1. marts 2015

Ugens produktion

Ingen større projekter er hevet op af kurvene i denne uge, men til gengæld har jeg puslet med en række småting og dermed skrevet et par garnrester ud af lageret :-) Der er ikke noget som en lageroprydning og -tælling, der kan animere til at bruge lidt fra lageret ;-) Her vil jeg gerne fremhæve, at jeg i år faktisk allerede har strikket 2116 g lagergarn op og kun indkøbt 300 g (glimmergarnet til Lillefrøs tunika), så lidt ros er vel på sin plads, ikke? ;-)


Det er egentlig utroligt, hvad man kan få udrettet med et par timers strikmeditation hver aften: To halsrør, 1 par pulsvarmere, 1 pandebånd og 1,5 hyggesok ;-) Pandebåndet (dropsmodel) er til Lillefrø - der var 50 g glimmergarn tilbage og jeg tror der er nok til et matchende pandebånd til dukke Tulle


Til halsrørene er brugt nøjagtig 100 g Silkbloom til hver - jeg gik hårdt efter at få brugt garnet til sidste stump - det ene strikket i brombærmønster og det andet i hulmønsterrib - de skal begge bruges til værtindegaver.


Torsdag aften blev der dog også tid til at strikke lidt på Fiskekutter, idet den bød på uventet dejligt selskab hos Lone, der inviterede til farvelstrik mellem flyttekasserne. Sammen med også Didde, Charlotte og Lilli blev jeg lige ladet godt op til resten af ugen. Vi kommer til at savne Lone i strikkegruppen, men de kan desværre ikke undvære hendes arbejdskraft på Sjælland.


Hyggesokkerne (uden billede) er strikket i resterne af den råhvide Fairytale alpaka og helt vidunderlige til en aften i sofaen - bløde og lækre. Opskriften findes i bogen Islandsk strik. Pulsvarmerne er endnu et par forkortede Ginger fra Helga Isager strikket op i en rest Fame Trend.


Jeg har i skrivende stund hentet denne skønne model af Charlotte Tøndering op af kistens dyb. Den blev købt på Fiberfesten i Ry sidste år, så hvad er mere passende end at forsøge at gøre den færdig til Fiberfest 2015 som jo foregår i Ry på lørdag, den 07.03. Nu må vi se om jeg når det. Jeg glæder mig rigtig meget, ikke mindst til at hilse på nogle af alle jer. Jeg skal ikke deltage i workshops, men bare sidde og strikke sammen med Mona og Lilli, så der bliver tid til en bette sludder :-) Kommer du forbi? :-)

Ha´ en dejlig søndag derude, her skal der trylles lidt med kost og spand ;-)

PS: Jeg mødte hende her på gårsdagens gåtur på Ajstrup Hede - det er så første gang, jeg har set en hugorm i februar :-)


31 kommentarer:

  1. Ros herfra :-) Du har gjort et godt indhug i lageret - det må jeg sige.
    Og sikke en masse fine små-ting du har fået lavet. Det er jeg desværre ikke selv så god til. Jeg har det med at gemme til mønster/stribe-strik.

    SvarSlet
  2. Imponerende uge produktion. Det kunne være jeg skulle lave en lagertælling og se om jeg kan blive fristet til samme produktivitet :-D
    God søndag til dig

    SvarSlet
  3. Imponerende på en uge!

    Fnis - det er godt du pudser glorien lidt med kun køb på 300 gr i år...... Kun 2 måneder. Spændt på at se hvad resten af året bringer....

    Jeg synes det er super flot at har fået strikket så meget fra dit lager. Jeg ved jo hvor meget du nyder dit garn.

    Er især vild med halsrøret i hulmønster. Lillefrø bliver da bedårende med pandebåndet.

