26. juni 2011

KH odyssé - del 3

Begynder det at blive lidt ensformigt? Jeg kan ikke gøre for det, jeg synes pludselig, at jeg har lyst til at strikke alle modellerne i Misty. Endda nogle af dem 2 gange ;-) Hermed Anaïs, den 2.


Den burde ha´ været den første siden den er mest tro mod originalen. Den korte bolero-version, dog igen med længere ærmer og en smule sænket halskant. Jeg har forelsket mig i mønsteret, der er ren meditation at strikke og tror jeg bliver nødt til at lave én i uld, med lange ærmer forstås.


Og nu er det, jeg gerne ville kunne sige, at jeg har udeladt knapper og knaphuller fordi sådan og sådan  ........ Men den rene og skære sandhed er: Jeg glemte dem sgu` og jeg vælger at se på det fra den positive side, for den er da egentlig meget anvendelig sådan som den er her ;-) 


Og så skal I lige se min nye toilettaske og kosmetikpung - købt hos Fredrikke. Syet i det fineste stof og i allerbedste kvalitet - hun laver så flotte og gennemarbejdede ting :-)


Rigtig god søndag aften :-)

Faktaboks
Design: Kim Hargreaves: Anaïs fra bogen Misty
Garn: Katia Nilo, 100% merceriseret bomuld. DET SNOR SIG, men produktet bliver virkelig lækkert!
Garn fra lager: Ja
Anvendt: 217 g
Farve: Hvid
Købt hos: P&P Vejgård - udsalg sidste sommer
Pinde: 3
Str. M
Ny teknik: Ingen
Bemærkninger: Ærmerne er 18 cm lange før ærmekuppel. Halskanten er sænket et par cm.
Løbelængde: 100g = 260 m
Forbrug i løbende m (anvendt*m/g): 564 m
Forbrug i løbende m ialt i år: 9578 m
Anvendt garn i år: 2 kg og 923 g

28 kommentarer:

  1. Skjønner godt du strikker flere av denne, for mønsterstrikken er så flott!..og denne trenger du absolutt ikke knapper til.
    Tenker den blir flott i ull og lange ermer også.
    Her skinner sola, den trengte jeg;)
    Nyt ei ny uke, klemm fra meg;)

    SvarSlet
  2. Det er bestemt ikke kedeligt, alt hvad der kommer fra din hånd, er bare så smukt. Øh...har du set ikke mere blåt garn?

    SvarSlet
  3. Den er superflot og meget sommerlig!

    SvarSlet
  4. Den (og den anden) er da bare superskønne - kan godt forstå du er nødt til at strikke flere af den ;-)

    SvarSlet
  5. Den er godt nok flot og det gør ikke noget at der ikke er knapper i. Hvidt er super flot her om sommeren

    SvarSlet
  6. Det er en rigtig fin trøje:)
    Hvor er du flittig.

    SvarSlet
  7. knapper eller ej. Den ser lækker ud.

    SvarSlet
  8. Ja, jeg burde jo ikke blive overrasket, når det kommer fra dig, men det er jeg. Hvor ER de bare smukke, de to boleroer. Og så flot lavet.

    Vil du fortælle mig, hvor jeg kan finde selve hulmønsteret? Jeg har nemlig købt hvid bomuld til en sommerbluse og har ledet efter et enkelt og net hulmønster - og her er det jo!
    Jeg skal have 3/4 lange ærmer og lukket forstykke, men det finder jeg nok ud af.

    SvarSlet
  9. Hvor er den (også) blevet flot :-)
    Lige præcis så sommerlig som du snakkede om!

    Og sikke da nogle dejlige toilettasker du har købt.
    Super smukt stof.

    SvarSlet
  10. Hvor er den bare smuk og pyt da med de glemte knapper og huller, den er helt perfekt uden!

    SvarSlet
  11. Nej det er overhovedet ikke ensformigt, de er jo unikke hver for sig. Og den hvide er bare rigtig sommerlig og selvfølgelig skal der da ikke være knapper i..:o) Det nummer kunne jeg også godt lave..:o) Smukt mønster.
    Og flot toilettaske du har købt.

