6. januar 2018

Helga Isager: Susse

Min nyeste bedste ven og årets første strik er den generøse rullekravesweater/-kjole Susse :-) Varm og god strikket med 2 tråde. Jeg skal især bruge, når jeg sportræner Diva. Jeg tilbringer mange timer ude i skoven - både for at lægge spor og gå det senere med Diva, så der er behov for meget varmt tøj :-)


Jeg har strikket den i den skønneste army-farvede, der dæmpes lidt af farven på silketråden, der strikkes med. Jeg skal på et tidspunkt strikke en tynd sag i den armyfarvede alene, den er så fantastisk flot :-)

Jeg er fuldstændig vild med den og overvejer at digte den om til en en-trådet sag, for 2 tråde er næsten altid for varmt at have på indendørs.


Bemærk lige de fine ørenringe fra Liselotte Kjær (findes på Instagram), der passer så godt til Susse om jeg selv skal sige det ;-) Susse er strikket på en sjov måde, hvor man begynder med sidestykket med lomme og derefter strikker rib i forskellige retninger. Det gik stærkt, selvom det er en større sag. På billedet nedenfor er farven helt forkert, men vil gerne vise lommedetaljen :-)


Rigtig godt nytår :-)

Faktaboks
Design: Helga Isager, fra bogen Room606
Garn: Isager Tvinni og Isager Silk Mohair
Garn fra lager: Næh, det blev købt lige før jul, da jeg "bare" skulle hente 50 g garn til Berbercardigan til min svigerdatter - et dyrt besøg ;-)
Anvendt: 225 g Tvinni og næsten 150 g silkemohair
Farve: Army
Købt hos: Isager, Tversted
Pinde: 4,5
Str. mindste str.
Ny teknik: Nej, det er ikke første gang, jeg arbejder med rib i forskellige retninger, men modellen er harmonisk og godt tænkt.
Bemærkninger: Den bliver et kæmpe hit, jeg har allerede haft den på mange gange, men det er en udetrøje for mig med mindre jeg er i et koldt hus. Jeg har altid syntes at 2 tråde bliver for varmt m m vi taler om bomuld/hør/silke.

18 kommentarer:

  1. Godt nytår!
    Og hurra - nu et nyt indlæg. Jeg glæder mig altid til at læse og se nyt fra dig.
    Du og dit strik er så nydeligt og inspirende, tak!

    SvarSlet
  2. Godt nytår til dig og din familie.
    Sikke en skøn sag du har strikket dig. Kan godt forstår at du er super glad for den.
    Kunne være at jeg skulle overveje at strikke den til mig selv, da der næsten altid er koldt der hvor jeg arbejder. Hende jeg arbejder for, synes at omkring 20 grader er ok indenfor. Nogen dage synes jeg det er for koldt, så det kunne være rart med sådan en sag.

    SvarSlet
  3. Den ser så skøn ud, jeg har slet ikke lagt mærke til den selvom jeg har Room66. Jeg glæder mig til at den i den tyndere model.

    SvarSlet
  4. En sånn kunne jeg godt tenke meg selv. Den ser deilig ut!
    Hvis den kidsilken du har brukt som den ene tråden er omtrent lik den som Dalegarn har, går det fint å strikke den alene på pinne nr. 4,5. Jeg strikker akkurat nå kidsilk på pinne nr. 5. Blir veldig luftig og lett :-)

    SvarSlet
  5. En fin model til sportræning. Ja, jeg strikker også anvendelige ting til brug sammen med de kære dyr. Hav en god fornøjelse med at få den tynde version til at udvikle sig på pindene. Det bliver spændende at følge med i. Nytårshilsen fra Lotte

    SvarSlet
  6. åh, sikke en glæde at se et indlæg fra dig. super, super flot model, som altid hos dig. og dine to små prinsesser er bare bedårende i sine fine sjælevarmere.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  7. Den er utroligt flot! Og sikke den klæder dig.

    SvarSlet
  8. Den ser godt nok lækket og varm ud. Den klær' dig godt, også i armygrøn.😊

    SvarSlet
  9. Super flot, jeg tænker og tænker, den må jeg også have, jeg har mønsteret, men er først blevet interesseret nu jeg ser din, jeg har blåt garn på lageret, så det er næste projekt. Tak for dejlig inspiration.

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme - glad for at kunne inspirere 😄

      Slet
  10. hej Lene,
    sikke nogle fine ting du har strikket, og året er lige først begyndt ;-)

    strikkeglade hilsner
    Angelika

    SvarSlet
  11. I klæder hinanden fantastisk, og som altid er hele stylingen perfekt. Ikke kun kjole og ørenringe, men også støvlerne. Jeg er helt forelsket i modellen. Måske senere....

    SvarSlet
  12. Rigtigt godt nytaar Lene med alle de bedste oensker for det nye aar.
    Denne laekkerbidsken har jeg tjeket paa Instagram, men jeg kan da godt se paa det hele at jeg maa lidt tiere ind om blogverdenen igen. Haaber at 2018 bliver mere gunstigt hvad det angaar. Paa Instagram havde jeg ikke faaet farven rigtigt, men telefonskaermstoerrelse + ikke verdens bedste oejne er nok medskyldige (hehe).
    Farven er da noget af det mest laekre. Army-olivengroen er liiiige mig, og saa har du sat den sammen med de sejeste stoevler. Hvad er det for nogle????

    Maatte lige tjekke lidt "baglaens". Hvor er pigerne blevet store, det er helt vildt. Og jo, naar man skal besoege isdronningen er det godt at farmor er dygtig med pindene saa man baade kan blive varm og elegant.
    Stort knus og saa glaeder jeg mig til at se kjolen i en ettraadet udgave. :-)

    SvarSlet
  13. Kære Lin - Instagram snyder en for rigtig meget, men det er åbenbart, det nye sort :-) Støvlerne er Merrell og købt på udsalg på Boozt :-) De er virkeligt lækre og varme, men også noget pebrede fra ny! Jeg kan slet ikke forstå som tiden går med de dejlige piger, Lillefrø skal snart i skole, hjælp ;-)

    SvarSlet
  14. Den kjole er lige i øjet. Nej hvor er den skøn 👍 den skal du nok få glæde af 😃
    Superflot .

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.