23. december 2012

Buksen til de fede lår

Har altid syntes, at det lyder sjovt og måske en anelse krukket, når en tøjekspedient siger: Den buks sidder helt fantastisk på dig ;-) På den anden side, vi har vel alle vores helt specielle fagsprog. Her er ganske enkelt buksen til piger med fede lår ;-)


Lillefrø skal ha ballonbukser i julegave og jeg er ret sikker på, at der i denne model er plads til hendes kraftige lår :-) Det blev så den eneste julegave, der nåede at blive færdig! Den har til gengæld været en fornøjelse at strikke - også selvom 3 vr sammen indgår i mønsteret på hver 4 p. I det hele taget nok ikke et projekt, man skal vælge, hvis man ikke kan lide at strikke vrang.

Og så fik jeg endelig post fra Grønland, hvor jeg havde bestilt et sælskindsarmbånd hos Dorit. Hvor vi andre måske kan kalde os mere eller mindre kreative, så er Dorit jo i en helt anden liga. Hun er ren kunstner og jeg undres til stadighed over, hvad hun kan få ud af de særeste ting. Hjerterne i sælskind var en bonusgave og hænger nu på vores juletræ. Min drøm er engang at købe et af hendes billeder,


Jeg havde den store fornøjelse at få lov til at være med Lillefrø og hendes forældre til babysvømning og det var fuldstændig vidunderligt at se alle de små vandhunde. Ti små fede babyer, der i den grad nød at være i vandet. Her bringer jeg et enkelt billede af Lillefrø med særlig tilladelse - hun har lige fået øje på en badebold  :-)

Med dette indlæg vil jeg ønske jer alle en rigtig glædelig jul - jeg håber I får plads til en pind eller to :-)

Faktaboks
Design: Susie Haumann: Ballonbukser fra All you knit is love
Garn: 100% ren uld fra Henrichsens Uldspinderi
Garn fra lager: Ja
Anvendt: Bukserne vejer 90 g
Farve: 15
Købt hos: Henrichsens Uldspinderi i Skive
Pinde: 3
Str. 6 - 12 mdr
Ny teknik: Nej.
Bemærkninger: Jeg har undladt den sidste udtagning i vrangmaskerne - synes de bliver ballonagtige nok endda og jeg har lavet 3 knaphuller (mod opskriftens 2) under hinanden i hver sele, så de kan reguleres og forhåbentlig bruges i lidt længere tid.

29 kommentarer:

  1. en bedårende söd buks, og hvor er hun bare fiiiin! endnu en gang til lykke med hende, sikke en gave at få af livet.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  2. Hun er da bedårende og lækker. Tror bukserne blivet et hit.
    Glædelig jul

    SvarSlet
  3. Hun var sååå søt :) Tror hun vil kle den fine buksen :)
    Ønsker deg og dine en god jul :)
    Juleklem fra Beth

    SvarSlet
  4. Hun er da ganske lækker, og jeg kan bestemt godt forstå, at du er forelsket i hende:-)
    Bukserne ser lækre ud:-)
    Glædelig jul.

    SvarSlet
  5. Den der buks er da for kær - også barnet er da så dejligt! Glædelig jul til dig også!

    SvarSlet
  6. Åh,, sådan nogen må jeg lave til den kommende 'skarnbasse'.
    Og glædelig jul til dig.

    SvarSlet
  7. Det er godt nok nogen fede bukser du har strikket til barnebarnet. Og så også en fræk farve.
    Glædelig jul til dig og din familie

    SvarSlet
  8. De er rigtig skønne. og Lillefrø er bare en dejlig "fed" bebs. Jeg kan godt forstå du elsker hende.

    Glædelig jul til dig og dine også.

    kh. Lis

    SvarSlet
  9. Yndig(e) buks(er) hun bliver endnu dejligere med dem på. Glædelig jul til dig og dine. Håber du får lejlighed til at nyde lillefrø i julen.

