16. august 2011

Inklusive polyamid

Det er ikke nogen hemmelighed, at jeg ikke bryder mig om garner med tilsætning. Jeg vil have den rene vare! En undtagelse er naturligvis strømpegarn, for det er jo dejligt, at strømperne kan holde til mere end to vaske, før der går hul på dem. Og strømpegarn bruger man til strømper!

Og så dog ;-)


Jeg forelskede mig i de fine lange farveforløb i Regia Hand-dye Effect og købte friskt 500 g. I umindelige tider har det ligget i garnskabet og ventet på, at jeg skulle finde den helt rigtige, totalt enkle model, hvor farverne rigtigt kunne komme til deres ret


Den fandt jeg i Kim Hargreaves: Embrace, der er en helt rå, glatstrikket cardigan formet af enkelte vendestrikpinde så den er længere i siderne og har lange, "dryppende" forstykker.


Den kan bruges på flere forskellige måder og vil helt sikkert blive slidt op - dog kender jeg ikke nedbrydningstiden for polyamid, så det kan da være den overlever sin ejer ;-)

Navnet passer godt til modellen, jeg får sådan lyst til at pakke den sammen omkring mig - at lade den "omfavne mig" ;-) MEN


selvom jeg er glad for den, har jeg den der fornemmelse af at være pakket ind i VitaWrap - håber ikke, jeg giver dig dårlige associationer ;-) Alligevel er jeg ret optimistisk og satser på den bliver et kæmpehit :-)

Ha´ en rigtig god aften derude :-)

Faktaboks
Design: Kim Hargreaves: Embrace fra bogen Misty
Garn: Regia Hand-dye Effect, 70% uld, 25% polyamid, 5% akryl - BVADR ;-)
Garn fra lager: Naturligvis ;-)
Anvendt: 257 g
Farve: 7289
Købt hos: Det er så længe siden, at jeg ikke kan huske det
Pinde: 3
Str. M
Ny teknik: Absolut nej, den er et skønt meditations og hovedet-under-armen-strikketøj
Løbelængde: 100g = 420 m
Forbrug i løbende m (anvendt*m/g): 1079 m
Forbrug i løbende m ialt i år: 12926
Anvendt garn i år: 4 kg og 37 g

44 kommentarer:

  1. Den er skøøøøn, Lene!
    Både modellen, farverne og farveforløbene, og så klær den dig enormt godt.
    Jeg har det, som du med plastic i garn, men jeg tror altså noget af det stammer fra fortiden, hvor plastic i garn virkelig var plastic - også lige så det knitrede.
    God strømpegarnskvalitet har jeg det ikke længere sådan med. Det er faktisk behageligt at arbejde med, men også at ha på, må jeg indrømme.
    Når du har den på, skal du bare sige til dig selv: Det er ikke Vita Wrap. Det er ikke Vita Wrap. Det er ikke..... ;-)

    SvarSlet
  2. ;oooo
    Den ser nu meget god og fin ud,
    klæder dig gør den også.
    Så måske plastikken vinder denne gang ;))

    Yt

    SvarSlet
  3. Jeg messre videre; det ikke Vita Wrap, det er ikke....
    Jeg synes at det er en ualmindelig smuk trøje, så enkel og med de smukke farveforløb. Garnet er lækkert ud over alle grænser til fødderne, men jeg har ikke prøvet det til en trøje.

    SvarSlet
  4. For pokker Lene det går stærkt. Vupti, og så er der lige et færdig produkt mere :-) - den ser nu rigtig lækker ud. Dejlig at pakke sig ind i.

    SvarSlet
  5. Den er meget, meget smuk. Modellen er da et helt perfekt valg til garnet. Godt spottet.

    SvarSlet
  6. Ja det må jeg nok sige, den er virkelig flot. Jeg kan ellers ikke påst,å at jeg synes at strømpegarn strikket op i trøjer er pænt, der var adskillige grimme eksemplarer på messen. Men her har du ramt plet i valg af mønster til garnet. Hvor er du smuk i den.

