26. november 2008

Klassisk drenge-sweater

... det kan jeg vist godt tillade mig at kalde denne model, som jeg strikkede første gang til min ældste søn for ca. 20 år siden. Dengang hed det en pullover, gør det mon stadig det? Når en opskrift holder så længe og stadig er hot, så må det i hvert fald kunne kaldes en klassiker.

Jeg har tilføjet kontrastkanter, hæklet en "tovkant" ved halsen og strikket på p. 5, hvor originalen er på p. 6, ellers er den strikket lige efter bogen i str. 6 år. Perlestrik med mønsterstriber ved ærmer og hals.


Fakta: Jakobsdals pullover, Str. 6 år

Garn: Lucca superwash i turkis og blå, knap 300 g

Pinde nr. 5,

12 kommentarer:

  1. tja, kalder man det en pullover i dag? det ved jeg ikke, men fin er den og en super farve :-)
    sweather / trøje / pullover ?

    SvarSlet
  2. Hvor er den blevet fin - en rigtig drengesweater! Turkis og blåt passer så godt sammen.

    SvarSlet
  3. Sikke fin den er, og så er den jo strikket i Lucca. :o) Jeg er sikker på, at modtageren får det lunt og dejligt i den.

    SvarSlet
  4. Altså i min verden er en pullover en hvilken som helst trøje der skal over hovedet, i modsætning til en cardigan, der er åben fortil. Iøvrigt en rigtig fin Drengetrøje med stort D. Ikke noget tøset over den, men garanterer rar at have på.
    Kan se du er fra Aalborg. Kender du til strik-in eller strikkekafeer i Aalborg. Har fået at vide, at Cafeministeriet har den 3. mandag i hver måned, men det er jo sin sag at dukke op uden at vide om der kommer nogen. Smid en mail til mig på min blog, hvis du ser det her.

    SvarSlet
  5. Jeg vil give dig helt ret - noget der holder i 20 år er en klassikker. Og det gør din drenge pullover.
    HAN BLIVER FIN.

    SvarSlet
  6. Ja den er klassisk, men det bliver den jo ikke mindre flot af. Skønne farver til en kæk fyr :-)

    SvarSlet
  7. Hvor er den blevet fin.
    Og en rigtig drenge farve!

    SvarSlet
  8. Tusind tak skal I ha´ allesammen, jeg håber, han bliver glad, den lille gut.

    Hej Karin Grøn, velkommen til. Jeg sender dig lige en mail, men kan vist først nå det i morgen :-)

    SvarSlet
  9. Ja det er en klassisk dreng-sweater, men den er så kvik med de farver sammen.

    SvarSlet
  10. man går aldrig galt med en klassiker. og da slet ik når den er så fin og i så lækkert garn.

    kan forresten, hvis du nu sku ønske dig en strikketaske i føs'dagsgave næste gang, anbefale den nyeste Jordana Paige - Rio. Tog mig selv i endnu engang at stå og saaaaaavle over den i weekenden fnis. Og er normalt ikke den store taske freak, kan faktisk ik engang finde udaf at købe en rygsæk. Men JP taskerne bringer mig altså i knæ hehe.

    God Jul :)

    SvarSlet
  11. Tak Sascha - du kan tro, jeg har kik på den Rio, lige siden du fortalte om den på din blog - jeg tror, at 2009 må blive året, hvor jeg skal ha´ en lidt mindre - og også noget kønnere - strikketaske end min messengerbag :-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.