    SvarSlet
  4. Jammen har du vært produktiv den siste uken, Lene. Slike småting er morsomme å holde på med. Og det med å bruke fra lageret er jo et pluss!
    Desverre er jeg veldig dårlig til det, siden jeg jobber i en garnbutikk. Det blir stadig med meg garn hjem. Og på fredag investerte jeg faktisk i enda litt utstyr, nye strikkepinner i Carbonz. De er bare såååå gode å strikke med.
    Ellers sliter jeg litt med vonde skuldre, som har resultert i en hodepine som ikke gir seg. Så søndagen skal kun brukes til litt egenpleie.
    Ute sludder det med vind på, så det er ekstra deilig å sitte innendørs med tente lys og varm te.
    Må du ha det hyggelig på Fiberfestivalen neste helg.
    Klem

    SvarSlet
  5. Du har baade ryddet op og haft turbopindene frem. Jeg er imponeret. Sidder selv og skummer over et par moensterstrikkede sokker som jeg absolut ville strikke toe-up og paa to pinde. Resultatet er at jeg bander min staedighed langt vaek, puster og pester og tilbringer mere til med at vikle garn fra hinanden plus rede pinde ud end at strikke. Suk.Saa er det jeg bare maa ryste paa hovedet af mig selv og taenke at det bliver jo ikke bedre saa man kan lige saa godt laere at leve med det lol.
    Herlige halsroer. Sikke en god idé at have saadan noget liggende til vaertindegaver.
    Ja det bliver " maerkeligt" at have Lone som Sjaellanender.Haaber hun vaender sig til det hurtigt.
    Lille Froe bliver smaeaske soed med pandebaand. Faar vi billede?????

    SvarSlet
  6. De fleste af os kender nok den der lidt "hellige" følelse af at have gjort noget extra godt, når der bliver gjort indhug i lageret.
    Lækre ting du har strikket.
    Jeg nyder dine farmorfortællinger, og glæder mig til selv at blive bedstemor til april.

    SvarSlet
  7. Dejligt at få brugt fra lageret og samtidig lave gaver.. Ja sjældent syn med hugorm nu ...

    SvarSlet
  8. Stor ros herfra - med at du har brugt lagergarn. Har du styr på hvor mange kilo garn du har på lager?
    Ja, det hjælper godt på projekterne med et par timer hver aften.
    Flot produktion :-)

    SvarSlet
  9. Sikke du da pudser glorien, med hensyn til garnindkøb :-)
    Super fine ting du har fået lavet.
    Måske vi ses i Ry.
    Gitte og jeg har planer om at tage afsted :-)

    SvarSlet
  10. Skønt at få brugt rester fra lageret. Og små-ting er også skønne at strikke.
    God fornøjelse på lørdag i Ry

    SvarSlet
  11. Hold da op - der er da røget noget af pindende. Det manglende garnindkøb i år må vi da have gjort noget ved ;-)

    SvarSlet
  12. Så mye fint du har fått strikket, god søndag til deg !

    SvarSlet
  13. Sikke travlt du har haft. Der er nu intet så skønt, som at få brugt noget af lageret, og når det tilmed er skønne ting der bliver frembragt, så er der ikke et øje tørt.
    Kun købt 300 gram i år, ja så kan du godt pudse glorien ;-) selv om det kan ændres mange gange endnu.

    SvarSlet
  14. Tror jeg vil kalde dig Flittig- Lise fremover...utroligt hvad du lige når på såden en uge :-) dejligt at få brugt fra lager....så kan man jo med særlig god samvittighed købe nyt :-) i disse krise tider er det jo vigtigt at holde gang i forbruget...glæder mig til gensyn lørdag :-)

    SvarSlet
  15. Åh, der er ikke noget som at få brugt helt op af lagergarn, og så med så smukke projekter det er da lykken.
    Godt at have noget til gavekassen, det kan man hurtigt få brug for.

    SvarSlet
  16. Hold da op.. alt det garn du har fået brugt! Så er du klar til nyt input på lørdag.... Jeg kommer også... skal til workshop hos Hanne Pjedsted om eftermiddagen. Men regner med at køre tidligt, så der bliver tid til snak, strik og kigge garn osv..... Jeg glæder mig sådan....

