6. oktober 2014

På vej hjem fra Kerteminde

.... hvor jeg har været på weekendophold sammen med min mand og min søster, måtte jeg lige omkring den berømte Tante Grøn. Tænk den smukke butik har ligget der i 30 år, ifølge en af indehaverne. De 2 søstre, de nuværende ejere, overtog efter forældrene. Og sikken en smuk og ikke mindst stor butik! Til jer, der er så priviligerede at færdes der til daglig, I er heldige :-)


De to tanter har et særligt blik for bredde i kvalitet og udvalg, ligesom de tilsyneladende er eksperter i at finde godt tilbehør til særdeles rimelige priser, det være sig sjalsnåle, knapper, tasker, læsebriller! og endda små keramiske fyrfadsstager til os strikkere, der elsker stearinlys, men som også snildt kan rumme et viltert garnnøgle. Jeg kan slet ikke dække alt, hvad jeg så i et enkelt indlæg, men I får lige et par eksempler.


Det dejlige bomuldsgarn Havblik i 100 grams bundter, som jeg blev forelsket i, da jeg strikkede denne her. Jeg fandt en helt særlig gul med et knæk af orange som er den eneste gule farve, jeg kan bruge og som jeg meget sjældent finder nogen steder - den er ikke med på billedet - I må se den, når jeg får strikket af den. Og hovsa - en Geilsk Velfærdsmodel måtte selvfølgelig med hjem, den har jeg haft kig på længe. Den bliver strikket i de blå farver med orange kontrast :-) Dog har jeg lidt fortrudt, at jeg ikke byttede den ene ud med turkis - det gør jeg måske på et tidspunkt.


Og prøv lige at se Skønhedspletter strikket op i blå farver - er den ikke fin? Lillefrø skal under alle omstændigheder have en til - men jeg tænker marineblå og skarp grøn, nu må vi se :-)


Ih hvor jeg fortryder, at jeg ikke købte nogle stykker af disse her - til gaver o.a. Betjeningen var udsøgt - jeg blev mandsopdækket af den ene tante - uden hende var jeg kommet hjem med for lidt garn til Velfærdsmodellen. Jeg fik også lige stukket en "Hæklerier i det grønne" (tanternes egen hæklebog med tørklæder, pulsvarmere og andet sjov) ned i min dejlige, rummelige og ikke mindst nye "indkøbskurv" - sådan én har jeg planlagt at købe i lang tid og her var den i de helt perfekte farver .-)


Et dejligt weekendophold er slut på bedste vis. Det var et herligt besøg og bliver helt sikkert gentaget, når jeg igen er på de kanter :-)


Ja, det var svært at gå sin vej igen, men nu er jeg endelig hjemme og skal rundt og se, hvad I har bedrevet i weekenden :-)

Tak for alle jeres kommentarer til mit sidste indlæg - god service er vigtigt og naturligvis findes der også urimelige kunder, som mange af jer har erfaring med. Jeg taler om den situation, hvor man selv kommer og opfører sig ordentligt, høfligt og venligt og alligevel bliver behandlet som om butikken ikke har brug for kunder :-)

Ha´ en dejlig mandag aften derude :-)

24 kommentarer:

  1. Jeg er altid henne og besøge deres stand i Fredericia og Middelfart-messerne. Smukt opsat og uhyre fristende!
    Men butikken har jeg til gode.
    Måske jeg skal have en støttepædagog med...så jeg ikke går helt fra snøvsen af alle de dejligheder!

    SvarSlet
  2. Jeg var der i sommerferien sammen med Lise, og vi havde lige brugt rigtig mange penge, så jeg måtte holde mig i skindet.... Men for pokker hvor var / er det en lækker butik!

    SvarSlet
  3. Dere har så utrolig mane sjove garnbutikker i Danmark.

    SvarSlet
  4. Der har jeg vært TO ganger allerede!!!!! Og jeg elsker den butikk!!! Den første gangen kjøpte jeg et par lilla sko der, og jeg bruker dem fremdeles. De er så gode på foten.
    Ellers har det blitt innkjøpt litt garn og noen bøker og......Godt det ikke er i mitt nabolag. Men, så har jeg jo butikken hvor jeg jobber, hvor godsakene står i kø. Jeg blir altså såååå fristet hver uke :)
    Spennende modell du står med der på bildet. Er det en tunikakjole? Og jeg kan godt forstå du må ha en gul med orange i. Noen ganger må man også se på hårfargen, for å se hvilke farger som kler best.
    Jeg har stoppet mange blondiner med en surgrønn farge på garnnøstet. Jeg har tatt dem med bort til speilet og bedt dem se.....at håret blir grønt!!!!
    Ikke på alle, men på noen. Det er ganske spooky .
    Ha en herlig uke, Lene . Klem herfra

    SvarSlet
  5. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  6. Det lyder somer fantastisk weekend, og ja, tankerne har en skøn butik. Kan kun trække lidt på smilebåndet over dit farvevalg til Velfærdsmodellen:-) jeg har indkøbt en grøn med orange kontrast!

