11. februar 2011

Camomille den Anden - nu med Ginger

Camomille den Anden er en gave til min yngste søns kæreste, der tilfældigvis også er vild med blåt ;-) Den har været nøjagtig ligeså fornøjelig at strikke som den Første. Det er blevet et utrolig let og lækkert sjal, strikket i 1 tråd Isager Tvinni og 1 tråd 100% ren lace-cashmere.


Mere luksuriøst kan det næsten ikke blive - det skulle da lige være Camomille den Tredie, som jeg er begyndt at strikke i 1 tråd silke og 1 tråd cashmere i en smuk, klar rød farve. Ja, I må efterhånden tro, jeg er tosset, men jeg er stadig helt og aldeles grebet af den hellige ild :-)

Uanset hvor meget jeg anstrenger mig, kan jeg altså ikke komme op på at bruge 300 g garn (150 g Tvinni og 150 g Alpaca) som frøken Isager foreslår - dette sjal vejer 120 g, men overholder målene i opskriften.


Jeg slutter lige med et enkelt detaljefoto - for jeg kan ikke rigtigt få gengivet den blå farve helt korrekt. Noget med hvidbalance, ved vi nu allesammen fra Ann. Det nederste billede gengiver farven lidt mere korrekt samtidig med I forhåbentlig kan ane farvespillet mellem de to striber.


Har man sagt Camomille, må man også sige Ginger - de to klæder hinanden, synes jeg, så jeg har strikket et par, der skal følge med Camomille den Anden. Det er nok de lækreste og mest velsiddende pulsvarmere, jeg har lavet længe og så er de strikket på nul komma fem ;-) Billedet er taget med blitz og farven bliver helt kobolt, men den er som sjalets farve ovenfor. Jeg har kortet ribskaftet af med 10 cm i forhold til opskriften - så de er altså tænkt meget lange fra Helga Isagers side. Og ja, de er lige lange - dette er bare en perspektiv-finte ;-)


Og Ginger som jeg selv bruger til Camomille den Første - som jeg iøvrigt bruger både inde og ude og slet ikke kan finde ud af at tage af igen ;-) Igen et blitzbillede med forkerte farver - jeg har brugt resten af alpaca´en fra Camomille den Første. Igen spiller perspektivet én et puds.



I morgen skal jeg ned og være med til at fejre Berit - invitationen står på brunch med champagne - en god start på weekenden. Ha´ en rigtig god weekend derude :-)

Faktaboks
Design: Helga Isager, Camomille.
Garn: Isager Tvinni, 100% merino lammeuld og Lace Cashmere, 100% cashmere
Garn fra lager: Ja.
Anvendt: 60 g af hver kvalitet
Farve: Blå Isager nr. 54 og Lace Cashmere blå nr. 933
Købt hos: Tøndering strik og Duddines vævestue på Fur
Pinde: 3,5
Str. Lige efter målene: 52 cm + blondekant i højden og 180 i bredden.
Ny teknik: Ingen
Bemærkninger: Jeg hækler kun 1 række fastmasker langs kanten, synes det er mere end rigeligt
Løbelængde: Uld 510g = 306 m, Cashmere 100g = 552 m
Forbrug i løbende m (anvendt*m/g): 858 m
Forbrug i løbende m ialt i år: 3364
Anvendt garn i år: 630 g

Helga Isager: Ginger - henholdsvis 40 g Indiecita Alpaca og 30 g Isager Tvinni.
Strikket på p. 2,5. Jeg har forkortet skafterne til henholdsvis 12 og 15 cm
Forbrug i løbende m ialt i år: 3645
Anvendt garn i år: 911 g

35 kommentarer:

  1. Dette var virkelig et innlegg til ære for den blå farge, nydelig! Sjalet var så skjørt og lekkert, din sønns kjæreste må være den lykkeligste!
    Flotte pulsvanter!..aldri enkelt å gjengi blåfarger korrekt.
    Kos deg med feiring imorgen,høres trivelig ut;)
    Masse klemmer fra meg;)

    SvarSlet
  2. Kort og godt: Usædvanligt smukt. Jeg kan lige forestille mig, hvor blødt og lækkert det er.
    Jeg ved ikke rigtigt, hvad jeg skal sige.....jeg føler mig omringet af Camomille (!) her i blogland.
    Det er så enkelt - og så smukt, og jeg MÅ jo snart selv strikke et.
    Det der med hvidbalancen, det kan jeg jo ikke rigtigt tage æren af. Det er jo Sønneke Jacob, men skidt. Det er noget med en præst og en degn og noget regnvejr.....

