20. februar 2011

Det rene ingenting

..... sølle 61 g vejer Camomille den røde og tredie ;-) Der er gået helt sport i, hvor tyndt og fint, jeg kan lave det. 1 tråd ren silke og 1 tråd cashmere - begge sytrådstynde - danner dette spindelvæv af et sommersjal. Det skal bruges over en ærmeløs kjole til sommer.


Mere luksuriøst kan det simpelthen ikke blive. Camomille er jo slet ikke tænkt som et egentligt lace-sjal, men det er sjovt at lege med materialer og farver og jeg elsker jo udfordringen i det helt, helt tynde strik.



Måske er du blevet træt af at se på Camomille, men jeg er stadig ikke blevet træt af at strikke det, nej, nej. Jeg har planer om at lave gavesæt bestående af 1 Camomille og 1 par Ginger - synes det er en rigtig lækker gave at give og jeg har nogle i kikkerten, der skal ha´sådan et sæt. Dog først til næste jul ;-)

Helt klar og strålende rød - en af yndlingsfarverne - dog hører den til på forårs/sommerskalaen og optræder derfor ikke så ofte som vinterfarven blå ;-)

Jeg er gået i gang med et projekt, jeg simpelthen ikke kunne lade ligge, men det er indtil videre en hemmelighed. Derudover må jeg videre med mine "boligtekstiler" - det skal altså lykkes i 2011 at få færdiggjort et par puder og et tæppe ;-) Frost har jeg jo også gang i til min mand, men så længe han har Peter Plys trøjen mangler han jo ikke noget - så den kan udsættes et stykke tid ;-)

Men nu først en lang gåtur i det helt vidunderlige solskins- og frostvejr det er i øjeblikket. Ha´ en god søndag derude :-)

Faktaboks
Design: Helga Isager, Camomille.
Garn: Lace silke, 100% silke og Lace Cashmere, 100% cashmere
Garn fra lager: Ja.
Anvendt: ca. 30 g af hver kvalitet
Farve: Klar rød 
Købt hos: Duddines vævestue på Fur
Pinde: 3,5
Str. Lige efter målene: 52 cm + blondekant i højden og 180 i bredden.
Ny teknik: Ingen
Bemærkninger: Jeg hækler kun 1 række fastmasker langs kanten, synes det er mere end rigeligt
Løbelængde: Silke 100g = 600 m, Cashmere 100g = 552 m
Forbrug i løbende m (anvendt*m/g): 345 m
Forbrug i løbende m ialt i år: 3990
Anvendt garn i år: 972 g

43 kommentarer:

  1. Lækkert, lækker, lækkert ;-)

    - Og du har da helt ret, så længe han har Peter Plys trøjen mangler han slet ingen ting, og iøvrigt nærmer Påsken sig ;-)

    Jeg pudser lige glorien - Har været ude og løbe i det kolde vejr i morges. Det bed godt nok i kinderne og i lungerne...

    SvarSlet
  2. Jamen, jeg kan da slet ikke blive træt af at se på det smukke sjal, kan godt forstå at du er blevet afhængig af at lave flere af den slags. Så glæder mig til at se det næste....

    SvarSlet
  3. Aldeles skjønn!!
    Jeg er dårlig på strikk av tynt garn, tror min tålmodighet ikke strekker til:O)
    Forstår det er noen som kan glede seg til jul, for dette må da være en den mest eksklusive gave man kan få!!
    er er det sol og flott vær også, og jeg pusser møbler:(...klar for maling imorgen:)
    Nyt dagen og det flotte været, klem fra meg;)

    SvarSlet
  4. Jeg må bøje mig i støvet. Du har vist nået at lave hele 3 stk. imens jeg har strikket ét.

    Det røde er et smukt sommersjal!

    SvarSlet
  5. Smukt, smukt Camomille! Og jeg fatter altså ikke, at du kan se at strikke med det tynde garn. Jeg kan slet ikke se at strikke med det om aftenen.

    SvarSlet
  6. Et fantastisk sjal, i min yndlingsfarge!!! Jeg synes det er så pent rundt halsen med de taggede blondekantene rundt!
    Finnes oppskriften i et Isager-hefte/bok? Eller er den på nettet?
    Jeg ser at dere er mange som strikker dette nå!
    Jeg holder på med 2 røde sjal nå. Ja, det er vel ikke overraskende i det hele tatt.

    SvarSlet
  7. Hvor er den smuk og lækkert (fed farve)- Camomillesjalet er også kommet på min to-do-liste, når jeg har været igennem det garn/opskrifter, jeg allerede har liggende.

    SvarSlet
  8. Jeg mangler ord. Hvor er det dog smukt!
    Farven er fantastisk og letheden stråler ud af billedet.
    Jeg må vist snart til Fur igen.

    SvarSlet
  9. Ja, jeg er også helt målløs... Hold op, hvor er det flot...

    God søndag og god tur ud i det skønne vejr...

    SvarSlet
  10. Sikke en skøn farver, jeg elsker også rødt. Det er sjovt at se de mange forskellige udgaver af dette sjal

    SvarSlet
  11. aja hvor fint et sjal - med et smukt fald. Meget elegant.
    PS ideen med Camomille og Ginger som julegave er cool - hvem vil ikke blive henrykt for sådan et flot sæt?

    SvarSlet
  12. Det er bare så smukt, jeg har ogsålige fået garn til et i farven petrol. Jeg glæder mig til at slynge det om halsen.

    SvarSlet
  13. Smukt - og sikken en lækker farve.

    SvarSlet
  14. Hvor er det smukt. Utroligt som sjalet ændre udtryk afhængig af garnvalg og farve.

    SvarSlet
  15. TRæt af det - nej, det er simpelthen fantastisk, så fint og let du kan lave det.

