30. marts 2012

Noro-trøjen

Det var enkelt at vælge modellen, for jeg ville gerne ha´ en bluse i stedet for en cardigan og der var kun én bluse i mit Noro Catwalk hæfte. En lille kort sag, som jeg allerede har brugt meget og er blevet glad for. Det var ikke kærlighed ved første blik - jeg skulle igennem en form for tilvænning - måske fordi jeg undervejs blev træt af, at jeg ikke havde strikket en cardigan ;-)


Skemaer - dét er hvad mit liv består af i øjeblikket - stort set alle aktiviteter er skemalagt fra tidlig morgen til sen aften. Denne aktivitet hedder Blog: 1,5 t ;-) Jeg suger næring, hvor jeg kan - f.eks var vejret så skønt sidste weekend, at jeg kunne sidde ude og læse i min nye trøje. Den lidt anstrengte læsepositur skyldes naturligvis af trøjen skal kunne ses bedst muligt :-)


Jeg har ladet garnet opføre sig fuldstændig som det vil med undtagelse af halskanten, hvor jeg naturligvis  sørgede for at bruge den turkise del af garnet.


Jeg har gang i rigtig mange projekter, hvad betyder det, at der ikke er tid, der skal strikkes på det hele alligevel ;-) - jeg kan nævne Karen Noe kjolen Lady Love, der skal være en del af barselsgaven til min svigerdatter og en hvid Skovtur til mig selv. Frost som jeg begyndte på til min mand i ..... lad mig nu se, hvilket år var det nu det var? ...... ;-) Ja, den ligger stadig i kurven. Til mit forsvar kan jeg sige, at jeg i det mindste har taget kurven op af garnkisten, så nu roder den sammen med alle de andre kurve rundt omrkring i stuen ;-)

Jeg har også købt det fine mønster til Karens babytæppe - det kan en farmor i strejke godt strikke :-)

Nu har jeg brugt 15 min af min skemalagte blogtid - så hvor mange blogge mon jeg kan nå på 1 time og 15 minutter? Det skal da blive helt spændende at se.

Ha´ en god weekend derude :-)

Faktaboks
Design: Jenny Watson fra bogen Noro Catwalk Two, Model nr. 10
Garn: Noro Silk Garden, 45% silke, 45% Kid Mohair, 10% lammeuld
Garn fra lager: Nej, købt til formålet
Anvendt: 307 g
Farve: 337
Købt hos: Ho strik
Pinde: 5
Str.Small
Ny teknik: Nej
Bemærkninger: Den har været hurtig at strikke, men pind 5 ligger langt fra min yndling 2,5 :-) Mønsteret er et helt enkelt hulmønster - præcis som det skal være, når man strikker i det farverige Noro. Jeg betages gang på gang af farvesammensætningerne i garnet - og kan endda tilgive at farveforløbene ikke er særligt lange.
Løbelængde: 100g = 200 m
Forbrug i løbende m (anvendt*m/g): 614 m
Forbrug i løbende m ialt i år: 4255 m
Anvendt garn i år: 1361 g


33 kommentarer:

  1. Den er flot, og klær dig godt!
    UFO'er tror vi jo ikke på her, så de gælder først, når (og hvis)de er færdige.
    God vind med skemaerne.

    SvarSlet
  2. Det er da helt fedt, at du også skemalægger tid til blog-land. Det vil mange flere end mig blive glade for.
    Det er som sædvanligt et stykke skønt strik, du viser frem, meget smuk trøje og den klæder både dig og solskinnet rigtig, rigtig godt.
    Og babytæppet - hvor er det et lækkert mønster. Det kan jeg virkelig godt forstå du har valgt. Det skal vel så strikkes i en ganske neutral kulør?

    SvarSlet
  3. Du må ikke ha det så travelt, høres ikke godt ut;)..men jeg tror du slapper godt av når du strikker, og du strikker de nydeligste plagg som alltid...og fargene liker jeg godt også;)
    Slapp litt av i påsken, knus fra meg;)

    SvarSlet
  4. Hvor er den fin - og det er godt nok at afvige lidt fra standarden en gang i mellem (du har lavet mange cardigans :-))
    Dejligt med en læ- og solkrog i haven. Lyder hårdt med skemaer, overvejer det selv, men synes det er svært når man er den eneste i husstanden, der synes det er fedt :-)

    SvarSlet
  5. Den er rigtig smuk, kan godt følge dig i ensfarvet halskant, det ville jeg også ha' gjort.