    SvarSlet
  12. Kan man nogen sinde få for mange smukke trøjer - nej! og denne er da bestemt en af de allersmukkeste.

    SvarSlet
  13. Ensformigt NEJ. Den er supersød og meget anvendelig. Og knapper, hvem har brug for det når nu det bliver sommer (imorgen Måske).

    SvarSlet
  14. Så nydelig og sommerlig den var i hvit. Det viser bare hvor forskjellig et plagg kan virke i ulike farger. Syntes ikke det gjorde noe at du "valgte" å ikke ha knapper i boleromodellen. En slik kort jakke har man som regel åpen, ellers har du sikkert en nål du kan lukke den med.

    Hadde samme opplevelse i at mønsteret var en drøm å strikke. Har også planlagt å strikke en nr 2, og etter å sett din oransje blir det nok noe i den skalen. - Men først skal det strikkes et sjal. (Herlighet som jeg strever med oppskriften). Fortsatt god søndag. :)

    SvarSlet
  15. Jeg har det nøjagtigt lige som dig. Der er så mange skønne modeller og både Misty OG Precious! Der er sandelig grobund for KH-modeller ;-)

    Din nr. 2 som skulle have været nr. 1 er skøn, lækker og rigtig sommerlig. Synes heller ikke det gør noget at der "mangler" knapper. Den sidder perfekt.

    SvarSlet
  16. Den var kjempe fin, trenger slettes ikke knapper i denne!
    Og veldig hyggelig at det du handlet av meg falt i smak, takk for hyggelig omtale! :O)
    Klem Fredrikke

    SvarSlet
  17. Hvor er den flot. Og hvorfor nøjes med en enkelt model, af noget, man er glad for :-)

    SvarSlet
  18. Du maa meget gerne strikke hele bogen. Det er altid mere berigende for os at se det paa din blog end paa billederne i bogen. De glemte knaphuller fik mig til at grine, for jeg maaler og maaler for ikke at glemme dem paa min troeje/frakke, og saa kommer jeg nok til det alligevel. En flot broche som lukketoej vil vaere perfekt. Rigtig god sommer.

    SvarSlet
  19. Den er smuk og meget sommerlige. Ligner måske en sommercardigan, jeg burde strikke.

    SvarSlet
  20. Endnu en dejlig sommercardi, og selv om det er to ens du har strikket, virker de alligevel vidt forskellige på grund af garn og farvevalg. Det ku`være jeg skulle låne mønstret;-)

    SvarSlet
  21. Uanset om det er nr. 1, 2 eller nr.3 så er den hamrende flot. Når man bliver glad for en model, ja så kan man i sit indre hurtigt se flere af dem i forskellige kvaliteter. Godt du glemte knaphullerne, for den er meget sød åben.

    SvarSlet
  22. Endnu en super lækker sag fra dig, hvor er den bare smuk og faktisk enkel i sig selv. Den klær dig bare godt. Mønsteret er bare så fint.

    SvarSlet
  23. Kan godt forstå, at det er svært at slippe så fint et design. Kender godt fænomenet med et glemme knaphullerne i farten og det er heller ikke altid jeg har orket at trevle op. Enten har modellen bare ikke fået knapper eller jeg har lavet trenser.

    SvarSlet
  24. Den er super flot, I er rigtig gode sammen :-) Så hvorfor nøjes med en. Glæder mig til at se hvad du finder på til næste udgave.

    SvarSlet
  25. Du er godt nok produktiv! skøn.

    SvarSlet
  26. Hvor er den smuk..og bestemt ikke kedelig;-)

    SvarSlet
  27. Jeg forstår godt du ikke kan blive færdig med det mønster. Tror jeg skal prøve at finde den strikkebog:-) har ikke før strikket noget af Kim Hargreaves, men smukt er det.
    Glæder mig til at se mere..

    SvarSlet
  28. Å, så lekker sommerjakke du har strikket IGJEN. Den sitter da som et skudd på deg!!!
    Jeg har heklet en kort bolerojakke nå, men mangler fotoapparatet mitt. Den er nemlig i en stall denne uken......
    Ps: We love Desigual!!!

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.