25. juli 2008

Egen påfugl på plænen

Klokken 23.55, den 24. juli, i det herrens år 2008, gjorde jeg min påfugl færdig.! Næste morgen (altså i dag :-)) blev den vasket og spændt ud. Nogle iagttog processen med ophøjet ro. Thomas O´Malley er ikke strikkeinteresseret, men fandt dog en vis spænding i at se mig bakse rundt med de store flamingoplader, jeg har købt til netop denne lejlighed.



Og her er den så: Min version af "Pretty as a Peacock". Den overstiger alle mine forventninger. Det er det største og mest fantastiske sjal, jeg nogensinde har haft på pindene. Jeg er 100% tilfreds og mere til. Garnet fra Lisbeth Klode på Fur har været helt fantastisk at strikke med og meget drøjt i brug. Det er så lækkert og jeg kan ikke anbefale det stærkt nok :-)

Okay, jeg skal blankt indrømme, at jeg indimellem har ønsket påfuglen hen, hvor peberet gror, men den er al besværet værd. Den ses her udspændt på flamingoplader, men også spankulerende rundt på plænen. Nyd nu synet, for selvom jeg har besluttet, at jeg må lave "nogle" flere (ja, lige nu er jeg ret høj, fordi det lykkedes) kommer det nok til at vare et stykke tid før jeg laver version 2:-)






Fakta: "Pretty as a peacock". Jae Koscierzynski - Some Knitting Required.

Idéen fik jeg her: http://garnnyderen.blogspot.com/2008_05_01_archive.html og mønsteret har jeg købt her: http://www.socktopus.co.uk/product_info.php?products_id=419

Garn: 100% Merino uld fra Fur - Naturfiber A/S - farve nr. 4033 - Anvendt: 240 g. Købt hos Lisbeth Klode Furø gårdbutik.

Pinde nr. 4

19 kommentarer:

  1. Hvor er det smukt!!
    Pyh...får jo næsten lyst til at forsøge mig ud i sådan et kæmpeprojekt

    SvarSlet
  2. Fantastisk flot sjal, sikke et kæmpe arbejde. Jeg kan godt forstå du er 100% tilfreds og lidt til,
    det er der også al mulig grund til at være :-)

    SvarSlet
  3. Det er meget smukt. Kunne faktisk godt tænke mig at lave et, men jeg bruger ALDRIG sjaler, så det vil ikke blive brugt, og jeg kender ikke nogle der kan få glæde af det..Jeg må nøjes med at nyde billeder

    SvarSlet
  4. Hold da helt op hvor er det blevet flot,kan godt forstå du er stolt. tillykke med dit fine arbejde.

    SvarSlet
  5. Du kan sagtens være stolt over dit arbejde. det er godt nok blevet flot dit sjal. Sikke en farve.
    Selvom jeg ikke er særlig hug på sjalet, så kunne jeg godt være hug på at strikke det. Det kan jo altid foræres væk.
    Merete

    SvarSlet
  6. Hvor ér den smuk! Faren er bare lige som den skal være til dette sjal. Sikke et projekt, respeeeekt herfra!

    SvarSlet
  7. Hvor er det bare smukt. Ville ønske jeg kunne finde ud af at lave sådan et. Det må have været et kæmpearbejde. Tillykke med det flotte resultat.
    http://www.kenja.dk/wordpress/

    SvarSlet
  8. Atter et af de rigtig smukke påfugle, og hvor er det bare en skøn farve du har valgt til det. Må altså også prøve at lave sådan et en dag...

    SvarSlet
  9. Hold da helt op, hvor er det blevet flot.
    Tillykke med det.

    Laila i Schweiz

    SvarSlet
  10. Hej - Hvor er det blevet flot - det er et mægtigt stort arbejde - jeg kan godt forstå du er stolt af det.

    SvarSlet
  11. Tusind tak for alle jeres søde kommentarer. Det er ekstra dejligt at få klap på skulderen af kvindfolk, der ved hvad de taler om ;-)

    SvarSlet
  12. Hvor er det bare blevet smukt! Fantastisk arbejde.

    SvarSlet
  13. Hvor er den smuk,jeg kan godt forstå du er stolt,og sikke en flot farve:-)

    SvarSlet
  14. Det er blevet helt fantastisk smukt. Et imponerende projekt.

    SvarSlet
  15. Åh ja, jeg nyder det og er stadig stolt som en påfugl :-)
    Jeg går og klapper det hver eneste dag - jeg har jo ikke lige haft brug for det i denne varme :-)

    SvarSlet
  16. damn det er SMUKT!
    Det kan du godt være stolt af!

    SvarSlet
  17. Lene - det er helt fantastisk smukt! Og det er en imponerende og ærefrygtindgydende præstation, at have strikket dette sjal.

    SvarSlet
  18. Tusind tak, Sascha og Irene. Jeg er stadig to meter høj :-)

    SvarSlet
  19. Uha dette sjal har jeg lige betilt mønster til, men på dansk... Men bliver da helt nervøs for en strikkenovice som mig, når du har ønsket det hen hvor pebret gror...
    Håber jeg kan hitte ud af det.. hmm...
    Men nøj hvor er det bare flot... har aldrig været så forelsket i et sjal før, bruger normalt ikke sjaler, men nøj :)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.