    SvarSlet
  6. Utrolig lækker farve, og dejlig model, vi laver jo så mange cardigans, så det er jo rart at have noget man bare kan tage over hovedet og ikke skal tænke på om det der er inden under nu passer til i farven.

    SvarSlet
  7. Hvor er den smuk og også til dig ;0))

    SvarSlet
  8. Ja, hvem har ikke stram tidsplan men om den bliver holdt så flot som din, ved jeg ikke. Super flot trøje.

    SvarSlet
  9. Godt, I blev gode venner hen ad vejen, for den klæder dig ualmindeligt godt i solskinnet!

    SvarSlet
  10. hej
    super flot trøje og den er kanon til dig. jeg kan rolig sige i klæder hinanden pisse godt. have en god påske..

    SvarSlet
  11. Er det det man kalder tidspress?????:-)
    Puha, har jeg saadan noget over hovedet kan jeg lige saa godt droppe at taende computeren, for der tager det ene klik det andet, og saa skal man liiige tjekke det link og se nu, nej hvor flot, og og og vupti ups, hvad fik jeg egentlig lavet???Hrmmm
    Men det kunne vaere skaegt at proeve en dag.Sejt at du kan.
    Cardigan contra bluse, tja... det der er saa dejligt med en cardigan er at den kan tages af og paa efter vejret(det goer det ligesom saa dejligt nemt), men en bluse... det er total stil. Kan godt forstaa dit dilemma.
    Og holy.....hvor er du elegant. Blaa farver (tyrkis min yndling)valgt med stil. Er det en latte du har i koppen??? Miam, ser god ud. Nyd det dejlige vejr mens vi endnu har det.
    Knus herfra

    SvarSlet
  12. den er rigtig flot og farven er rigtig godt...

    hmm ufoer har vi vist alle liggende i kurve rundt omkring manden min hader mine kurve allevegne :-)

    SvarSlet
  13. Nydelig! Og så fin til deg!!! Håper du snart slipper skema-veldet. Ønsker deg en riktig god påske!!

    SvarSlet
  14. Hvor du disciplineret, det er beundringsværdigt, at du kan overholde dine tidsskemaer
    Dejlig bluse, du har strikket i lækre Norostriber. Det er vist godt du ikke boede i nærheden af Ry, da Garngalleriet holdt ophørsudsalg. Du havde købt dig fattig i dejlige Norogarner....

    SvarSlet
  15. Ja, jeg kom til at skrive under andet navn, men Tindbloggen er også mig :-)

    SvarSlet
  16. Åh hvor er den flot til dig, jeg er ret vild med det farveskift garnet giver.

    Tak for din søde hilsen på min blog, det varmede ;-)

    Det babytæppe er da bare bedårende, kan godt forstå at du har valgt det.

    Hav en dejlig weekend, jeg skal til fødselsdag hos min Jonas, han blev 3 i torsdags. Uha tiden flyver !

    SvarSlet
  17. Hvor er den flot og sikke nogen skønne farver til dig. Blusen ser godt ud.

    SvarSlet
  18. Skøn trøje og helt sikkert fantastisk at have på!
    Jeg eeeeeeeelsker det garn. Lidt rustikt at strikke med, men efter vask er det sååååå lækkert med det mest fantastiske fald.
    Det ser skønt ud, din lille pause i solen :-)
    Jeg håber på at påsken byder på den slags - jeg trænger også til det ;-)))

    SvarSlet
  19. hej Lene
    Endnu en flot trøje fra din hånd :o)
    Det Noro garn kender jeg slet ikke - og jeg kan sagtens se der er muligheder ..
    Til gengæld kender jeg alt til skemaer :o(
    Det kan være en rigtig nyttig ting når der er pres på - men det bliver også skønt når der igen kommer lidt huller i skemaet :o)
    jeg fulgte dit råd og har været i Århus - du får lige en nærmere beretning. (jeg synes allerede det virker) Og jeg skulle hilse..
    hilsen Mona

    SvarSlet
  20. Kjempeflott og kledelig genser du har strikka her!! Ønsker deg ein finfin Påske:))

    SvarSlet
  21. Den er fed og passer perfekt til det kølige påskevejr. God fornøjelse med strikning af babytæppe.
    God weekend.

