27. juni 2009

Min mands drømmescenarie

er naturligvis at blive iklædt en helulden sweater i 28 graders varme! Nu har jeg strikket den, så må han også stille op. Det manglede da bare :-)

Uanset tropevarme overfor merinould, så synes jeg, det er en særdeles flot herresweater. De hænger som bekendt ikke just på træerne, men i Annette Danielsens bog Strik naturligvis har jeg da i det mindste spottet éndnu en udover Vandløb, der vises her, nemlig Frost (og vi ser her bort fra ALLE de kvindemodeller, jer gerne vil strikke). Mon ikke Frost bliver projekteret en gang til vinter?

Snoningerne er rigtigt tre-dimensionale og vanvittigt flotte og jeg har været fantastisk godt underholdt, medens jeg strikkede. Dog synes jeg, at der i høj grad mangler et diagram i opskriften. Snoningerne løber over 12 pinde og det tog særdelses lang tid at huske dem udenad, fordi de kun er beskrevet i tekst. Opskrifterne er næsten for detaljerede og tekst-tunge efter min mening, men hvis du følger dem nøjagtigt får du et absolut perfekt resultat.

Som enhver, der følger med her, har bemærket, er Vandløb det første strik, der bliver færdigt i lang tid. Og det har sin årsag. Der er sket store ting i vores lille familie, for både min søn og svigerdatter har afsluttet deres universitetsstudier og kan nu begge kalde sig "Civilingeniører i Sundhedsteknologi". Fem års hårdt slid er slut og forude venter friheden i form af sommerferie. Champagnepropper er sprunget og kransekager delt rundt indtil flere gange, så de er blevet behørigt fejret. Vi er alle så glade på deres vegne, det er pokkers godt gået :-)

Og så en meget vigtig ting: I dag er det præcis et år siden, jeg begyndte at "strikke-blogge". Det absolut bedste, der er kommet ud af det, er min kontakt til "Strik-in-gruppen", der består af Irene, Tine, Gitte, Nynne, Berit, Fru Kahr, Helle, Mariann og Birgitte og Mette som ikke har en strikkeblog, indimellem Fru Svit, og endelig Linda som vi aldrig har mødt. Jeg er altid fuldstændig "høj" efter et møde med de fantastiske kvinder :-) De er inspirerende, så det grænser til det farlige og SÅ dygtige strikkere, at jeg må bøje mig i støvet!

Og så er jeg også helt forundret og beæret over at møde alle jer i den virtuelle verden, Tak, fordi I gider læse med her og tak fordi I laver så interessante og inspirerende indlæg :-)

Jeg kunne lave en produktstatus på denne årsdag, men jeg forsøger at blive mere proces-orienteret. Så jeg vil ikke lave lister over mine færdige strikprodukter det sidste år, men hellere fokusere på mine absolut tre yndlinge. Jeg bruger ALT, hvad jeg strikker, men selvfølgelig opstår et par yndlinge. De kommer her: Pretty as a peacock, som har varmet mig foran computeren gennem de lange vintermåneder, Margery, som har taget opmærksomheden fra mangen en dårlig hårdag og endelig den røde silke , der bare er helt fantastisk og har været brugt hundrede gange :-)

Jeg må dog også lige erindre Eastlake og egentlig kan jeg slet ikke stoppe her, for de er allesammen så dejlige, alle de trøjer og strikprojekter, der er røget af pindene. Jeg er glad for hver og én, men nu må jeg stoppe, for at fortælle, at jeg holder sommerferie i HELE juli, så derfor vil indlæg kun forekomme meget sporadisk og jeg er heller ikke sikker på, hvor mange af jeres meritter, jeg vil kunne kommentere. Men tro mig, jeg følger med og kommentarer vil følge - senere :-)

Rigtig god ferie til vi ses igen!

FaktaBoks
Design: Annette Danielsen: Vandløb
Garn: Lucca , 100% Merinould, anvendt: 500g
Farve: ub09
Købt hos: Garn.dk
Pinde: 4,5
Str: Large
Ny teknik: Ingen
Bemærkninger: Modellen er MEGET "Slim Fit". Jeg var bange for, at den var for lille til min mand, men det gik lige !!

19 kommentarer:

  1. Happy Blogiversary :-)

    Selvfølgelig stiller man op iførst uldtrøje i 28 C varme, når man får så flot en trøje.

    skal -skal ikke visen manden din smukke vandløb. Han forlanger helt sikkert sin egen.

    Diagrammer er min strikkekæphest, det er *så* meget nemmere at spotte fejl og lærer mønstre uden ad.

    SvarSlet
  2. Den er vel nok vellykket, og du har helt ret i at der faktisk er gode herremodeller i Annette Danielsens bog.

    Ps. Jeg kan bestemt ikke sige mig fri for at have en anelse ondt af din mand - det må have været en varm fornøjelse at være fotomodel iført en uldtrøje;-)

    SvarSlet
  3. Hvor er den flot, sikke snogninger ;)
    Man må lide for billederne og skønhedden.
    Yt

    SvarSlet
  4. du har ret :... det manglede da bare ;-)Og det har sikkert ikke taget mange minutter, at blive fotograferet ;-)

    Den er smadderflot !