    SvarSlet
  7. Ååå, for noen farger!!..og nydelig modell som kledde de såå godt!
    Jeg tror denne komme til å bli en hit, det er jo ganske mye ull i den, og polyamiden gjør at den kommer til å holde fasongen.
    Du strikker så nydelig, og du strikker slike flotte festplagg!
    Ha en fin uke videre, klem fra meg;)

    SvarSlet
  8. Den var virkelig lekker!!! Flott enkel modell, og garnet ser jo riktig deilig ut, selv med litt polyamid i. kan du ikke bare lukke øynene for den, og tro det er 100% ull? Det går helt fint! ;)

    SvarSlet
  9. Synes Ann beskrev ganske godt.
    Er nok redd jeg henger i fortiden for min aversjon mot det som ikke er 100% naturprodukter.
    Jakken er super og du kler den like godt som alt annet du strikker. Det er sant du strikker så fint og perfekt.
    Er sikker på at du vil bruke den mye når høsten kommer. :))

    SvarSlet
  10. Ann siger det rigtigt godt.
    Jeg kan godt forstaa at du faldt pladask for farveforloebet i det garn. Det ligner lidt boelgen. Blaa, men hvilken blaa?????? Og alle blaa klaeder dig jo helt fantastisk. Og modellen, det kunne kun vaere den til det garn.
    Vitawrap hihi, der var engang man blev helt elektrisk af syntetisk og naesten fik helt stoed. Det goer man ikke mere hihi.

    SvarSlet
  11. Den ser flot ud og ligner alm. uld, herfra. Kan godt forstå du er faldet for de fine farver.

    SvarSlet
  12. Så flott! Je er veldig glad i flerfarget garn, og blått er også en favoritt :)

    SvarSlet
  13. Din Embrace er bare utrolig flot i farverne. '
    Jeg har aldrig strikket andet end strømper i strømpegarn, så ingen kommentarer til den del.


    Kh. Lis

    SvarSlet
  14. Tilsætning eller ej, den er altså rigtig smuk :)

    Jeg får pludselig en voldsom lyst til lige netop de lange fine farveforløb :)

    SvarSlet
  15. Den er feed! Perfekt match mellem garn og model.
    Jeg har de ligesom dig - er meget lidt begejstret for kunstige i sager i andet end til strømper. Der er et godt ord for det: naturfiberfundamentalist ;-))))

    SvarSlet
  16. WOW!! Jeg er imponeret, og farven er SKØN, plastik eller ej :-)

    SvarSlet
  17. Endnu en gang en meget smart og klædelig model fra din hånd. Garn og model passer perferkt sammen.

    SvarSlet
  18. Fede farver, design og alt det der- ØV med wita vrap fornemmelsen. Forhåbentlig vinder de andre ting og den bliver flittig brugt. Lige som Britt er jeg naturfiberfundamentalist.

    SvarSlet
  19. Lækker model og jeg kan godt lide de lange farveskift - man skal vel heller ikke være for principfast :-)

    SvarSlet
  20. Så lekker den ble, - fargespillet i garnet kom virkelig til sin rett i denne modellen. - Erfarer selv nå at effekten i det lekre oransje garnet jeg kjøpte i sommer blir litt borte i alle flettene/snorene i Desdemona. Så det var nok smart å velge en glattstrikket modell.

    Synes nå også at nålen du hadde valgt til å lukke jakken med var et eget lite smykke i seg selv som var den berømte prikken over i-en. Så får vi håpe den blir en hit, selv om den ikke er "ren-vare".

    SvarSlet
  21. Smuk trøje i meget smukke blå farver. Skidt med den smule acryl, garnet er trods alt 70% uld, så det er overvejende en uldtrøje.
    Jeg er dybt imponeret over din strikkehastighed.

    SvarSlet
  22. WOW sikke et flot farvespil. Modellen er nu heller ikke så tosset - den passer rigtig godt til garnet.

    SvarSlet
  23. Den er superflot og en rigtig dejlig farve! Håber du trods tilsætninger bliver glad for den!

