16. april 2010

Ih altså

... hvor er de fine :-) Disse sjalsnåle fra Lykke. De er genialt tænkt i al deres enkelhed og så smukke, at enhver strikker bør eje mindst én i alle yndlingsfarverne :-) Her er jeg startet med en turkis og en lilla

De bliver et hit, det er jeg helt sikker på. Tak til Yt for tippet :-) Jeg har længe været på jagt efter gode og smukke sjalsnåle og nu har jeg fundet dem.

Har jeg strikket i denne uge? - ikke meget, for opgaver i haven har taget min tid, men jeg er dog blevet færdig med en såkaldt Lacy Bactus. Den skal i gaveskabet som martsbidraget til julegaveknitalong - ja, jeg er bagefter, men satser da på snart at være opdateret. Tilgiv mig Sylvia, men jeg orker altså ikke at finde billedet med julekuglerne frem her i april måned ;-)


Og så mine damer, vil jeg gerne vise jer min dragkiste (en dragkiste er ifølge madam Munch en kommode og har efterfølgende konstateret, at dette stemmer. Tak for rettelsen). En foræring fra min svigerfar, der måtte sande, at han havde alt for mange møbler, da han flyttede hjem til Danmark. Den er KÆMPESTOR - faktisk så stor, at vi ikke kunne få den rundt om dørene ind til mit arbejdsværelse - så nu har den fået en plads i stuen.


Hvad mon der kan være i den? Hvor mange kg garn kan der være i sådan et monstrom? Hmm nu må vi se. Indtil videre huser den lidt havehynder efter råd fra Gitte. De fylder ikke engang 1/3 ;-)

Jeg er i hvert fald meget glad for den. Tror jeg vil købe nogle kurve, der kan stables og så langsomt fylde den op med dem. Og jeg sagde ikke noget om, at de skulle fyldes med garn, vel?

I morgen skal jeg til workshop med Christel Seyfarth og Annette Danielsen - jeg glæder mig helt ustyrligt :-)
Ha´ en god weekend

Faktaboks
Design: Strikkelise - Lacy Bactus
Garn: Noro Kureyon Sock Yarn
Garn fra lager: Ja
Anvendt: 78 g
Farve: S40
Købt hos: Pavi Yarns
Pinde: Addi turbo, nr. 3
Str. -
Ny teknik: Ingen
Bemærkninger: Hyggeligt, totalt ukompliceret strik - jeg tror det kunne blive lidt småkedeligt i ensfarvet garn :-)
Løbelængde: 100 g 420 m
Forbrug i løbende m (anvendt*m/g): 327 m
Forbrug i løbende m ialt i år: 12576 m
Anvendt garn i år: 3kg og 309 g

23 kommentarer:

  1. Ja, de er bare fine de brocher ;)
    Flotte farver du har valgt.

    Yt

    SvarSlet
  2. Thanks for your visit.. and your comment , too. You have done lovely works with yarns. Congratulations.

    SvarSlet
  3. Så dukkede de igen op på en blog de skønne brocher. Jeg må vist se om hun har flere tilbage.

    Og en skøøøn kiste. Sådan én kunne jeg også godt finde plads til.

    God fornøjelse med workshoppen - det lyder rigtig spændende.

    SvarSlet
  4. Selvfælgelig valgte du den blå perle ;-)
    Sikken smuk baktus. Jeg må strikke en med det hulmønster snaaarest.

    SvarSlet
  5. Selvfølgelig skal du i haven når vejret er til det.
    Der er plads til lidt af hver i den kiste, den er meget flot.

    SvarSlet
  6. Kjempefine nåler du har kjøpt...må inn å se på dem;)
    Bactussjalet var flott! Har nettopp avsluttet et enkelt baktus-skjerf...i blått:)
    Kista var jo skikkelig lekker, den rommer nok noen garn-nøster!
    Sitter og ser på en dokumentar av droning Margrethe, hun er jo 70 år idag! Jeg liker damen;)
    Ha ei flott helg og klem fra meg;)

    SvarSlet
  7. jeg er vild med de brocher, sådan en må nok også finde vej til mig engang.