    SvarSlet
  7. Jeg har besøgt og handlet i Tante Grøn mange gange. En skøn butik med en rigtig god betjening. Jeg er så heldig at to af mine drenge læste i Odense for år tilbage. Nu bor en af sønnerne med familie i Odense, så jeg kommer ofte i butikken.

    SvarSlet
  8. Ja, det er en super forretning ... der findes heldigvis flere fordelt over landet.
    Men Tante Grøn er altid et besøg værd.

    SvarSlet
  9. Der har jeg da "heldigvis" aldrig været, - det ligner fristelse på fristelse......

    SvarSlet
  10. Jeg vil sige som Eva - og så morer jeg mig lidt over dine indkøb .. ;o) - du som havde så godt fyldt op på lageret i forvejen ;oDD Men man skulle da være et skarn, om man ikke lige benyttede lejligheden til at lade sig friste, når man rammer en så skøn butik.

    SvarSlet
  11. Som Annes indfald, har jeg også butikken tilgode, men besøger også altid tanternes stand på Fanø, Fredericia og lign. steder.
    Sikke dejlige indkøb du fik gjort.
    Bestemt ting man ikke kan leve uden ;-)

    SvarSlet
  12. Det ser ud til at være den helt perfekte slutning på en dejlig weekend. Jeg har stadig et besøg hos Tante Grøn til gode, det ser ud til, der skal en opsparing til at komme der

    SvarSlet
  13. Farligt sted at komme! Godt, at man bor så langt væk ;-) Jeg investerede i en kurv i foråret og jeg elsker den. Den kommer med overalt :-)

    SvarSlet
  14. Det ser ud til, at du fik lavet dig et par gode køb (som sædvanlig).

    SvarSlet
  15. Det ser næsten ud som om vores veje er krydset i denne weekend. Jeg har både været i Kerteminde og Tante Grøn. Ærgerligt vi ikke traf hinanden.
    Når jeg er i Odense med familien, er det lige før de er begyndt at skubbe mig derind, for de ved godt, de ikke slipper, og så vil de hellere have det overstået fra starten.

    SvarSlet
  16. Noej nogle billeder. Jeg savler allerede. Hvordan kan man komme ud af saadan een butik uden at have koebt sig fattig?????
    Har lige bestilt garn paa en toer hjemmeside haha, dér bliver man da ikke fristet.

    SvarSlet
  17. Det er også en butik jeg besøger hver gang jeg er i Odense, selv om jeg jo synes, at jeg færdes i en af de bedste garnbutikker i landet. Men man kan altid opleve nyt, og jeg synes at de har meget, som ikke ses så mange andre steder.

    SvarSlet
  18. Å for en butik;) Så kjekt at den har vært der i 30år. Kurven var virkelig fin i form, mønster og farge. Passer med en blå kjole under strikking til lille-frø oppi den. Kjolen på veggen var flott;)
    Vi har høstferie på fjellet. Varmt høstvær med hele 18 grader til fjells på mandag.
    Ønsker deg fine høstdager;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlet
  19. Det var da et dejligt besøg du har været på hos Tante Grøn, det er en af de butikker jeg så gerne vil besøge og det skal komme en dag. Din lille beskrivelse gør ikke ønsket mindre - fortsat go' strikkelyst!

    SvarSlet
  20. Uh hvor ser det skønt ud...tror det er 20 pr siden jeg var i butikken men nyder altid deres stande på messer som i Middelfart. Altid super flot og inspirerende!!
    Og hvor er det lækre indkøb du har gjort...jeg har også Velfærdsmodellen på listen...var til foredrag m Bente Geil på Huset i torsdags. Glæder mig til at se om du holder fast i farverne til den...
    God weekend:-)

    SvarSlet
  21. Er så en af de priviligerede, der kommer der ret tit, skal altid lige ind og snuse, og elsker alle de skønne farver Havblik er i. Og du fik dig en super oplevelse og skønne ting med hjem.

    SvarSlet
  22. Det var en hyggelige spaseretur med TanteGrøn :-) jeg har funnet shop i internet... moro... masse! Takk deg.
    Ha en riktig fin helg.
    Klem fra Viola.

    SvarSlet
  23. Hej Lene. Jeg har også netop været i butikken. Jeg kan kun købe hvis jeg har noteret hjemmefra hvad jeg skal have. Jeg bliver næsten altid handlingslammet. Jeg vil gerne spørge til din flotte strømper. Jeg er vældig interesseret i opskriften. Jeg har søgt og ledt alle steder, og kan se i kommentarerne til dig at det er en gratis opskrift. Vil du eventuelt sende den til mig på birgitte@bc-regnskab.dk. Jeg har stor forståelse for hvis du ikke kan sende til alle de som spørger. Hvis det er tilfældet beder jeg om lov til at videresende dit billede til BC Garn. Så kan de måske finde den til mig. På forhånd tak og en rigtig god dag til dig.
    Birgitte

    SvarSlet
  24. Jeg har desværre endnu ikke været i Tante Grøn, men kommer jeg en dag til Odense, skal jeg helt klart derind!

    Glæder mig meget til at se din Velfærdsmodel - den skal jeg bestemt også snart strikke (når jeg lige har besluttet hvilke farver, den skal være).

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.