    SvarSlet
  5. Dejligt at du fik manden proppet i trøjen, for den ville sikkert ikke komme til sin ret, uden indhold. Jeg ville ønske at jeg kunne få min mand og sønner i hjemmestrikkede, men nix - det er ikke dem.

    Men hvor er den blevet flot.

    SvarSlet
  6. Selvfølgelig må han da være model til sådan en flot trøje, og du har ret i at det er nemmere med et diagram. Skal nok heller ikke vise billedet her, for der er godt nok mange snoninger og min kan ikke passe noget der er slimfit. Og blogtillykke til dig, du har lavet utroligt mange smukke ting, og så bare på et år!!

    SvarSlet
  7. Også et tillykke fra mig...det er altid en fornøjelse at læse om dine strikkerier...
    God ferie.."ses" til august :-)

    SvarSlet
  8. Den er blevet helt fantastisk flot!
    Til lykke med både søn, svigerdatter og årsdag:-) Og kan du så have en rigtig god ferie!

    SvarSlet
  9. Sikke en flot trøje du har begået til din mand. Den skal han nok få brugt, når vejret bliver lidt mere koldt.
    Tænk det er 1 år siden du begyndte at blogge, som tiden går.
    Merete

    SvarSlet
  10. Først må jeg gratulere med din sønn og svigerdatters utdannelse. Forstår at du er happy.
    Den genseren var bare super. Elsker slike gensermenn, det er bare så få av dem.
    Du skriver så inspirerende innlegg. Det er gøy å lese om alt fra garnet til oppskriftene + at du lenker slik at vi kan få se.
    Til sist må du ha en herlig ferie.:-)

    SvarSlet
  11. Så flot en herresweater, har jeg sjældent set.
    Tillykke med søn og svigerdatteren og ikke mindst God ferie.

    SvarSlet
  12. Hvor er den blevet flot!
    GOdt gået at din mand, at udholde varmen i den.
    Jeg er sikker på at han bliver mere glad for denne her end "Peter Plys" blusen :-)

    Og tillykke med søn og svigerdatter.
    Og selvfølgelig også med årsdagen.
    Jeg kan kun tilslutte mig dine betragninger.
    Det er en herlig verden vi er kommet ind i, og så mange dejlige mennersker man er kommet til at kende.

    Rigtig god sommer!
    Vi ses snart igen.

    SvarSlet
  13. Også tillykke med de unge og tillykke med bloggen. Håber I får en dejlig ferie, glæder mig til at læse hvad du har fået tiden til at gå med.

    Super flot herretrøje, jeg burde også snart strikke en til min mand.

    SvarSlet
  14. Tillykke med årsdagen. Jeg siger som dig, at så mange mennesker, som jeg har mödt via bloggland er helt utroligt.
    Og mandens sweater behöver vises frem hvad enten det er koldt eller varmt.
    Du har en award at hente hos mig.

    SvarSlet
  15. Lene - sikken et skønt indlæg ;-)

    Til "strikkeklbubben" kan jeg kun sige DITTO!!!

    Hvor er den bare SUPER flot din herre trøje. Er helt vild med de snoninger. Kan godt forstå at du manglede et diagram!

    Og STORT, STORT tillykke til de 2 unge mennesker. Det er jo ikke nemt at holde både champagneglas og strikketøj i hænderne. Der var alligvel en begrænsning ;-)

    SvarSlet
  16. Tillykke med det hele og rigtigt god ferie. Den er bare såå flot din nye trøje.

    SvarSlet
  17. Glædelig blog-fødselsdag! Bare bliv ved, for det er dejligt at kunne følge med hos dig.
    Selvfølgelig havde manden bare at trække i merinoen, for sådan en smuk trøje fortjener at blive vist frem på den rigtige måde. Den er meget, meget, meget, meget smuk!

    Også tillykke med de to cand.polyt'er!

    Kh Karen S

    SvarSlet
  18. Det er jo præcis sådan en bluse, jeg har ledt efter!
    Den opskrift er jeg nødt til at få fingerene i.

    Jeg har 500 gram Lucca Fino og gøre godt med. Jeg kan strikke det på pind 4, men ikke 4 1/2, så jeg kunne godt bruge, at du fortalte mig, at du strikkede en smule stramt.

    Tillykke med børnene, det er så dejligt at kunne slappe lidt af oven på så mange år med næsen i bøgerne.

    Ja, det at blogge og lærer nye mennesker med samme interesser som en selv at kende, er helt fantastisk.

    Tillykke med årsdagen. :-)

    SvarSlet
  19. Superflot!! Den model står også højt på listen hos mig - den skal min kære også have!

    Også flot sjal du har lavet i posten ovenover - imponerende!

    :-) Britt

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.