    SvarSlet
  17. Uh ha, jeg tør slet ikke kigge på mit lager, alt hvad jeg har strikket iår, har været ny-indkøbt - rødme. Flittig har du været og jeg ønsker også at jeg kunne lave en værtinde kasse {;o)

    SvarSlet
  18. Det er virkelig imponerende, at du har rukket å strikke opp så mye garn :-)

    SvarSlet
  19. Huggorm i februar? Det høres veldig spesielt ut, men så har også vår og pollensesongen også startet for lengst. Det er da ganske både uvanlig og utrolig...

    Småstrikk som du har fått gjort her - nå er du riktig nok veldig rask med pinnene - er godt å ha som pause i mellom de større prosjektene hvor man kan gå litt lei. Genseren du laget i innlegget under var som vanlig nydelig, med en god farge og modell til deg. Vi har jo alle våre yndlingsfarger, og det er vel en god grunn for det. :)

    SvarSlet
  20. Du er hurtig til at strikke, med alt det du allerede har fået lavet, kan jeg slet ikke vente til at se hvad du ellers når i året.

    Syntes du er dygtig du kun har købt 300 g jeg må prale jeg har kun køb 250 g igår og resten af det jeg har brugt til at strikke af i år er fra lager lige som hos dig.
    Øv jeg skal noget andet på lørdag, ellers var jeg klart kommet forbi og sagt Hej.

    SvarSlet
  21. Sikken en produktion:-) - og som altid smukke ting. Jeg tror ikke jeg skel lave en lignende status lige nu. Har vist investeret lidt rigeligt, men garn til tolv kjoler er jo også noget.

    SvarSlet
  22. Du har da virkelig fået gjort indhug på det lager !
    Jeg glæder mig til fiber-festen :o) - det bliver hyggeligt . Og mon ikke vi får hilst på en hel masse andre bloggere ?

    SvarSlet
  23. Ja, det er dejligt at få gjort indhug i lageret - ikke mindst, når der kommer så dejlige resultater ud af det.

    Jeg har heller aldrig hørt om hugorme i februar. Helt uhørt!

    SvarSlet
  24. Det er flot gået på en uge. Det klare jeg ikke selv. Det er godt og praktiske ting du har strikket denne omgang og jeg kan godt li det er til at dele med andre.
    Selv er jeg ikke slave at garnlager tælling. Er går over til papkasser, de er nemme at tælle.

    SvarSlet
  25. Huggorm er det jammen lenge siden jeg har sett!

    Så mye fint du har strikket,
    ha en fin uke :)

    SvarSlet
  26. Super småstrikk har du laget. Min favoritt er halsrøren med brombærmønster... så fiiiint :-) deilig fargen og fatastisk mønsteret.
    Ja det var februar - vi hadde første
    mykk-dans i solskinn i hagen!
    Ha en riktig fin mars. Veldig koselig.
    Hilsen og klem fra Viola

    SvarSlet
  27. Hold da op alt det på bare en uge, skønt med oprydning:-)

    SvarSlet
  28. Virkelig lækre sager du har lavet ;-) sikken en flid. Er særligt vild med dine halsrør. Meget lækre. Og så er det jo supert at få brugt af garnlageret så du ka få plads til nyt. ;-)

    SvarSlet
  29. har lige skimmet bloggen igennem bare for i år og er da virkelig imponeret over, hvor meget du har fået lavet af skønne sager :-)

    SvarSlet
  30. Hold da op! Der er da røget en del af pindene :-) Den der hugorm behøver ikke at komme den her vej på!

    SvarSlet
  31. Hej Lene
    Det dersens hulmønster rib du har brugt til det ene halsrør, kan du fortælle, hvor du han fundet diagrammet/mønsteret? Eller er det sådan et ud-af-hovedet projekt, som I garvede strikkere er så gode til?

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.