1. november 2008

Koolhaas Hat og A Scarf Askew

Det ville være synd at sige, at mine sønner er de største aftagere af det, jeg strikker, men jeg forsøger at komme igennem med noget en gang imellem :-)

Min ældste søn havde fødselsdag her forleden og jeg strikkede dette sæt til ham som en lille ekstra gave. Da jeg i sin tid, så Jared Floods Koolhaas Hat var jeg bare helt solgt. Den var dog ingen fornøjelse at strikke, måske fordi jeg strikkede på tykke strømpepinde nr. 5 og desuden sad og fumlede med en hjælpepind til de fine "cables". Det var måske her, jeg skulle have afprøvet magic loop metoden i stedet :-)



Herrehalstørklæder er ud fra min erfaring ikke særlig sjove at strikke - man kan jo ikke strikke lace :-) så jeg forsøgte at finde et tørklæde, der ikke bare bestod af glat eller traditionel rib. A Scarf Askew fandt jeg som gratis opskrift på Ravelry hos Emily Gifford og det byder på en simpel diagonal rib, som man dog desværre overhovedet ikke kan se på billedet. Jeg holdt det kort 1m og 20cm fordi jeg ved min søn helst vil have det under jakken.

Han var vild med designet, men desværre var hans dom over garnet, at det kradser lidt, så nu må jeg se, om det er en ommer :-)

Fakta: Koolhaas Hat - design Jared Flood og A Scarf Askew - Emily Gifford

Garn: Donegal Silk - 95% uld, 5% silke (silken er fine små farvede bomber i garnet) fra Marianne Svit

Forbrug: ca. 150 g

Farve: Graphite

Ellers går jeg bare og glæder mig til, at jeg skal til strik-in i morgen hos Irene. Hvor er jeg bare glad for, at jeg er kommet med i sådan en strikkegruppe :-)

9 kommentarer:

  1. Det er en vildt cool hue, synes jeg. Har også overvejet at prøve at strikke den. Glæder mig også til vi ses i morgen.

    SvarSlet
  2. Rigtig smart hue, og dejligt at få sådan et sæt i gave. Håber han overvinder kradseriet...

    SvarSlet
  3. Fed hue! Det er da en skam, at han synes, den kradser.

    SvarSlet
  4. Ditte, ditto - super smart hue.

    Det er ikke nemt med "børn" og uldgarn. Det skal vælges med omhu. Håber da ikke det ender i en ommer.

    Tror Tine har et råd til hvad man kan vaske det i.....

    SvarSlet
  5. Sikke da et dejligt sæt.

    Ærgeligt at det kradser.
    Jeg kan ikke huske hvad jeg har sagt til Gitte :-) men jeg skal nok se om jeg kan finde ud af det til i eftermiddag :-)

    SvarSlet
  6. Kan kun anbefale magic loop. Jeg er nystrikker og for mig er det i hvert fald så meget nemmere end alle de pinde :-)

    SvarSlet
  7. Ja den hue er både cool, smart og fed og så er det da hammer ærgerligt, at den kradser. Men nu vil jeg prøve dit råd, Tine 2 tsk glycerin i sidste hold skyllevand, så må vi se, hvad den unge mand siger.

    Velkommen til jzb, glæder mig til engang at se dine blogs. Der er ingen vej uden om, nu må jeg se at få lært at magic-loope :-)

    SvarSlet
  8. Hi, ӏ do think this is a great website.
    I ѕtumbledupοn it ;) I am gоing to гevisit yet again since I saved as a favorite іt.

    Monеу and freеdom is the best way to сhange,
    may you be гich and cοntinue to help оtherѕ.


    my ωеblog :: unlock iphone for verizon
    My website > three unlock iphone

    SvarSlet
  9. At this tіme I am going away tο do my breаkfast, later than having my breakfаst cοmіng yet agаin
    to read more news.

    Have a loοk аt mу wеbsitе .
    .. unlock apple iphone

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.