    SvarSlet
  22. Den klæder dig rigtigt godt og jeg synes farve forløbet er flot. Farverne er i samme skala - nogle er NORO-garnerne springer for meget rundt i farverne. Jeg kan generelt bedst lide lange farveforløb. Held og lykke med tidsprioriteringen og strikktøjerne :-)

    SvarSlet
  23. Smuk trøje og så håber jeg du har lagt lidt påskefri ind i skemaerne ;0)

    SvarSlet
  24. Jeg ved det er noget lækkert garn, og den farve du har valgt passer perfekt til cowboybukser. Det er blevet en rigtig sød trøje med det lille hulmønster.

    SvarSlet
  25. Smuk trøje i et utroligt lækkert garn og den turkise halskant er prikken over i'et.
    Jeg er imponeret over din evne til at tage billeder. Det øverste billede af trøjen er et helt perspektiv billede med den skrånende mur i baggrunden.
    Det virker gennemtænkt og ser meget prof. ud.

    SvarSlet
  26. Hvor er den bare perfekt til dig:-) Du ligner en hel million:-) Håber du har skemalagt noget påskehygge.. og lidt strikketid. God påske.

    SvarSlet
  27. Det er noe som heter at har du en oppgave du trenger å få gjort, så gi den til den kvinnen som allerede har mest å gjøre!

    Har aldri vært så effektiv som i de årene jeg var fulltidsarbeidende småbarnsmor og hvor hvert minutt var planlagt fra jeg sto opp til jeg la meg. La meg understreke at jeg savner det IKKE!

    Mine dager er mindre skjemabelagt, men derimot heller "okkupert" av jobb og atter jobb. Begynner å snuse mer og mer på å hoppe av karusellen igjen og gjøre mer av det jeg har lyst til. Det var bare disse hersens pengene.

    Godt å se at du prioriter tid til aktiviteter som gir deg påfyll når du har mulighet for det. :)

    SvarSlet
  28. En smuk bluse med flotte farveskift - den klæder dig så flot, Lene.

    Ja, du ville nok ikke holde til at læse ret meget i den positur :-) men blusen blev fremvist på smukkeste vis og tilmed i dejligt solskin - og så fandt du jo nok den gode læsestilling frem, da fotografen var færdig!

    Jeg håber du får tid til at slappe af og holde lidt fri i påsken - og nu påstår du jo at du bor i den smukkeste landsdel, så forhåbentlig bliver der tid til nogle dejlige gå- eller cykleture i den smukke natur, så du kan lade op til de mange travle hverdage.....og en dag, når tiden er til det, kommer du herned til Søhøjlandet og får en oplevelse ved vores mange smukke søer og skove - og små bjerge :-)

    SvarSlet
  29. Meget dejlig bluse. Glæder mig til at se dit strikkede tæppe. Det er et fint mønster.

    SvarSlet
  30. Det er en rigtig flot trøje! skønne farver:D

    SvarSlet
  31. Hvor er det nogle lækre farver og en superfin bluse til dig :-) Håber der kommer nogle lækre lune dage på terassen, så den bliver luftet lidt mere :-)

    SvarSlet
  32. Det var en flott bluse/topp, Lene. Og selvfølgelig i de blå og turkise fargene som er DEG, og som du kler så godt!
    Jeg tenker også alltid på en jakke/cardigan når jeg skal strikke, men hvorfor trenger vi så mange av dem????
    Våren er en travel tid. men etter noen jobbtimer i morgen, skal jeg ha en hel uke fri. Gjett om jeg skal hygge!!!
    God påske.

    SvarSlet
  33. Den er rigtigt flot og dejlige farver er det. Skønt da det var lidt forår.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.