21. november 2008

Hæklet tørklæde

... Det er ikke så ofte, der optræder flerfarvede striksager her på bloggen, måske fordi jeg er vild med både snoninger og lacemønstre, der gør sig bedst, hvis de holdes i en farve. Men dette tørklæde kunne jeg ikke stå for. Inspirationen fik jeg hos Tina og opskriften hentede jeg her. Siden så jeg også en udgave af tørklædet her.



Tørklædet måler 27 cm x 2,10 m og er hæklet henover 400 masker.


Jeg har droppet midterste mønsterrække, for at hver "bane" skulle kunne hækles af ca. 50 g garn. Jeg har brugt rester af Merino Silk fra hjertegarn, Silkbloom fra BC Garn i kolding, Lucca og endelig Merinould fra Fur.


Forbrug i alt ca. 250 g.

12 kommentarer:

  1. Hvor er det smukt! Det er nogle rigtig kønne farver sammen. Er det svært at hækle det mønster?

    SvarSlet
  2. Wauv Lene - hvor er det flot! Det kunne jeg da også godt tænke mig. Måske jeg kunne hækle.......

    SvarSlet
  3. Lækkert! Jeg tror da, at jeg må have lavet mig et mere. Man bliver så glad af alle de farver.

    SvarSlet
  4. Skønne farver som man bliver glad af at se på, det må have taget lang tid at lave.

    SvarSlet
  5. 400 masker, gisp! Du er sej Strikkeheks, farverne er smukke og garnet lyder til at være creme de la creme.

    SvarSlet
  6. Hvor er det flot dit halstørklæde. Det er nogen seje farver du har sat sammen.
    Merete

    SvarSlet
  7. Superflot og det må have været skønt at lege lidt med forskellige farver til afveksling.

    SvarSlet
  8. ej nu blir jeg jo os nødtil at lave sådan et tørklæde.
    Dit ser rigtigt godt ud, er vild med farverne.
    Ka forresten fortælle af mønstret os er i bogen 200 crochet bloks.

    SvarSlet
  9. hvor er det nogle skønne farver - det kan lige pifte et hvert outfit op

    SvarSlet
  10. Tusind tak skal I ha´ allesammen :-)
    Irene: Nej, mønsteret er ikke svært, du lærer det meget hurtigt.
    Gitte: Du ku´jo prøve med hæklenålen. Hvis det ikke gør ondt, så er der jo frit slaw :-)
    Mette G: Dejligt at kunne finde opskriften hos dig, må til at følge med på din blog :-)
    Helle: Det er nogle lange rækker, men det tog faktisk ikke så lang tid som forventet :-)
    Puttenings: Ja, 400 m, det er da lidt sejt :-)
    Merete: Jeg synes også de er blevet rigtig gode sammen :-)
    Pia: Det var rigtig lækkert at bruge flere farver for en gangs skyld :-)
    Sascha: Selvfølgelig gør du det :-) Og måske en anmeldelse af 200Crochet blocks??
    Nynne: Ja, det kan vist pifte hvad som helst op :-)F.eks. en grå frakke :-)

    SvarSlet
  11. Sikke nogen flotte farver Lene :):) Dejligt her i vinterens ellers så grå farver... udenfor ;)

    SvarSlet
  12. Tak, Tina. Jeg synes også farver er en slags terapi mod novemberkulden :-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.