    SvarSlet
  24. Jeg bryder mig hverken om flerfarvegarn eller plastic i garn, men denne er da ualmindelig flot og passer smukt til din sjalsnål:-) Jeg tror ligesom Ann, at det med acryl var værre i "gamle dage". Det er jo heller ikke så meget der er i:-)Den ser i hvert fald lækker ud:-)

    SvarSlet
  25. Du har helt ret. Garnet passer perfekt til den enkle model. Smuk.

    SvarSlet
  26. Den er superflot - perfekt model til garnet. Vita wrap - hi, hi. Jeg forstår dig godt - du må tænke på at hvis fødderne kan lide garnet kan resten af kroppen sikkert også vænne sig til det.Men jeg forstår dig godt - det er den rene vare der er lækrest-

    SvarSlet
  27. Nydelig jakke du har strikka deg, den kledde deg veldig godt!! Lekre farger!

    SvarSlet
  28. Wauw... det er da den ene smukke trøje efter den anden, der er her på kanalen.
    Matchet mellem garnfarverne og modellen er perfekt! Jeg håber "vita wrap" fornemmelsen aftager i brug, for den trøje har da fortjent at blive brugt og brugt og brugt igen ;)

    SvarSlet
  29. Den er SKØN og helt vidunderlig i farveskiftet..........Vita wrap tja...heller ikke lige mig...mit åndedræt bliver så anstrengt...;-((

    kh Jane

    SvarSlet
  30. Den er godt nok flot af at være lavet i strømpegarn, sikke smukt farveforløb.
    Men har det heller ikke godt med at have acryl på, det er simpelthen ikke til at ånde i, troede ikke så lidt kunne mærkes, håber du får den brugt alligevel.

    SvarSlet
  31. Jeps, en simpel model er simpelthen det, der klæder sådan noget smukt garn!!!

    SvarSlet
  32. Jamen, Lene dog. Er du kommet på kunststoffet;-)
    Nu her der jo heldigvis forskel på kvalitetsgarn med en snert kunststof og så et nøgle 100% akryl.

    Lækker trøje, den er vist lige til at smutte i.

    SvarSlet
  33. Smuk er den i hvert tilfælde:-)

    SvarSlet
  34. Hallais.
    Den der var nyyyydelig!
    god hælg

    SvarSlet
  35. Den er så smuk - din vitawrap-trøje ;-) (jeg kommer til at tænke på det er bare mænd, og forestiller mig dig sidende ude i kattegården helt viklet ind, mens du spiser en marsbar ;-)

    Det blå spil i garnet er helt fantastisk. Så må du bare lade være med at vikle den helt om..... For SMUK det er den!

    SvarSlet
  36. - altså filmen "Det er bare mænd" - du ved....

    SvarSlet
  37. Så flott den er. Du strikker så mye fint bestandig.

    SvarSlet
  38. Dette var en utrolig vakker jakke. Både modell og farge var jo bare lekkert!

    SvarSlet
  39. Hvor er den bare skøn din trøje, jeg er vild med dens farveforløb og modellen.

    SvarSlet
  40. Det er virkelig en smuk trøje og den klæder dig også selv om du føler dig lidt "wripwrappet" - den sidder perfekt. Farven er bare skøn;O)

    SvarSlet
  41. Hei, jeg er en dame fra Norge som er helt vill etter din blogg, den inspirerer meg hele tiden, absolutt den beste strikkeblogg.

    Stor klem fra Lisbeth Norge

    SvarSlet
  42. Hey there! I've been following your website for a long time now and finally got the courage to go ahead and give you a shout out from Huffman Texas! Just wanted to mention keep up the good work!

    Here is my web-site; following homemade toys

    SvarSlet
  43. Hey! I could have sworn I've been to this site before but after reading through some of the post I realized it's new to me.
    Nonetheless, I'm definitely happy I found it and I'll be book-marking and checking
    back frequently!

    My site: fred starring in marvin marvin

    SvarSlet
  44. Normally I don't learn post on blogs, however I wish to say that this write-up very forced me to check out and do it! Your writing taste has been amazed me. Thank you, quite great post.

    My web blog; gym ball exercises

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.