8. november 2008

Så nåede jeg det lige

.... at lave et tørklæde til at komme ned i tasken til fødselsdagsbarnet. Det fineste spindelsvævstynde lace-tørklæde i det blødeste baby-alpaca i stærk pink, som ingen af billederne desværre helt gengiver.
Jeg synes, det er et rigtigt prinsessetørklæde.



Klik for større billede

Jeg er helt vild med det lace mønster, der kaldes Shetland Beads og jeg har brugt det i hele tørklædets bredde. Det er et forholdsvis enkelt mønster, over fire pinde, men jeg skal alligevel altid koncentrere mig, når der er gået et stykke tid, siden jeg har strikket det sidst.



Klik for større billede
Fakta: Tørklæde strikket i Shetland Beads over 31 m
Garn: Supertynd 100% babyalpaca i stærk pink
Anvendt: 30 g

En lille status her til sidst: Kjolen Anna har jeg trevlet op, da det garn, jeg havde valgt ikke helt passede til. Når man strikker kjoler, skal man være helt sikker på, at man vælger et garn, der "falder" ordentligt, det ser ikke godt ud, hvis der kommer albuer og "numse" i kjolen og det vurderede jeg, der ville gøre i Supersoft, ihvert fald, hvis jeg fortsatte i rib. Det blev sådan lidt for fast i det, til en kjole. Så nu må det blive til en sweater i stedet.

Katharina Hepburn cardigan er trevlet op ned til 12 cm på ryggen. Det går ofte sådan, at hvis jeg synes et mønster er nemt, så undervurderer jeg simpelthen opgaven og strikker lystigt forkert. I dette tilfælde bygges mønsteret symmetrisk op omkring midten, hvilket betyder, at de små snoninger skal vende hver sin vej, på hver side af midten og jeg talte 4 steder, hvor jeg havde klokket i det. Nu kan de 12 cm få lov at hvile til engang i foråret, for nu skal der bl.a. strikkes julegaver.

Jeg er også blevet færdig med en skøn cardigan som slet ikke er blevet præsenteret her på bloggen overhovedet, men indlæg herom vil følge snarest.

Og nu afsted til fødselsdag :-)

11 kommentarer:

  1. Hun er da heldig den lille prinsesse der har fødselsdag, sikke fint tørklæde du har lavet. Den Anna ser rigtig spændende ud.

    SvarSlet
  2. Sikke et fint og elegant mønster til tørklædet. Det ser kompliceret ud.

    SvarSlet
  3. Sikke en heldig pige, som både skal have taske og det fine tørklæde. Det er godt nok et fint mønster.
    Merete

    SvarSlet
  4. Tak, skal I sandelig ha`. Hun blev glad for det og så er jeg jo også glad :-)

    SvarSlet
  5. Hvor er det blevet smukt! Det er et rigtig fint lace-mønster.

    SvarSlet
  6. Hvor er det et smukt mønster.
    Perfekt til at putte i den lille taske. Og dejligt at det faldt i god jord!

    SvarSlet
  7. Tak skal I have, Irene og Tine. Det er faktisk også sjovt at strikke :-)

    SvarSlet
  8. Sikken et lækkert mønster. Virkelig flot. halstørklæde. Kan godt forstå at hun blev glad ;-)

    Som du da trævler op for tiden. Tror du er inde i en stime ;-)

    SvarSlet
  9. Ih hvor det det flot det tørklæde, tror også at hun bliver en lille prinsesse.

    Sikke da de ting du har gang i. Spændende med den cardigan.

    SvarSlet
  10. Tak, Gitte og Helle, jeg er altså vild med de der helt fnug-lette lace ting :-)

    Vedr. optrevling, så håber jeg sandelig, at det er ovre for denne gang :-)

    SvarSlet
  11. hun er vel nok forkælet. Super taske og yndigt tørklæde.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.