20. november 2012

Jeg har grebet tråden

... , der blev nedsænket og strikket Svends Savlesmæk, medens jeg har tænkt over, hvor mange spor hun satte.


Irenes sidste ord til mig, da jeg besøgte hende og Michael den 07. november var: "Vi siger ikke farvel, vi siger: Vi ses". Derfor håber jeg sammen med Tine.

Hvor jeg dog savner hende, men heldigvis satte hun mange og tydelige spor. Jeg har lige været Irenes blog igennem, for endnu engang at se på alle de smukke striksager, hun har lavet. Hun vil være i vores bevidsthed næste gang vi mødes på Kvindemuseet i Århus til vores årlige julekomsammen. Hun vil blive båret med i trådene, der stadig strikkes og hver gang én af os siger: Kan du huske?

Svends Savlesmæk er Irenes egen opskrift og en rigtig lille genialitet i al sin enkelhed. Strikket på en time i dobbelt bomuldsgarn og så er den forsynet med en knap bagpå, så ingen baby bliver viklet ind i farlige bånd eller tråde.

Som dedikeret strikker synes jeg ikke, der kan være sat et smukkere spor. At Svends Savlesmæk bliver til Lillefrø´s Savlesmæk og bliver til  ...............

Æret være Irenes minde

19 kommentarer:

  1. Det var virkelig trist å høre om Irenes bortgang. jeg ble ikke kjent med henne IRL, som jeg har gjort med dere, Strikkesøstre, men her i Blogglandia. Et meget hyggelig og spessiellt menneske.
    Det er trist å miste gode venner, jeg har mistet 2 venninner i kreft, og jeg tenker ofte på dem. Alle setter jo sine spor.
    Må alle de gode minner om Irene bevares.

    SvarSlet
  2. Ja hendes minde skal æres, hun gav så meget, har aldrig mødt hende, men så et glimt af hende på Fanø, kunne kende hende på den turkise hat. Men syntes alligevel man kendte hende lidt, vil savne hende og hendes blog.

    SvarSlet
  3. Det er da helt sikkert den bedste måde at gribe tråden på!
    Svend savlesmæk til Lillefrø <3
    Vi har så mange gode minder om Irene og dem vil vi aldrig glemme.
    Vi ses på torsdag....

    SvarSlet
  4. Absolut en den bedste måde - at bruge en af Irenes egne opskrifter til et af hendes elskede børnebørn.

    Ses på torsdag.

    SvarSlet
  5. Det er en perifert kendskab vi har til hinanden på nettet, men
    alligevel. Trist når livet ender. Men hun har efterladt en masse.

    SvarSlet
  6. Ja det er en fornøjelse at scrolle ned igennem Irenes blog og se hendes smykke trøjer. Må I have en god mindestund på torsdag - og give tråden videre.

    SvarSlet
  7. læste godt om det på hendes blog, det er så trist kunne dog ikke se det sidste indlæg som hendes mand skulle have skrevet, men trist så trist.... selvom jeg ikke kendte hende personligt ja så læste jeg da med på bloggen og man bliver berørt...

    men sikken en god måde at mindes du som kender hende... Håber i får snakket sammen om gode minder sammen... :-)

    SvarSlet
  8. Hun lavede så mange smukke ting, at du griber savlesmækken er bare i den grad at gribe tråden. Jeg mødte hende aldrig, men har fulgt hendes blog i flere år og hun har gjort stort indtryk på mig. Jeg vil savne hende.

    SvarSlet
  9. Sikke dog en god idé du der fik. Efter all den haarde kamp og strid hun har vaeret igennem og saa sejt hun gennemlevede det hele har jeg svaert ved at forstaa at der ikke bliver flere "Irene-indlaeg", at kampen er tabt,.......

    SvarSlet
  10. Kære Angela Exsequentis,

    Du af alle har forstået at nyttiggøre den sjælelige Energi, som omgiver dine Kære.

    Du adskiller og samler; transformerer og udvikler nyt Håb og Mod. Lillefrøen begunstiges med Irenes Spind.

    Skytsengel for Handlekraft! Vi mødes snart igen i Templet for de bortgangne Sjæle.

    Lad os i Fællesskab og udstyret med fintmaskede Net indfange det svævende Støv.

    Du har min ærbødigste Respekt

    Michael

    SvarSlet
  11. Hej Lene
    En rigtig sød tanke at Irenes tråd gribes ved at videreføre hendes opskrifter.
    Jeg kendte kun Irene her fra blogland - og hun har efterladt et dybt indtryk hos mig.
    Også jeg kommer til at savne Irene og hendes blog.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  12. Hej
    Sikke fin måde at huske en kære ven på. Jeg kende kun Irene via hendes blog men hun gjord stor indtryk på mig, via alt den dejlig strik. Heneds ærlige måde at være på og føler det er en ære at få lov til at være en del af hendes liv på godt og ondt.

    SvarSlet
  13. Skjønner du har mistet en nær venn som satte spor på alle måter; føler med deg.
    Klemmer fra meg.

    SvarSlet
  14. Irene satte spor, - også hos os, der "kun" kendte hende gennem bloggen.

    SvarSlet
  15. Det må være den bedste måde at gribe tråden på.
    Jeg bruger Irenes pulsvarmere.

    Vh Maibritt Hansen

    SvarSlet
  16. En sød tanke - jeg vil strikke Irenes halsedisse og pulsvarmere, og tænke på alt det smukke hun fik strikket, og på hvordan hun gjorde alle vi strikkebloggere opmærksom på livets skrøbelighed.

    SvarSlet
  17. Det er vakkert, trådene er livets vev...Alle farger trenger vi.

    SvarSlet
  18. Mange er grebet af Irenes bortgang, også jeg selvom jeg slet ikke kendte hende.Jeg har idag et indlæg om eftertænksomhed, hvor jeg har henvist til både din og Irenes blog

    Kh

    Ulla

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.