne Misty bog, hvor der er mange modeller, jeg skal ha´ strikket. Som Jette har gjort mig opmærksom på - mange af dem kan også med fordel strikkes i uld - så den bog kan holde længe ;-)


Naturligvis med de raffinerede små detaljer, der er så kendetegnende for hendes design. Igen en model, hvor du begynder med at strikke et skød i en elegant "hulmønster-rib" og derefter tager masker op til resten af toppen.

Derudover er den forsynet med de fineste små vingeærmer


Det er en gave til min svigerdatter og jeg regner med den skal følge med hende og min søn, når de rejser til b.la Arizona her midt i august. Jeg er helt sikker på den beskytter både mod Rattlesnakes og andet ørkenkryb ;-)

Siden sidst har jeg været til dejlig strik-in hos Gitte, som jeg i mit stille sind kalder den fantastiske bager. Derudover er hun jo også en fantastisk strikker, men det ved I jo allerede :-) Hun havde bagt "styrkende gurkemejeboller" (og nogle helt fantastiske tærter, for ikke at nævne kagen) og de virkede ;-) Her er hun igang med at studere gavebordet, bemærk lige den raffinerede top

Selvom jeg var træt, fordi jeg havde været på skolebænken hele dagen forinden, så tog jeg glad og styrket derfra. De kvinder er det rene energiboost - ligeså godt som en Smoothie, ikke Irene?


Faktaboks
Design: Kim Hargreaves: Arielle fra bogen Misty
Garn: Alberte Håndarbejde, 100% bomuld
Garn fra lager: Nej, garnet er indkøbt til formålet.
Anvendt: 224g
Farve: Army, nr. 770
Købt hos: P&P, Vejgård, Aalborg
Pinde: 2,5
Str. XS
Ny teknik: Ingen
Bemærkninger: Jeg har strikket hele trøjen på 2,5 i stedet for at gå op på en p. 3. Det passer bedst til min strikkefasthed.
Løbelængde: 100g = 330 m
Forbrug i løbende m (anvendt*m/g): 739,2 m
Forbrug i løbende m ialt i år: 21580,2 m
Anvendt garn i år: 6kg og 279 g

45 kommentarer:

  1. Næh, hvor er Arielle smuk. Hun er vel nok heldig din svigerdatter:-)

    Tak for sidst.

    SvarSlet
  2. Nydelig topp som din svigerdatter vil elske!!
    Du har så mange flotte modeller med små finesser som gjør dem til "smykker".
    Garnet så herlig ut, så jeg må inn å se. Fy, at vi ikke kan importere for mer enn 200 kr, hva er det når man skal kjøpe garn???
    Ha en god deg og klem fra meg;)

    SvarSlet
  3. Ja, tusind tak for frk Selvdisciplin. Hun er godt igang med hypnosen ;-)
    Hold da op, hvor er den fed, den Rambling Rose! Og sikken farve!
    Dejligt at Slavi har lavet sin butik. Håber, han kan fortsætte med de specialle lækre garner.
    Du har bare sans for Kim Hargreaves. Det er skønt og meget elegant.

    SvarSlet
  4. Arielle er vel nok en flot bluse, er specielt vild med den specielle ribkant

    SvarSlet
  5. Sikke en heldig svigerdatter, du har. Den bluse ville jeg gerne eje.

    SvarSlet
  6. Så heldig svigerdatter,du er virkelig flink til å strikke,denne toppen var skjønn. :))Klem.

    SvarSlet
  7. Det kan godt være, at de andre hænger sig i, hvor smuk blusen er. (Der synes jeg også). Men jeg synes, det er frygtelig usportslig at linke til sådan en lækker farve garn, når det ikke engang er på lager. :-)

    SvarSlet
  8. bare det var min der havde sadan en flok dejlige strikker at mødes med og bare strikke, det lyder så skønt.blusen er rigtig flot.

    SvarSlet
  9. Aldeles smuk sommerbluse, den skal svigerdatteren nok blive glad for.

    SvarSlet
  10. Atter en nydelig kreasjon. Hun er heldig som får disse litt kompliserte strikkete plaggene i gave. De er så fine og gjennomtenkte. Gleder meg til å se den neste når du er ferdig. :))

    SvarSlet
  11. Hvor er den bare flot, og du er bare dygtig til at finde modellerne :-)
    Sikke noget dejligt garn du har investeret i.... uha som det frister :-)
    Ann skriver om indkøb af garn i Flensborg, så jeg tror jeg venter lidt endnu, da der er en lille smuttur på programmet.

