27. april 2009

Jean Moss: Chrysalis

Da jeg surfede efter nye wirer til mine Knitpicks rundpinde, fandt jeg garnet til mit Jean Moss projekt 2. Jeg er fuldstændig vild med Artesano Hummingbird Alpaca som jeg brugte til "Boo", men ville gerne ha´ noget mere sommerligt denne gang. Hos Filt fandt jeg Katias Bombay som er merceriseret bomuld, når det er allerbedst og i denne skønne farvekombination:



Som de øvrige Jean Moss projekter til flerfarvede garner er Chrysalis holdt i et helt enkelt mønster, så garnets farver kan få den fulde plads. Katia Bombay er tyndere end Artesano Hummingbird, så jeg har strikket på p 3 i stedet for en 4,5 og er derfor gået op i en str. medium. Det passede perfekt.








Jeg synes der er sommer, sol og hav over Chrysalis og forventer den bliver et kæmpe sommerhit. Hermed er det andet ud af fjorten Jean Moss projekter færdigt.

Og så har jeg fået en pris fra Snakkemunn, tusind tak for det. Jeg vil give den videre til alle I kreative strikkebloggere derude.



FaktaBoks
Design: Jean Moss: Chrysalis fra Artesano Hummingbird Booklet
Garn: Katia Bombay 100% merceriseret bomuld, anvendt 380 g
Farve: 2007
Købt hos: Filt
Pinde: 3
Str: Medium
Ny teknik: Ingen

18 kommentarer:

  1. Den er da blevet rigtig flot - den kan ikke andet end blive et hit - farverne er bare så fine

    SvarSlet
  2. Igen en flot bluse, i noget lige så flot sommerligt garn.
    Smart med ginen :-)

    SvarSlet
  3. Tænker saint tropez, tænker palmer, tænker...ja sommer :-D når jeg ser den bluse. Et sikkert hit!

    SvarSlet
  4. Nøj, den er smuk. Den ser jo helt batikfarvet ud. Tillykke med den. :-)

    SvarSlet
  5. Hold da op en flot bluse du har strikket. Farverne er bare så smukke og man tænker på hav og strand, når man ser dem.
    Merete

    SvarSlet
  6. Tillykke med awarden.
    Hold da op en flot bluse, den er jeg vil med. Fortsat god aften.

    SvarSlet
  7. Du har ennå en gang funnet en gen ser som du kler veldig......godt.
    Fargekombinasjonen er jo helt gresk, vakker. Ja, hun lager fine modeller, du inspirerte meg til å prøve.
    Vi kan vel kanskje glede oss til du kommer med neste prosjekt...:-))

    SvarSlet
  8. Lækker sommersag du har begået der:-)

    SvarSlet
  9. Den er simpelthen skøn - så flot!!! Og farverne ved du jo at jeg også elsker:-)

    SvarSlet
  10. Så sommerlig og smuk - og hvor den klær dig.
    Du er super god til det der med et lidt anderledes garn.

    SvarSlet
  11. Rendyrket sommer - endda en tropisk en af slagsen - rigtig flot!
    :-) Britt

    SvarSlet
  12. Herregud hvilken bluse! Den er da bare flot. Sikkert et sommerhit.

    SvarSlet
  13. Øj hvor er din bluse bare flot. Har selv for nyligt kigget på Katia´s Bombay i uldstedet, men kiggede altså kun.

    SvarSlet
  14. Super dejlig sommerbluse!
    Smuk farve og rigtig sød model.

    SvarSlet
  15. Hvor er du altså hurtig og endnu en smuk model fra dine hænder.

    SvarSlet
  16. Hvor er den lækker og sommerlig, passer lige til det danske vejr.

    SvarSlet
  17. Mange, mange tak for jeres søde kommentarer, den lever helt op til forventningerne :-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.