20. juni 2010

Danseskørt?

Jeg synes, der er lidt salsaskørt over min nye nederdel. Der er rytme i den ;-) Den svinger og svajer, når jeg går og jeg kan næsten ikke lade være at tage et par dansetrin. Den er ovenikøbet usædvanligt lækker at ha´ på. Der er dømt sommerhit. Billederne her blev taget i formiddags, derfor uden den sol, der lige nu velsigner Nordjylland.


Garnet er i særklasse - økologisk soja, bambus og bomuld - lækkert blødt, men alligevel fast i strukturen og med en smuk, blank overflade. Striberne kalder jeg en uventet bonus, for jeg troede, jeg købte cremefarvet garn, men som I kan ane er det selvstribende i creme og svag gul - husk det, hvis i besøger Duddine på Fur, tag altid garnet ud i dagslys, for at vurdere farven, for man tager let fejl i den dunkle lade ;-)


Mon ikke vejrguderne nu har forstået, at de er nødt til at lade sommeren komme? Inspirationen fik jeg fra Gitte, der spottede denne overskønne nederdel først og som har lavet et dejligt eksemplar i grå.

Jeg vil meget gerne lave en mere og tror jeg har garn liggende til projektet, men jeg kunne faktisk også finde på at lave en vintermodel - jeg tror modellen vil gøre sig i en uld-silke blanding. Under alle omstændigheder er den hyggelig at sidde med, glatstrik rundt foroven og et simpelt hulmønster afrundet med en flæse forneden - ikke noget, der kræver den store koncentration - bare ganske rart at lade tankerne løbe imedens.

 Og til slut vil jeg vise, hvad Jane har sendt mig - tænk, jeg vandt hendes give away ;-) det skal bruges til et par rigtig sommerpuder - tak, Jane :-)


Faktaboks
Design: Kat Coyle: Indigo Ripples Skirt
Garn: Biosoja, Linea Pura, Lana Grossa: 40% soja, 34% bomuld og 26% bambus - altsammen økologisk :-)
Garn fra lager: Ja
Anvendt: 276 g
Farve: Creme og lysgul, selvstribende
Købt hos: Duddines vævestue Fur (sommeren 2009)
Pinde: 4
Str. Mellemting mellem S og M
Ny teknik: Ingen
Bemærkninger: Jeg begyndte med maskeantal til str. medium, men har nærmere lavet udtagninger svarende til en størrelse small. Jeg ville gerne ha´ den blev sådan lidt pencil-skirt agtig med flæse forneden.
Løbelængde: 100g = 220 m
Forbrug i løbende m (anvendt*m/g): 607,2 m
Forbrug i løbende m ialt i år: 20193 m
Anvendt garn i år: 5kg og 893 g

35 kommentarer:

  1. Fin ser den ud ;)
    Så må du til bal, med den.

    Yt.

    SvarSlet
  2. Det er en rigtig feminin og sommerlig sag - må kunne bruges Sankt Hans aften:-)

    SvarSlet
  3. Den er rigtig fin, super sød og sommerlig:0)

    SvarSlet
  4. Den er da blevet "tæskelækker" og klæder dig bare så godt. Kan godt forstå, at du kom i dansehumør ;-)

    Jeg har også lyst til en mere. Den blå farve som var min oprindelige plan spørger stadig!!!!!

    SvarSlet
  5. Nydelig skjørt du har lagd deg!! Likte veldig godt vesten i forrige innlegg:))

    SvarSlet
  6. Hvor ser du sød ud, og nederdelen den er også fin!

    SvarSlet
  7. Hvor er den bare blevet flot.
    Og den klæder dig helt utroligt!
    Dejligt med lidt sommerdans :-)

    Iøvrigt, dejlig gave du vandt der!
    Du må igang med symaskinen :-)

    SvarSlet
  8. En to tjatjatja, dreje rundt tjatjatja, ja jeg kan lige forestille mig dig midt paa dansegulvet. Og paa billedet har du jo ogsaa dansesko paa. I klaeder hinanden.

    SvarSlet
  9. Du danset solen frem, kan jeg forstå.
    Flot, flot nederdel.

    SvarSlet
  10. Aldeles nydelig. Jeg fikk lyst ppå et strikkeskjørt med en gang. Du kledde skjørtet veldig godt. :))

    SvarSlet
  11. Hold da op, Lene, hvor er den fed!
    Den klæ'r dig enormt godt.
    Og billederne er som en salsavideo.