    SvarSlet
  12. Hvor er den flot den bluse - og så smart med stolpelukning. Så mange fine detaljer - den må have været spændende at strikke.
    Ja - det er så dejligt at handle hos Slavi - er helt vild med at det er pakket ind i silkepapir - det giver en vandvittig følelse af luksus, - og det er sikkert også noget man kan blive afhængig af ;-)

    SvarSlet
  13. Sikke du kan ;)
    Dejligt garn, dejligt selskab og ikke mindst en meget flot top du har strikket.

    Yt.

    SvarSlet
  14. Først og fremmest tak for en dejlig eftermiddag.
    Det er altid dejligt at være i selskab med dig :-)

    Og endnu engang en smuk model fra dine pinde.
    Kan godt forstå du måtte strikke den.
    Og du har helt ret! Der er mange skønne modeller i den bog.

    Forresten vidundeligt garn du har købt. Den lilla er da helt fantastisk :-)

    SvarSlet
  15. Sikke da en farve du henviser til - øv, øv, at det ikke er på lager! Og tak for oplysningen om Slavi.

    Du er simpelthen fænomenabel til at strikke - det er så fint, så fint!

    Og sikke heldig du er, at have sådan et strikkefællesskab. Det mangler jeg har.

    SvarSlet
  16. Sikke dog en titel - den fantastiske bager - Tusind tak for den.
    og - tak for altid for godt og inspirerende selskab. Håber det går godt med hulmønsteret.

    Hvor er Arielle dog bare fantastisk smuk! Du har præsteret endnu et mesterværk!

    SvarSlet
  17. der skulle stå "som altid" - regner da med at vi ses igen ;-)

    SvarSlet
  18. Flot, flot top og lækkert garn :-)

    SvarSlet
  19. Tak for sidst - det var så dejligt at se Jer allesammen igen! Hvor er det en skøn top - Arielle. Sidder og tænker, at den også kunne være fin i uld og med lange eller trekvart-ærmer.

    SvarSlet
  20. Kim Hargreaves modeller er helt specielle med de mange små og anderledes detaljer.

    Din Arielle er virkelig skøn, og hvor er det en heldig kartoffel hende din svigerdatter, er sikker på du med kærlighed har strikket alt mulig held og beskyttelse ind i blusen.
    Har været inde omkring Slavi og kan kun give dig ret...skønne produkter... og hvor de dog frister ;)
    Har helt glemt at ønske dig tillykke med din start på ønske uddannelsen....spændende.

    SvarSlet
  21. Hvor er din Arielle smuk, den bliver din svigerdatter helt sikker glad for.

    En dejlig rejsegave som er anvendelig i varmen :)

    SvarSlet
  22. Du strikker så mye fint!
    Ha en fin uke,
    klem Fredrikke :O)

    SvarSlet
  23. Det var ein riktig så nydelig topp, jammen er du ei snill og flink svigermor!! Ønsker deg ein fin dag:))

    SvarSlet
  24. Din Arielle er virkelig smuk! Og garnet ser så läkkert ud.

    SvarSlet
  25. Oh, den Arielle er bare så smuk, har lige samme ærmer som Blithe, den bliver hun glad for. Er lige ved at være færdig med Jess, efter at have pillet hele Lucy op, da jeg løb tør for garn:o((
    Skal altså også have afprøvet det Cascade en dag, det mærkes bare så lækkert, og have handlet med Slavi. Skal bare lige falde over en model til det. Og tid..:o))

    SvarSlet
  26. Sad lige og læste din faktaboks - og læste at du elsker at læse krimier - men samtidigt også gerne vil strikke, og ikke kan gøre begge dele på én gang. Jamem jamen, løsninge er da lydbøger så - det bruger jeg meget, og er super glad for at kunne lytte til bøger samtidigt med at jeg strikker/hækler. Og der findes utroligt mange krimier på lydbog.

    Samtidigt vil jeg høre om du bytter links med folk? Jeg linker til dig, og vil høre om du vil linke til mig.

    Hilsen
    Henriette
    http://www.solsikkens-sang.dk/

    SvarSlet
  27. I hygger og strikker så jeg bliver hel misundelig.
    Heldig svigerdatter, den er rigtigt smart og flot.

    SvarSlet
  28. Ham Slavi lyder meget farlig, saa der maa jeg ind og kigge. Og den farve du linkede til, jamen dog!!!!
    Din svigerdatter er bare saaaaaa heldig ( ja det var da ikke noget min svigermor kunne finde paa) Tror du hun laaner dig ud???????
    Fik styret min nysgerrighed lidt ved laesning af en kommentar du lagde hos Ann. Sikken et livs-skift. Kostvejledning og manuel terapi Bravo

    SvarSlet
  29. Arielle var nydelig. Måtte kikke innom både Slavi og Kim hargreaves og er ca 600 kr fattigere. Takk for tipset om Kim Hargreaves,jeg falt fullstendig for flere av hennes nydelige oppskrifter.