    SvarSlet
  3. Altså hvor har jeg kunne overse dit indlæg om Camomille den første.....??? det er lidt af en gåde :(((

    Hvor er både Camomille den første og anden flotte - to helt forskellige udgaver.

    Jeg kan sagtens forstå du må igang med et tredie. Hvis ikke jeg havde så mange projekter sad jeg såmænd også med anden udgave nu, jeg har virkelig brugt mit meget.
    Rigtig god weekend
    kh Jane

    SvarSlet
  4. Jeg er også helt vild med Camomille, kan há det på hele tiden,der er også en 2 på vej her og en 3 i tankerne, virkelig en dejligt sjal/tørklæde. Jeg kan heller ikke komme op det antal gram ♥ god weekend

    SvarSlet
  5. Hvor er det blåt og flot det hele! Som jeg måske har skrevet før, så syntes jeg ikke sjalet præsenterer sig som noget særligt i Helgas hefte, men hvor er det flot både forfra, men især bagfra, hvor man rigtig kan se strukturen. Og sikke en fart du må have på pindene for tiden.

    SvarSlet
  6. Superflotte projekter - dte kan da være at man vove en Camomille? Og håndledsvarmerne er også flotte og lige noget for mig.

    Det med fotos driller rigtigt meget her i vintertiden, jeg har også læst om hvidbalance m.m. Både lærerigt og underholdende. Jeg overvejer faktisk et kursus for at få mest muligt ud af mit kamera.

    God fødselsdag i morgen :-)

    SvarSlet
  7. Smukt, smukt og smukt. Og jeg er nu overbevist - jeg må også med på Camomille bølgen.

    SvarSlet
  8. Det var et nydeligt sjal, du er så dyktig!
    God helg,
    klem Fredrikke

    SvarSlet
  9. ÅH, jeg bliver næsten helt misundelig på svigerdatteren! Det er bare SÅ fint et sjal. Der er vel ikke andet for end at jeg selv må i gang....

    SvarSlet
  10. Hvor er det smukt og professionelt lavet - så let og luftigt i sit udtryk. Tænk, at have sådan en svigermor!!

    Og så hurtig du er!!

    SvarSlet
  11. Jeg skal da lige love for, du har fart på pindene, både sjaler og håndledsvarmere er meget, meget smukke. Jeg har lige købt garn til et sæt til mig selv, må vist hellere komme i gang

    SvarSlet
  12. Hold da op Lene - hvor det bare går derudaf med strik igen i Nordjylland ;-) Skønt at der er liv på bloggen igen.

    Camomille den Anden er neget smukt.
    Altså dine sønner må være vildt eftertragtede, med den "svigermor" de bringer med ind i forholdet ;-)

    Jo - ginger klæder bestemt sjalet. Og Honey!! Lige så snart kjolen er af pindene, skal havskum (den lille diskrete cone garn) forvandles til Camomille og Ginger, og så er der sikkert garn nok til et par bluser mere....

    Sjovt som de ikke ser lige lange ud på begge billeder. Er du nu helt sikker på at det er kameraet? Vi er jo i "brillealderen"....

    SvarSlet
  13. Camomille den anden er så smuk og lækker, hun er heldig ;-)

    SvarSlet
  14. Camomille den 2. er utrolig flot..fint sæt med pulsvarmere.

    SvarSlet
  15. Sikke et smukt sjal, du har lavet, og det ser lækkert og luftigt ud.

    SvarSlet
  16. Hvor er de smukke de Camomille sjaler. Jeg kunne tænke mig at strikke et til min svigermor, men hvad er tidshorisonten? Tager de meget lang til?

    SvarSlet
  17. Tvinni og cashmere lyder saa bloedt og laekkert. Er de ikke lidt overforkaelede dine svigerdoertre?????Jeg tror ikke de skal skilte for meget med det, for ellers kommer pigerne til at staa i koe hihi. Taenk at have en sviger som dig!!!!!!Allerede som blogven er du uundvaerlig, jojo jeg er Lene'oholic hihi.
    Roed Camomille?????? Der forundrer du mig. Men at du maa igang med et til er indlysende. Laekker og superflot model og pulsvarmerne er et laekkert pift til.
    Jeg maa give Mme Munch ret i at dine Camomoller giver sig meget bedre end det paa Isagers hjemmeside. Maaske du skulle tilbyde hende nogle billeder hihi.

    SvarSlet
  18. Det er ligeså smukt som nr. 1 er, og heldig svigerdatter der får det. Og du har da godt nok fået noget af pindene, sikke smukke pulsvarmere du også har lavet.