    SvarSlet
  16. Din mand bliver da ikke væk med den fine gule trøje på:-)
    Det er utrolig flot og tyndt garn er super.

    SvarSlet
  17. Man bliver jo helt fristet til at prøve at lave sådan et Camomille, sådan som der bliver strikket løs på det alle vegne. Og det er da en skøn rød farve du har fundet her - de andre er også flotte, men er vist inde i en rød fase for tiden ;-)

    SvarSlet
  18. Jamen Lene du får da strikket nogle sjaler! denne her er da det rene luxus super flot strikket som sædvanlig :-) herlig farve. Det er til at blive glad over!

    SvarSlet
  19. Nøøøj hvor er det lækkert og smukt! Jeg tager virkelig hatten af for at du har produceret tre så smukke sjaler på kort tid. Og så forkellige i ders udtryk.
    Du reklamerer godt for ar man selv skulle gå i gang.

    SvarSlet
  20. Vildt flot - helt andet udtryk end de andre Camomille sjaler der er vist frem.
    Jeg er selv startet på nr. 2 - men det er et meget "grovt" et af slagsen. Tror nu jeg vil ind i gemmerne at finde noget lace-garn og gøre dig kunsten efter.

    SvarSlet
  21. Fantastisk fint sjal - meget smukt!

    SvarSlet
  22. Endnu en smuk udgave :-) Jeg kan rigtig godt lidt kontrasten i de lidt tunge og fyldige kvaster mod det fine, tynde sjal!

    SvarSlet
  23. Hvor er de bare flotte dine sjaler, og forskellige alt efter materialerne.

    SvarSlet
  24. Super,super smukt i den røde sommerfarve :-) Du har bare fart på strikkepindene .....

    SvarSlet
  25. Det er bare SÅ smukt. Sjovt at se, hvor forskellige sjalerne kan blive.

    SvarSlet
  26. Hej Lene,

    Super flotte Camomiller, og lace udgaven er en rigtig godt ide.

    Jeg har et enkelt spørgsmål - måske et dumt spørgsmål - jeg ska afslutte mit første Camomille, og jeg har ikke tidligere afsluttet blonder, så jeg har forsøgt et par gange både fra ret og vrangsiden, men syntes ikke at resultatet bliver særligt pænt.

    Så jeg ville høre om du strikker blonden på fra ret eller vrangsiden ?

    Mh,
    Bettina

    SvarSlet
  27. Peter Plus troeje, bare navnet fik mig til at grine og saa maatte jeg jo tage en tur ind paa indlaegget ( er nemlig stor fan af Peter Plys) Jo, aa lange han har den kan frost vente et par saesoner.
    Traet at Camomille. Aldrig i livet. Og ioevrigt er det jo aldrig den samme Camomille.Det er altid spaendende at se hvad du finder paa og hvor "tyndt" du kan faa det.
    Har I virkelig godt vejr??? Her har det regnet og vaeret graat i naesten 3 uger(suk).

    SvarSlet
  28. Dejligt at du har strikket det i rødt, det er jo en skøn farve til et sjal og mønsteret fremstår så tydeligt.

    SvarSlet
  29. Superflot i rødt, Lene! Havde heller ikke ventet andet; der kommer jo udelukkende skønne modeller i lækre farver af dine pinde!
    Men hvordan man kan strikke tre sjaler så hurtigt går over min forstand :-)

    SvarSlet
  30. Hvor er det fint og luftigt. Meget anderledes i udtrykket end det oprindelige Camomille.

    SvarSlet
  31. Jeg må endnu engang bøje mig i støvet over dine evner - det er ikke mindre end fantastisk :)

    Det er spændende at se hvor forskellige Camomille sjalerne tager sig ud alt efter farver og materialer.

    Kh Jane

    SvarSlet
  32. For et fantastisk lekkert sjal, du imponerer stadig. Dette må ha vært litt av et arbeid med det tynne garnet. Dusken på enden av sjalet gir prikken over i-en.

    Jeg har dessverre ikke hatt kapasitet til å få produsert stort i den siste tiden som følge av hekstiske dager på jobb, - og dermed ikke mindre imponert over hva du får til mellom etablering av egen bedrift.

    SvarSlet
  33. jeg siger det samme som de andre ;)
    Det er smukt.

    Yt

    SvarSlet
  34. Sjalet tar pusten fra meg. Tenk å eie et slikt sjal. Dette sjalet gjør at jeg en dag må klare å strikke et slikt et. Dette sjalet er noe av det jeg bare synes er leeeeeeeeeeeeeekkert. Du har god smak og er så flink. Jeg ønsker deg en fin dag. :))

    SvarSlet
  35. Hvor er det altså blevet smukt, Lene!
    Jeg kan lige se dig med en sommerkjole, brune ben og dette smukke sjal :-)

    SvarSlet
  36. Eit lekkert sjal i flott farge!! Nei ein vert ikkje lei av å sjå slike fine ting, ønsker deg ei fin helg:))

    SvarSlet
  37. Nydelig! Jeg er også glad i å strikke - både med pinner og på maskin. Får ryggtrøbbel med pinner, men... Ha en fin kveld! Mvh Synnøve

    SvarSlet
  38. Nei, jeg blir ikke lei av å se de flotte sjalene du tryller frem...*smiler*...
    God fredag,
    klem Fredrikke

    SvarSlet
  39. Fantastisk er bare det rette ordet. Nydelig mønster og farge.

    SvarSlet
  40. Hei! Dette var rett og slett smittsomt! Nå har jeg kjøpt mønsteret og er igang med strikkingen! Er det virkelig slik at man skal øke i begge sider på hver pinne? Synes at det blir så bredt i forhold til høyden. Kuttet du tråden for hver 4 pinne?
    Takknemlig for svar!

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.