28. november 2017

Karen Lauger: Nymfi sjal

"Nymfi er de smukke, men farlige kvindelige naturvæsner, der findes i lysninger i skoven, i elve og søer". Det første af 3 Nymfi sjaler fra Sjaler Nordfra er færdigt. Jeg blev forelsket i det med det samme, de fine lace-mønstre og ikke mindst konstruktionen fra spids til spids, der gør at hele sjalet inklusiv kant strikkes på en måde, der gør tilpasning af størrelse meget enkel, den lige sektion i midten kan justeres efter behov. Jeg synes det er et aldeles genialt design Karen Lauger har lavet og så er det utrolig smukt :-)


Sjalet her er strikket op i Malabrigo Silky Merino, et lækkert håndfarvet garn, der er utrolig blødt og fluffy. Alle sjalerne er tænkt som gaver, men jeg får virkelig svært ved at slippe det her :-) Synes det ku passe så utrolig godt i min garderobe ;-)


Der er endnu et på vej i Geilsk Tweed (desværre lavede jeg en fejlberegning og løb tør for garn! og det ser ud til den fine lyseblå farve er udgået, ØV ØV ØV) og et tredie i den lækre Frisenvang Alpaca.


Hvorfor har jeg valgt at strikke 3 ens sjaler, udover den indlysende grund, at det er et meget smukt sjal? Fordi konstruktionen gør det nemt at bruge det garn man har og sjalet let kan ændres fra stort sjal til mindre tørklæde, hvis det er det man vil. Og så elsker jeg det trance-agtige flow, der opstår, når man beskæftiger sig med samme mønster i længere tid.


Sjalet her er blevet lidt til den store side, 2,41 m i vingefang, men jeg ville gerne bruge al det garn jeg havde.

Til gengæld kan det sættes som man vil ;-)


Ha en dejlig novemberaften derude - synes det tunge, grå vejr lægger op til en hyggelig strikkeaften :-) Jeg er på 1.ærme til min yngste svigerpiges lange cardigan. Det kan ikke vare længe før den er klar og den er fantastisk tv-strik :-) Tak for mails og kommentarer :-)

Faktaboks
Design: Karen Lauger alias Lykkefanten: Nymfi
Garn: Malabrigo Silky Merino, 51% silke, 49% uld
Garn fra lager: Har trods alt hængt et stykke tid ;-)
Anvendt: Knap 200 g
Farve: Teal Feather
Købt hos: Skabagtig, Aalborg
Pinde: 6
Str. One size
Ny teknik: Nej
Bemærkninger: Jeg opdagede fejl i opskriften, så husk at læse på rauna.dk inden du går i gang. Ellers et sjal, der er skønt og sjovt at strikke. Der er en del diagrammer at holde styr på, men alt er godt og grundigt forklaret.

13 kommentarer:

  1. hej Lene,
    hvor er det smukt ! Det er både fint og elegant men passer også godt til en sweater og et par cowboybukser :-)

    strikkeglade hilsner
    Angelika

    SvarSlet
  2. Uh så smukt❤️💕Glæder mig til at røre ved det, hvis jeg når det😜Skønne sjaler😊

    SvarSlet
  3. Virkeligt et smukt sjal. Karen laver og har lavet nogle meget smukke modeller. Håber du alligevel har garn nok til no.2.

    SvarSlet
  4. Meget smukt og brugbart til det meste.

    SvarSlet
  5. Nydelige sjal!
    Spennende å prøve samme oppskrift til forskjellige garn :-)

    SvarSlet
  6. nöj, er du helt vimmer, hvor er det fint!
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  7. Den står også på min to-do-liste fra Karens bog :-)
    Mht tweeden: skriv til os på ordre@geilsk.dk
    vi gemmer fra alle indfarvninger, så vi kan sikkert hjælpe dig.
    Farven er ikke udgået, men i restordre :-)
    God dag
    Mvh
    Susanne
    Geilsk

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tilbuddet- glæder mig at høre den ikke er udgået, for det er sådan en smuk farve 😊 var heldig at finde et nøgle i Hønsestrik i Aalborg, så problemet er heldigvis løst ☺

      Slet
  8. Hvor er det bare fint. Når jule cardien til Ulla er færdig, må jeg vist til at kigge nærmere på de sjaler, for de er jo ualmindeligt smukke. Og et var en meget fin bog jeg fik 🙂 det er en ualmindelig smuk blå farve du har valgt til sjalet

    SvarSlet
  9. Hold nu op, hvor er det smukt! Elsker den flotte flotte blå farve....den er helt fantastisk!

    SvarSlet
  10. Jeg har også anskaffet mig Sjaler nordfra, jeg synes det var en flot bog, med mange flotte modelelr af flere sværhedsgrader. Dit sjal er bare så flot og jeg ikke fået mindre lyst til at strikke sjaler fra bogen

    SvarSlet
  11. Jeg er et sjalsmenneske og dette var helt nydelig !

    SvarSlet
  12. Et lite mesterverk... nei... tre små mesterverk :-))
    Nydelig. Takk for link. Herlige sjaler. En glede å se.
    Hilsen til deg. God advent.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.