    SvarSlet
  10. Hun er da bare dejlig og bliver det endnu mere i de fine bukser!
    Glædelig jul!

    SvarSlet
  11. Skøn bux. Og rigtig glædelig jul til dig og dine.

    SvarSlet
  12. Jeg håbede lige at det var et par gode bukser til mig - men jeg tror nu jeg vil skåne mine omgivelser selv om de er skønne.
    Er til gengæld sikker på at de vil klæde den lille lækkermås - hun er da skøn.
    En rigtig glædelig jul til dig og dine.
    Klem fra Marianne.

    SvarSlet
  13. Hvor er de bukser altså bare skønne. Hun bliver da endnu mere lækker i dem ;-)

    SvarSlet
  14. Hvor er det en nuttet baby :-) Og dejligt med en bedstemor, der kan strikke tøj, der passer til faconen.
    God jul.

    SvarSlet
  15. De er da for søde, de bukser:)
    Glædelig jul.

    SvarSlet
  16. Lillefrø er bare kær og bukserne ligeså .
    Glædelig jul til dig og dine

    SvarSlet
  17. De ser rigtig søde ud. Hun er rigtig sød. Og sikken en julepige i røde bukser. Gædelig jul herfra.

    SvarSlet
  18. Jamen de er jo herlige, både bukserne og Lillefrø. Det er skønt, at de går til babysvømning med de helt små børn, Iris har også haft sin første svømmetur og det var vist lidt overvældende med alt det vand.

    SvarSlet
  19. Hun er skøn lillefrø. Glædelig jul til dig og dine
    Mvh Maibritt H

    SvarSlet
  20. Skønne bukser den bedårende lillefrø kan iføre sig. Rigtig glædelig jul til dig og dine også..

    SvarSlet
  21. Hej Lene
    endelig et billede af Lillefrø ! Og hun er da sød :o)
    Så flot en ballonbuks hun får til lårbasserne !
    Og så er jeg helt enig med dig ang. Dorit. Hun er hammer dygtig og kreativ ! jeg købte sælskinsarmbånd af hende sidste år - så lækre ting hun laver.
    Glædelig jul til dig og dine
    hilsen Mona

    SvarSlet
  22. Hi, hi...bukser de de med fete lår... :O) den var veldig fin!

    Håper du får en fin jul,
    juleklem fra Fredrikke

    SvarSlet
  23. Hold da fest, hun er lækker hende Lillefrø, og bliver da uimodståelig i de skønne ballonbukser
    Rigtig god Jul ønsker jeg dig og din familie

    SvarSlet
  24. Buksen til fede lår....... Jeg blev total begejstret, indtil jeg kom ind på siden....... Tror bare ikke den klæder en kvinde str. 44 år ;-(

    Men en lille lækker mås med elastikker om hænder og fødder, der vil de gøre lykke.

    Rigtig glædelig jul til dig og din familie

    Kh

    Ulla

    SvarSlet
  25. Hun er bare kær :-) de bukser kommer til at klæde hende.
    Rigtig glædelig jul til dig og dine.
    Majbritt

    SvarSlet
  26. Babyer skal være godt i stand, så de har noget at stå imod med :-)
    Hun ser underskøn ud - der i vandet.
    Og bukserne er så fine.

    Rigtig glædelig jul.

    SvarSlet
  27. Hihi, som du kan sige det..:o) Men søde er de i hvert tilfælde de bukser. Og glædelig bagjul..

    SvarSlet
  28. Så søt bukse, og godt at den lille tydeligvis ikke lider noen nød.

    Ønsker deg og dine en fortsatt god jul. :)

    SvarSlet
  29. Må le av din beskrivelse av buksen, men den er nok kjempesøt på din lille gode pike;)
    Fortsatt god jul til deg og dine og nyt de siste dager av året som snart ebber ut.
    Klem fra meg;)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.