    SvarSlet
  12. Den er virkelig flot. Kan sagtens ane salsadansen i dens svej. Tror du har ret i den vil gøre sig godt som vintermodel også.

    SvarSlet
  13. Ihhh, hvor den klæder dig godt. Du er vist klar til at danse natten lang:-)

    SvarSlet
  14. Hvor er den bare flot, og så sidder den jo perfekt .
    Du ser da bare super godt ud i modellen :-)

    SvarSlet
  15. Ååå, det var direkte nydelig!!..og det var modellen også! Du kledde skjørtet veldig godt, og det ser ut til å være en god fasong. Dette kan du godt strikke i en vintermodell også.
    Det var virkelig flott!!

    Ha en god kveld og klem fra meg;)

    SvarSlet
  16. Det er da en kæk lille sag, lige klar til lidt sommer zumba :-) Den klæder dig rigtig godt! Garnet lyder som noget jeg gerne ville kigge på - med fingrene!

    SvarSlet
  17. Sikke en skøn sommersag, iklædt en lige så skøn nederdel....:)

    Nu kan det da kun blive sommer !!!

    Tror bestemt også den vil være rigtig lækker i en uld/silke.

    Selv tak....sommerpuder en rigtig god íde.

    SvarSlet
  18. Det er da i den grad en danse-nederdel! Fede, sjove og humørfyldte billeder. Me like!

    SvarSlet
  19. Din nederdel er blevet utrolig flot.

    SvarSlet
  20. Wauv - den er superflot din nederdel, og klæder dig utroligt godt! Har godt set originalen, men din udgave sælger altså varen 100 gange bedre. Flot arbejde.

    Kh. LisbethK

    SvarSlet
  21. Fin nederdel, med fine detaljer. Som sædvanlig er ændringerne lige i øjet;-)
    Du ser vældig kæk ud - måske skulle du til en lille midsommerfest og svinge lidt med nederdelen.

    SvarSlet
  22. Så fint skjørt, dans i vei...*smiler*...
    Ha en fin dag,
    klem Fredrikke :O)

    SvarSlet
  23. syntes den er rigtig god - også med striber. Sjovt så forskellige de 2 opstrikkede modeller falder ud - tænker på denne og Gittes.

    SvarSlet
  24. For et herlig danseskjørt!!! Det kledde du supergodt!

    SvarSlet
  25. Den ser super lækker ud, og klær' dig vildt godt :)

    SvarSlet
  26. Hvor er den bare skøn. Bare trist man fylder lidt rigeligt bagover, jeg tror desværre ikke den ville klæde mig. Men den er skøn på dig:)

    SvarSlet
  27. Kære Lene!

    Jeg vil gerne sende dig en mail ang. byttehandlen.
    Vil du ikke sende mig en mail på
    kristine.k.h@gmail.com

    Kh
    Kristine

    SvarSlet
  28. Den er da bare läkker, og jeg kan godt höre lidt salsamusik henne om hjörnet...

    SvarSlet
  29. Mye fint du strikker ;) Kommer innom her igjen !!

    SvarSlet
  30. Tak for din kommentar til mit indlæg om drivtømmer. Du har helt ret - den danske natur kan også være skøn og mentalt rensende. Der er mange skønne steder - bl.a. brugte vi en del tid på cykelture på Amager.

    Og ude på landet - jamen, det er super beroligende ved en mark, hvor køerne går gumlende omkring og bierne summer? Eller en tur i skoven, eller ved havet, eller på heden...

    Og så alt det grønne, der er at glædes over.

    Men alt fremmed kan jo nemt blive "eksotisk" - for os er det jo hverdag, ligesom din skønne natur er. Og vandre, ja, det må man!

    Det er her min kreativitet dukker op - lige for tiden, så meget, at jeg næsten ikke kan have det inde i hovedet :-)

    Din nederdel er i øvrigt rigtig, rigtig flot og speciel på den gode måde. Det kræver også en pæn figur at bære den - men det har du jo heldigvis :-) Og den klæder dig godt.

    SvarSlet
  31. ......svar på din kommentar, så bor jeg i en passende stor by!
    Byen vår har blitt pusset opp til å bli en veldig flott by,med en promenadesti langs elven som går i hele byen. Vi har fått en flott trapp, som et AMFI foran vårt rådhus, og det er plantet blomster overalt. Hele sommeren er det teater-oppsetninger, konserter og annet gøy som skjer. Jeg er glad jeg bor her! :)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.