    SvarSlet
  19. Hvor er det altså også bare lækkert!

    SvarSlet
  20. Det er da det man kalder hattrick, er det ikke, Lene? Tre smukke sjaler på stribe! Sejt, at du kan holde motivationen - men med lækkert garn og en god model, er det måske ikke så svært endda..... Flot Camomille den Anden og så glæder jeg mig naturligvis også til at "se rødt" en af dagene :-)

    SvarSlet
  21. Skjønne sjal, hvor kantene bare er nydelige, og deilige pulsvanter. Som vi stadig sier: Man kan aldri få nok sjal eller pulsvanter!!!
    God morsdag.

    SvarSlet
  22. Det er smukt sjal du der har strikket ;)
    Det er bare et fint sjal, der kan det hele,hun har virkelig ramt noget, helga.

    Yt

    SvarSlet
  23. Smukt, smukt sjal i skøn farve. Det skal nok falde i rigtig god jord.

    SvarSlet
  24. De er bare så flotte de sjaler, jeg glæder mig til at komme igang med mit. Tak for sidst Lene det var jo så hyggeligt som altid. De pulsvarmere må jeg da også lige lure lidt på, de er jo som skabt til hinanden.

    SvarSlet
  25. Hold da op - der må stå røg ud af dine pinde - fantastisk tempo!!
    Og helt fantastisk Camomille og Gingers.
    Mht Ginger, så fortalte Helga at de er lavet meget lange for at varme armene, når man har 3/4 lange trøjer, jakke eller frakke på.
    :-) Britt

    SvarSlet
  26. Det er bare flot det du laver, heldige modtagere som bliver glade.

    SvarSlet
  27. Ligesom Bodil synes jeg heller ikke, at Helgas sjal så synderligt spændende ud i det lille hæfte, men hold da op! I virkeligheden er det fantastisk smukt og sjovt at se hvor forskelligt sjalet tager sig ud alt efter hvilket garn, man bruger:-) Den himmelblå her er jo en skøn, skøn farve.

    SvarSlet
  28. Hvor er de to sjaler smukke og sikke skønne blå nuancer.

    SvarSlet
  29. De er meget smukke ,som resten af de ting du viser på din blog iøvrigt også er .

    SvarSlet
  30. Hvor er det smukt!
    Det er en heldig svigerdatter du har :-)
    Og jeg har jo smugkigget og rørt ved nr. 3.
    Det bliver så smukt og blødt!!

    SvarSlet
  31. Det er vel nok et smukt sjal. Jeg er vist mest til farverne på det første, men smukt smukt er også det andet. Jeg er imponeret over så meget du får fra hånden. Laver du mon nogensinde andet end at strikke;)

    SvarSlet
  32. Ih, taender, ja det er noget vaerre noget. Ondt for at faa dem, iondt mens man har dem og ondt for at komme af med dem igen (suk). Og saa er det hammer dyrt. Ja, det pristilbud du fik er jeg oppe paa nu (efter 2 aar som Ironman) og jeg er vist ikke parat til at faa skinnerne af endnu.(Boenne fik sine af i dag hurraaaaa). Havde det kun vaeret for udseendes skyld havde jeg med glaede beholdt mine skaeve fortaender, ih det minder mig om en ungdomskaereste der var tandlaegesoen. Han praesenterede mig for sin far med ordene "hej far, her er saa hende med de skaeva fortaender". Jeg skal love dig for at han ikke holdt laenge hos mig hihi. De fortaender var ligesom blevet en del af mit "image", men naar man saa faar at vide at der ikke er plads nok og de foeromtalte fortaender truer med at ryge ud ups, saa hev jeg op i checkhaeftet og blev lagt "i jern". Mennnn jeg er naermere enden nu (haaber jeg)og jeg er blevet meget taalmodig og forstaaende overfor aeldre mennesker der maa have alt skaaret ud i smaa bidder. Ih hvor jeg savner at kunne gnave i et aeble, men snart snart snart.......

    SvarSlet
  33. Sikke et smukt sjal og flotte pulsvarmere. Det er ofte jeg synes at størrelser og garnmængde ikke passer sammen. Jeg har oplevet det flere gange og desværre også hvor der ikke har været garn nok i et kit, men heldigvis var det fra Aagaard tekstil så hun sendte fluks noget mere uden beregning- se det kalder jeg service

    SvarSlet
  34. Dejligt at kune glæde sin søster med så smukt et sjal.

    Jeg synes det er helt utrolig flot og det lyder til, at det også er blødt og lækkert og farven er skøn;)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.