28. august 2009

Drops Jakke m. hætte II

En gang imellem skal der ruskes lidt i farvekortet, så der sker noget andet end der plejer. Da jeg så garnet hos Fyberspates og det endda var på udsalg, var det oplagt at bevæge sig ud i en anden farveskala end normalt. Farven hedder moss og det synes jeg, er særdeles beskrivende. Der er lidt "gå-tur-i-skoven" over den :-) Og det bliver også lige præcis dét, den skal bruges til.






Den vil næsten komme til at fungere som camouflage jakke på efterårets gåture, jeg er sikker på, at jeg vil kunne stå lige foran et rådyr, uden det kan se mig ;-) Jeg er dog nødt til at supplere med et kaki-grønt tørklæde, ellers bliver det hele lidt for sandfarvet til mig og jeg er straks gået i gang med Annette Danielsens Spindelvæv. Så må vi håbe, at jeg ikke kommer til at ligne en storvildtjæger!

Keramikknapperne er fra Birthe Sahl, købt på Saltum Uldfestival.





Jeg elsker trøjer med hætte, selvom jeg aldrig bruger hætten. Det giver bare sådan en lækker afslutning på en tyk trøje !



Garnet har været virkelig lækkert at strikke med, nu står kun tilbage at finde ud af, hvordan det klarer sig i brug. Sidst på året har jeg tænkt mig at lave en status over de garner, jeg har brugt i år, for der er dem, der holder og så er der dem, der ikke gør! Jeg strikker altid i såkaldt kvalitetsgarn og kan alligevel ærgre mig over, at det ikke altid arter sig som sådant!


FaktaBoks
Design: Drops jakke, nr. 109-8
Garn: Squishy, 50% babyalpaca, 50% BFL (blue faced leicester)
Garn anvendt: 900 g
Farve: Moss
Købt hos: Fyberspates
Pinde: 8
Str: Medium
Ny teknik: Ingen
Bemærkninger: Jakken er som skrevet en to´er (du kan se den første her) Den første blev foræret til en god veninde. Det er ikke så tit, at jeg strikker den samme model to gange, alligevel kan jeg se, at det er sket hele to gange i det forløbne år. Med bloggen her kommer der jo helt anderledes fokus på alt det, man har strikket. Det er sjovt at se, hvor forskellige de to jakker er blevet i to så forskellige garner.

18 kommentarer:

  1. Jakken var nyydelig!! Jeg likte denne fargen til en ytterjakke! Da kan du ha hva so helst til den. Enig med deg, jeg liker også plagg med hette, tror alle mine ytterjakker har hette i tilfelle....:D
    Ha ei riktig god helg og kos deg masse!

    SvarSlet
  2. Hvor er den blevet laekker!!!
    Jeg vil ogsaa have en :-)

    Super flot farve, og helt utroligt hvor forskellig den er, fra den forste du lavede.

    SvarSlet
  3. Lækker.... og farven er fantastisk, det er lige mig

    SvarSlet
  4. Altså - jeg bliver nødt til at tilslutte mig Tines kommentar!! Sådan en må jeg altså også have...... Måske vi møder op flere garngale kvinder i drops med hætte næste gang vi mødes.

    Lene den er super smart, og jeg tror absolut ikke at du kommer til at gå "i et" med noget som helst!!!

    SvarSlet
  5. Den ser rigtig dejlig ud og knapperne klæder trøjen rigtig fint :-)

    SvarSlet
  6. Den er bare skøn din jakke , super farve ... er nødt til at tilslutte mig , den må på listen til strik jeg er nødt til at eje
    God weekend

    SvarSlet
  7. Den er superflot. Jeg vil glæde mig til din garnanmeldelse senere på året. Som dig holder jeg mig til kvalitetsgarn, men Debbie Bliss køber jeg aldrig mere.

    SvarSlet
  8. Super sporty - præsis som du er

    SvarSlet
  9. Jeg synes jakkene ble helt ulike. Det er utrolig hvor mye et garn betyr. Jeg må si at jeg synes din veninnes jakke var superfin, ønsker meg en slik en og denne var litt mer ordinær. Knappene var gøye og det er en perfekt jakke. Ha en fin helg. :-)

    SvarSlet
  10. Den er rigtig lækker og superskøn med hatten som prikken over i'et.

    SvarSlet
  11. Det er bare en flot farve, og modellen er også. Mine keramikknapper derfra kunne altså ikke tåle at komme i vaskemaskine, men de var aflange og måske mere sarte. De knækkede midt over.

    SvarSlet
  12. Nøøøøj hvor er det dog bare en lækker sag du der har lavet, og hvor passer knapperne bare helt perfekt til modellen! Jeg er ganske sikker på, at du ikke vil ligne noget der minder om en jæger iført kreationen ;o)

    SvarSlet
  13. Lene - den er blevet flot! Men jeg kan virkelig godt følge dig. Hvordan er det, når det er i brug? Er det virkelig kvalitetsgarn? For det viser sig først ved brug. Du kan strikke masser af modeller i det foreslåede garn, men kvaliteten og pasformen viser sig jo først ved brug, og det er der for lidt vurdering af på strikkebloggene, Jeg har indtrykket af, men det er måske forkert, at mange strikker modellerne fordi de er nye og ibteressante, men de går ikke med dem, og det er jo synd og skam! Strik skal bruges, og det skal passe! Der kan være nok så spændende og interessante modeller, men hvis ikke de passer en normal kvindekrop giver jeg ikke meget for dem. Og jeg kunner blive ved Lene!

    SvarSlet
  14. Den er flot, passer lige her til efteråret. Tror nu ikke at du går i et med noget som helst. Jeg har noget garn liggende, som skulle kunne passe. Godt at man rydder op indimellem, så man får set, hvad man har!

    SvarSlet
  15. Super smart er den.
    Farven er jo god til det meste ;)

    Et vinter hit.

    Yt

    SvarSlet
  16. Så fin!!
    Og de knappene du har brukt likte jeg veldig godt!!
    Fredrikke :o)

    SvarSlet
  17. Flott jakke og lekre knapper. Her har du virkelig gjort en flott jobb! Gratulerer!

    SvarSlet
  18. Den er SÅ flot Lene. Og en super model her til efteråret. Kan lige sig dig gå tur i skoven med gule, røde og orange blade omkring dig. Et ret smukt syn ;-)

    Du giver også mig lyst til at gøre et forsøg...... Men - pinde 8.. Er det ikke træls at strikke med så tykke pinde?

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.