12. december 2008

Floral lace anklets

.... ja, det lyder unægteligt smartere end bare strømper :-) Her er de så, to skønne par, som jeg endelig fik fotograferet i dag.


Jeg strikker kun på strømper lørdag og søndag morgen. Der er ikke anden grund, end at det er noget nær det hyggeligste jeg ved. En stille weekendmorgen, tid til at vågne stille og roligt og så lige et par omgange på de strømper, der nu er i gang. Det siger sig selv, at det på den måde kommer til at tage sin tid, for alt efter weekendens øvrige planer, når jeg ofte kun et par omgange. Men lidt har også ret og i længden giver det resultat.

Disse er designet af Evelyn A. Clark og stammer fra bogen Lace Style af Pam Allen og Ann Budd. Jeg har brugt Arwetta strømpegarn fra BC Garn i kolding i lavendel og turkis, ca. 50g af hver.

13 kommentarer:

  1. De er bare søde og fine. Jeg synes også det er lidt hyggeligt at strikke sokker, men der skal altså ske noget på dem og ikke bare være kulsorte ensfarvede sokker med rib hele vejen som til min datters kæreste, som ikke kender til hjemmestrikkede sokker.
    Han kan godt lide dem, men er lidt bange for farver- ØV det er meget sjovere med farver.
    Tror ligefrem det påvirker mig at strikke i sort

    SvarSlet
  2. Sikke en skønne strømper. Jeg elsker også at strikke strømper, og der er aftagere nok.
    Merete

    SvarSlet
  3. Ih hvor er de fine, og sikke en god måde at få dem strikket på. Jeg bruger tit strømper som taske-strikketøj til at have med i bilen når vi skal noget. Som du selv skriver så er det så hyggeligt !

    SvarSlet
  4. Hvor er de fine - mønstret er rigtig flot.

    SvarSlet
  5. Smukke strømper du har fået fra hånden. Jeg strikker ikke strømper, vil egentlig gerne og efter jeg nu har strikket irenes pulsvarmere har jeg fået lidt blod på tanden med de fire pinde, så hvem ved, måske lige pludselig ;-))

    SvarSlet
  6. Hvor er de bare fine! Jeg ved heller ikke noget bedre end en stille morgenstund med varmt i koppen, og garn på pindende. :o) Ha' en rigtig god weekend.

    SvarSlet
  7. Tak skal I ha´ allesammen :-)
    Karin, jeg kan godt forstå, du kører sur i det sorte, men det er vel stadig en slags "kultfarve" hos unge mænd - sådan er det også somme tider her i huset :-)
    Merete: Ja, jeg har jo fulgt med i alle de fine eksemplarer, du har fået produceret gennem tiden :-)
    Helle: De er nemlig også rigtig gode som taskestrikketøj, men nu har jeg jo sådan en stor strikketaske :-)
    Fru Kahr: Jeg faldt pladask for det mønster og når det først sidder, går det bare derudaf´
    TankerOgSpin: Når du kunne strikke pulsvarmerne kan du helt sikkert også strikke strømper - pas på, man bliver bidt :-)
    Puttenings: Jeg blev ret så forelsket i dem du viste med hjerterne - nu skal jeg lige igennem nogle herresokker, men SÅ -rigtig god weekend til dig også :-)

    SvarSlet
  8. Hvor er de fine! Og i yndlingsfarverne :-)

    SvarSlet
  9. Super fine.
    Jeg må altså igang med sådan noget sokkestrik.
    Jeg skal bare liiige lave noget andet først :-)

    SvarSlet
  10. Dine strømper minder utrolig meget om de sokletter min mormor strikke til mig som barn. Heldigvis var hun stadig strikke aktiv da jeg fik børn, og har strikket fine sokker til dem.

    SvarSlet
  11. Hvor er det bare et smukt mønster du har brugt til dem, det er noget andet end at bare strikke ret. Men har svært ved at få startet sokker op igen her.

    SvarSlet
  12. Så söde! Her på matriklen er strömper blevet til tv-strikketöj eller muligtvis i bilen, men jag laver jo ikke så flotte mönster....

    SvarSlet
  13. Hvor er de fine. Og sikken en god idé med "morgen-sokke-strikkehygge" ;-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.