4. september 2008

Fairisle babycardigan

Ja, det er jo efterhånden lidt tid siden, der er sket noget her på bloggen, men jeg har bl.a. kæmpet med denne her. Jeg havde helt glemt, hvor besværligt det er, at strikke med så mange farver. For ikke at tale om alle de tråde, der skulle hæftes. Det fik jeg dog folk til, for min søster havde været så letsindig at love at hæfte halvdelen. Jamen, det er jo da også til hendes barnebarn :-) Det endte med, at hun hæftede allesammen. Dét kalder jeg en søster :-)

Her er den så, den fineste lille cardigan til den sødeste lille baby, min nieces 6 mdr. gamle datter:


I færdig stand er den naturligvis al besværet værd :-) Garnet er rigtig godt til babytøj, men der er så meget superwash over det, at det næsten virker som akryl! Ved ikke om I forstår, hvad jeg mener. Under alle omstændigheder fåes det i nogle dejlige klare farver og jeg har nydt at strikke med farver, jeg aldrig bruger ellers.

Fakta:

Fairisle-trøje str. 1 år - fra bogen "Strik i børnestørrelse" af Zoë Mellor

Garn: Baby ull fra Dalegarn 100% superwash uld i 6 forskellige farver (det skulle egentlig have været 7, det var en svipser, jeg fik kun 6 forskellige med hjem fra Garngalleriet i Løkken)

Pinde: nr. 3

7 kommentarer:

  1. virker som akryl...jo den fornemmelse kender jeg godt med superwash. Men hvor er den sød og fin den trøje :-)

    SvarSlet
  2. Hvor er den fin, og nogle flotte farver.
    Herligt med sådan en søster :-)

    SvarSlet
  3. Ja det er dejligt når man kan få folk til endehæftning ;-))det er en meget yndig trøje til den lille pige.

    SvarSlet
  4. Hvor er den blevet yndig! Det er en rigtig sød og meget piget babytrøje.

    SvarSlet
  5. Den er bare rigtig flot, kender godt det med at det virker syntetisk, men håber det går, det kan være det hjælper med nogle ganges vask.

    SvarSlet
  6. Tak skal I have allesammen, for jeres søde kommentarer. Det er jo ikke tit, der bliver strikket i de størrelser her hos mig :-)

    Og ja, nogle gange kan jeg godt føle, jeg bliver snydt med det superwash halløj, for ER det nu virkelig også uld? :-)

    SvarSlet
  7. Uanset følelsen af garnet er den utrolig flot, og det å da også have været et stort arbejde med alle de hjerter.

    - Men - kender også følelsen med garnet. Og garnet er den halve fornøjelse......

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.