    Flot baktus du har lavet.

    Den kiste er bare vidunderlig skøn, og vil næsten fylde min stue :-) Det er en hel skat du har fået der.

    Rigtig god tur i morgen, og god weekend!!

    SvarSlet
  8. Det er virkelig nogle kønne lukke-tøjer, du har fundet! Og kisten - den er bare skøn! Der kan være rigtig, rigtig meget garn i, kan jeg se:-) Fint lille Baktus - det har jeg endnu til gode at prøve.

    SvarSlet
  9. Nej hvor sjovt! jeg har en kiste næsten magen til, men den har stået her på min mnds slægtsgård gennem mange generationer. Den har årstallet 1746. Gæt hvad den bruges til? havehynder - i hvert fald øverst

    SvarSlet
  10. De ere bare så flotte de brocher. Jeg købte en da jeg var på kreativmesse i Roskilde. Din kiste er bare flot. Tænk at have sådan et møbel
    Merete

    SvarSlet
  11. De brocher er godt nok lækre! Flotte farver i Baktus. Jeg er ikke sikker på, at jeg ville kunne skille mig af med det!

    SvarSlet
  12. Hvor flotte de sjalsnålene er!!!! Noen ganger er det vanskelig å velge, og man må bare ha fler enn èn.
    Baktus-sjalet var fargerikt og passe elegant. Det er helt greit at du ikke finner frem "julekulene" hver gang du lager noe til julegavealongen. Jeg klarer såvidt å henge med i min egen along....skammelig!!
    Ha det fint på strikkekursuset du skal på i helgen.

    SvarSlet
  13. Det har du da helt ret i: de sjalsnåle/brocher er da bare noget af det fiiiiineste!
    Og din lacy baktus er superfin - feeeeede farver!

    SvarSlet
  14. Sikke fine sjalsnåle. Jeg kan bestemt godt forstå, at du er begejstret for dem.

    Den dragkiste er vel nok fantastisk skøn - og der er jo plads til en masse skatte i den.

    SvarSlet
  15. Forstår godt, du er glad for den dragkiste - den er da mega-fed :-))).
    Flotte brocher og flot Baktus. Du har helt ret - den bliver formentlig meget kedelig at lave i ensfarvet garn :-)

    KH Gittemay

    SvarSlet
  16. Et flott Baktusjal i kledelige farger.
    Du er heldig som er eier av en slik kiste. :))

    SvarSlet
  17. De er bare så flotte de nåle, må vist lige kigge på den side. Og både baktus og din dragkiste ser godt ud. Den kiste kunne jeg godt bruge til garnlager og er 100 % sikker på at den ender med at blive dit lager..:o))

    SvarSlet
  18. De der nåle passer vist perfekt til mit livstykke. Det ender nok med at jeg sender en bestilling afsted.

    Skøøøøn kiste. Minder meget om vores. Jeg elsker den og det er et af de møbler som aldrig kommer til at forlade huset.

    Lækker baktus!

    Håber I har haft en god dag. Vores ferie er blevet aflyst grundet askeskyen, så jeg kunne godt have været med......

    SvarSlet
  19. Flott sjal i nydelig farge! Og så heldig du er som har fått ei slik fin kiste. Ha ein fin kveld:))

    SvarSlet
  20. Meget smukt tørklæde!
    Angående kiste, så vil jeg (sur erfaring) anbefale at du enten sylter alt ind i lavendler, pakker ind i plastposer eller maler kisten over med petroleum inden du propper garn i den. Satans små larver.... gnaskgumlegnask i garn.
    Men kan man lide gamle store skrumler, som vi kan herhjemme, så hører de med.... bare ikke i mit garn!

    SvarSlet
  21. Du har helt ret, sjalsnåle er altså ikke helt lette at finde, jeg har to, som jeg köbte på en messe.

    SvarSlet
  22. Øj hvor er det en flot kiste - den kan med garanti gemme på kilovis af garn!
    SKønt tørklæde - Baktus-tørklædet har jeg også luret på. Det ser ud som et rigtigt lige-ud-af-landevejen-strikketøj.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.