1. juli 2011

FERIE med Lily og sokkerne

Forjættende ferie - virkelig tiltrængt efter den sidste lange periodes hårde arbejde og forandringer - nu er den her - 4 lange uger vinker forude. Nej, hvor skal de nydes. Vi skal løbe, vandre, padle og - om vejrguderne er en smule med os - dase i den nyindkøbte hængekøje. Hvorfor skriver jeg nu om det igen? Jeg beklager virkelig, til jer der nåede at kommentere på mit sidste indlæg, men jeg var nødt til at fjerne det. Forklaring følger på et tidspunkt!

Nå, men på denne kølige og blæsende 1. feriedag har jeg klædt mig godt på! Og hermed er jeg nået til Kim Hargreaves odysséens afsnit 4 ;-)


Først sokkerne, der selvfølgelig ikke er designet af KH - jeg kender ikke til, at hun nogensinde har designet et par sokker, men det kan være der er nogen derude, der kan belære mig? Sokkerne er strikket i Mini Mochi som efter min mening er noget af det lækreste strømpegarn overhovedet og så er de lange, farveforløb fantastisk smukke. Prøv at se farveeksempler her.

Lily er en helt enkel og særdeles velsiddende (men det er jo også Kim Hargreaves ;-)) bolero som jeg i denne udgave har strikket i bomuld. Lur mig - om den ikke også kommer i uld ;-) Det er en model, der er med i mange af KH´s bøger i forskellige varianter - hun ynder jo at udforske grænserne for en model, den ene gang efter den anden. Det er altid interessant at se, hvordan hun med ganske små variationer og forandringer kan ændre en models udtryk.


Her i uvasket og lettere medtaget tilstand. Jeg kunne slet ikke vente med at tage den på til den var blevet vasket ;-) Forkanten har jeg strikket på - ligesom en sjalskant - i stedet for at sy den på som det er foreslået i opskriften - det gør det unægteligt noget nemmere at styre længden på den. Som sædvanlig er den retstrikkede kant udstyret med strikkede picot´er - en detalje som KH bruger igen og igen. De giver sådan en flot bølget kant.


Jeg er ret sikker på, at jeg nok også får strikket en pind eller to de næste uger, så mon ikke der kommer et ferieindlæg i ny og næ? Ligesom jeg selvfølgelig også vil forsøge at følge med hos jer :-)


Og med dette billede af mine Astrid Lindgren roser, der år efter år præsterer en fuldstændig overdådig blomstring, vil jeg ønske jer alle en rigtig god ferie :-)


PS: Denne gang er det altså med vilje, at der ikke er knaphul ;-)


Faktaboks
Design: Kim Hargreaves: Lily fra bogen Misty
Garn: Jo Sharp, 100% bomuld. Super lækkert at strikke med, det bliver ikke sidste gang!
Garn fra lager: Ja
Anvendt: 262 g
Farve: Azul, nr. 258
Købt hos: 123knit.com
Pinde: 4,5
Str. M
Ny teknik: Ingen
Bemærkninger: Ekstremt hurtig og let at strikke
Løbelængde: 100g = 200 m
Forbrug i løbende m (anvendt*m/g): 524 m + 360 m (sokker)
Forbrug i løbende m ialt i år: 10102 m - 10462 inkl. sokker
Anvendt garn i år: 3 kg og 185 g - 3 kg og 285 g inkl. sokker


Faktaboks for strømper
Design: Eget design, strikket to på én gang fra tåen og op - udtagninger er lavet efterhånden som det har været nødvendigt - har prøvet strømperne rigtig mange gange undervejs. Garnet er brugt til sidste stump :-)
Garn: Crystal Palace Yarns - Mini Mochi - farve: Neptune Rainbow 108

31 kommentarer:

  1. Sikke dejlig strik du har fået lavet :)
    Åh suk suk min Astrid Lindgren klarede ikke denne vinter, var ellers blevet så stor og smuk (som din )
    Jeg må afgjort ønske mig en ny indtil da, nyder jeg lige dit billede.

    SvarSlet
  2. Kan kun give dig ret i, at det strømpegarn er for lækkert. Hvor er din rose dog smuk.

    SvarSlet
  3. Åhh din bolero er så flot.

    Det er din rose også.

    SvarSlet
  4. Dette var jo virkleig din farge..og min:O)
    Lekker i sin enkelhet. Strikker du kanten på direkte..det så interessant ut..
    Nyt dine ferieuker, håper solen vil skinne så du kan gjemme dine vakre sokker til høsten:)
    Klem fra meg;)

    SvarSlet
  5. Smukke stykker stik:-)
    Jeg glæder mig meget til at prøve det
    de to nøgler Mini Mochi, som jeg fik af dig.

    Jeg håber, I får en forrygende dejlig ferie:-)

    SvarSlet
  6. Det & Du ser rigtig dejlige ud. Håber I får en skønt ferie :)

    SvarSlet
  7. Lækker sokker og lækker trøje, du har lavet. Håber du får en rigtig dejlig velfortjent ferie. Bliver altså lige nød til at sige, at det er megasødt det billede hvor du sidder med sokker og trøjen på. Du er lige til at kramme dér. Og smukke roser, du har :-)

    SvarSlet
  8. Alt du gjør er fin. Du kler selvfølgelig toppen og sokkene ser herlig ut. Rosene dine er også fine.
    Vi har som sagt ikke så fine blomster pga været i år. Nå blomstrer peonene, men de er et ynkelig syn der de står i regnet og prøver å vise seg frem. Kos deg i ferien. :))

    SvarSlet
  9. Lækre striksager, som altid, Lene!