    Lykke til med utdannelsen. Spennende å utdanne seg i voksen alder. Fullførte selv en bachelor i voksen alder (ferdig i 2007) og stortrivdes med det. :)

    SvarSlet
  30. Lekker, lekker, lekker!!! Og hun som får den må bli kjempeglad!!
    Det ser riktig hyggelig ut hos Gitte, ser jeg. Og alle hygger seg med strikk og god mat. jeg tror sannerlig jeg skal lage et lite strikketreff her hjemme snrt, jeg også....(men det er få av mine venninner som strikker :( )
    Heldigvis strter snart strikkecafeen opp igjen.

    Jeg ser du har nytt ditt eget land som ferieland. Jeg simpelthen elsker Danmark som ferieland, og vi har feriert der MYE i mange år. Denne sommeren ble igjen feriert på Sjelland....København.

    SvarSlet
  31. Du strikker altså de lekreste ting:-)

    SvarSlet
  32. Hi there i am kavin, its my first time to commenting anyplace,
    when i read this piece of writing i thought i could also create comment due to this good paragraph.


    Stop by my web blog ... http://www.warszawa.poprzerwie.pl

    SvarSlet
  33. I like what you guys are up too. This type of clever work and coverage!

    Keep up the fantastic works guys I've added you guys to my personal blogroll.

    My weblog ... The web’s premiere DJ community

    SvarSlet
  34. Great post. I was checking constantly this blog and I'm impressed! Very helpful info specifically the last part :) I care for such information much. I was looking for this certain information for a very long time. Thank you and best of luck.

    Also visit my webpage: I Knew You Were Trouble - Taylor Swift (Kim Viera Cover)

    SvarSlet
  35. Have you ever considered writing an e-book or guest authoring on other
    blogs? I have a blog based upon on the same ideas you discuss and would really like to
    have you share some stories/information. I know my visitors would appreciate your work.
    If you are even remotely interested, feel free to shoot me an e mail.



    my web page :: http://rojklip.net/index.php?do=/blog/1708/solaveidare-net

    SvarSlet
  36. Today, while I was at work, my sister stole my iPad and tested to see if it can survive
    a 30 foot drop, just so she can be a youtube sensation.
    My iPad is now destroyed and she has 83 views.
    I know this is entirely off topic but I had to share it with someone!


    Look into my blog post: http://www.tarheelfaces.com/

    SvarSlet
  37. Good way of telling, and pleasant article to obtain facts regarding my
    presentation focus, which i am going to deliver in school.


    Have a look at my blog ... outbacknomads.timdiekman.com

    SvarSlet
  38. These are genuinely impressive ideas in about blogging.
    You have touched some pleasant points here.
    Any way keep up wrinting.

    my site; spec.uz

    SvarSlet
  39. I loved as much as you'll receive carried out right here. The sketch is tasteful, your authored material stylish. nonetheless, you command get bought an edginess over that you wish be delivering the following. unwell unquestionably come further formerly again since exactly the same nearly a lot often inside case you shield this increase.

    Also visit my web-site; solavei cell phone

    SvarSlet
  40. This is the perfect website for anyone who
    hopes to find out about this topic. You understand a whole lot its almost tough to argue with you (not that I really will need to…HaHa).
    You definitely put a brand new spin on a topic which has been written about for
    a long time. Excellent stuff, just great!

    Also visit my blog; solavei

    SvarSlet
  41. Hey there! I just wanted to ask if you ever have any issues with hackers?

    My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing
    a few months of hard work due to no back up.
    Do you have any solutions to stop hackers?

    Look at my web site - www.linkiu.com

    SvarSlet
  42. Heya i am for the first time here. I came across this
    board and I find It truly useful & it helped me out a lot. I
    hope to give something back and help others like you helped me.


    Feel free to surf to my web-site - The web’s premiere DJ community

    SvarSlet
  43. Hi, Neat post. There is a problem with your web site in internet
    explorer, would check this? IE nonetheless is the marketplace
    chief and a large component of folks will miss your fantastic
    writing due to this problem.

    my page: The web’s premiere DJ community

    SvarSlet
  44. Helpful info. Fortunate me I found your site unintentionally, and
    I'm shocked why this twist of fate did not took place in advance! I bookmarked it.

    Feel free to visit my web page - solavei

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.