    Jeg vil ønske jer rigtig, rigtig god ferie!

    SvarSlet
  10. Fedt sæt - med sokker og bluse !
    Boleroen er bestemt flot i den skønne bomulds kvatitet du har valgt !
    God ferie
    Nynne

    SvarSlet
  11. Det er virkelig mye flott i Misty. Etter hvert finner man også sine egne "triks" som gjør at modellene får et personlig preg som du alltid klarer.

    Deilig med ferie. Det har du virkelig fortjent etter utdannelse og oppstart av egen bedrift. All honnør for en fantastisk innsats!
    Jeg har 2 uker igjen før vi tar ferie, så er det 3 uker uten planer. Gleder meg veldig. :)

    SvarSlet
  12. Så fin en bolero. Din rose er meget smuk.

    SvarSlet
  13. Meget fin og enkel bolero og super seje sokker. Jeg kender ikke dette sokke garn, så tak for tippet.

    SvarSlet
  14. Endnu en gang er det lækkerier, der kommer fra dine pinde.
    Jeg kan godt forstå du nyder de skønne roser.
    God ferie.

    SvarSlet
  15. Sikke nogle skønne projekter!! Strømper ne er helt uimodståelige, og jeg skal helt sikkert prøve det garn af! Meget fin bolero, jeg har endnu til gode at strikke hendes design, men jeg har et par af hendes ting i kikkerten! God sommer :-)

    SvarSlet
  16. For dælen dyleme da - du er godt nok hurtig! Smukt, som altid.

    Rigtig god ferie til di - håber du får bedre vejr - ellers må I jo klæde jer på til det.

    SvarSlet
  17. Du er bare så smuk i dit blå strik. Jeg er helt tosset med Lily, sådan en lille fiks bolero/trøje er ganske svær at undvære.

    SvarSlet
  18. Rigtig god ferie, nyd den endelig :)

    SvarSlet
  19. Den er blevet rigtig god den lille bolero. Undrede mig godt nok over at dit forrige indlæg "blev væk". Ville have spurgt lidt ind til bogen før jeg købte den. Umiddelbart ser der ud til at være nogle rigtig flotte modeller i den.
    Håber I får en rigtig dejlig ferie!

    SvarSlet
  20. Hvor er den blevet flot, og så skal jeg da ellers lige love for, at du har fået gang i strikkepindene igen :-)
    Hov, nu glemte jeg jo helt sokkerne. De ser bare lækre ud. Fine farver.
    Rigtig god ferie !

    SvarSlet
  21. Rigtig god ferie. Jeg håber du får noget bedre vejr end vi har idag.
    Flot KH-indsats du giver. Men sig mig, hvorfor strikker du aldrig Falkenberg?

    SvarSlet
  22. Ej, hvor fede sokker, det er til at blive afhængig af lange sokker. Og din Lily er meget smuk, det må være svært at få det strikket så pænt i det garn.
    God ferie til dig.
    ps, har du set det nye hæfte Whisper, der er godt nok også mange flotte modeller i...:o)

    SvarSlet
  23. Du er da så lækker i sokker og Lily. Det er en rigtig fin cardigan, som også er på min ønskeliste. Den klæder dig super, og farven er jo lige dig, skøn og sommerlig.
    Glæder mig til vi skal ses ;-)

    SvarSlet
  24. Ønsker dig en helt fantastisk dejlig ferie!!

    Som altid lækkert strik du viser - strømperne er da bare SÅ flotte og boleroen sidder perfekt. Så kan det vist ikke gøres meget bedre :-)

    SvarSlet
  25. Jeg er helt enig - virkeligt smukke farver på strømperne :-) Boleroen er også skøn - fed kant :-)

    SvarSlet
  26. Jeg tilslutter mig de andre roser!
    Smukke strømper og super fin bolero.

    Og sikke da nogle dejlige roser!

    Glæder mig til at kigge i bogen næste gang vi ses.
    Den ser rigtig spændende ud!

    SvarSlet
  27. Sikke noget skønt strik du har fået færdig Lene, hvor er den klædelig din lille bolero og ja strømperne er jo bare dejlige. Den danske sommer kan jo være lunefuld så striksokker kan man nu altid bruge på en kølig sommeraften.

    Hav nu en rigtig skøn ferie, jeg håber virkelig at du vil få nogle skønne uger.

    SvarSlet
  28. Hei på deg!

    Så flotte sokker og bolero!
    Du er veldig flink!

    Legger meg til som følger hos deg,
    Ha en fin kveld,
    Klem Jatte♥♥

    SvarSlet
  29. Lækker, lækker blog !
    Jeg bliver hængende og følger med!
    God ferie :-)

    SvarSlet
  30. Af uforklarlige årsager var du røget ud af min blogreader. Godt at jeg har fundet dig igen ;)

    Dejligt strik (som sædvanligt)!

    Hav en skøn, SKØN ferie. Jeg glæder mig til min begynder i næste uge.

    SvarSlet
  31. Wups, så var der atter fyldte ned smuk strik her på kanalen. Og dejligt meget fra KH. Jeg får voldsom lyst til også at strikke en Anais - hvor er den fin og super anvendelig her om sommeren.
    Mange hilsner :-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.