16. juli 2016

Happy Birthday

Vores dejlige Lillefrø bliver snart 4 år. Den tid er fløjet afsted, men har også været mættet med utallige dejlige oplevelser. Jeg er taknemmelig for, at vi har fået lov til og mulighed for at få så tæt en relation til hende, det er en gave som jeg glæder mig over hver eneste dag. Farmor har selvfølgelig strikket en fødselsdagscardi, men også købt den sødeste frugtkjole - for "jeg ønsker mig fint tøj, farmor" :-)


Kjolen er uden ærmer så en cardigan og senere et par strømpebukser vil forlænge sæsonen væsentligt. Cardiganen er som I ser Marianne Isagers Hyrdinden og den har været en fornøjelse at strikke. Jeg har dog måttet lave ændringer i ærmerne, fordi jeg strikkede i garn med kortere løbelængde end originalen - se faktaboks. Jeg har brugt fine høns-på-reden-knapper fra Irenes knapkasse :-)


Fødselsdagsbarn :-) Det var ikke helt nemt at få et billede, for cardiganen er for varm til at beholde på lige nu.

Jeg synes ferien stryger afsted, men sådan er det jo, når man beskæftiger sig med alt det, man godt kan lide. En stor del af ferien bliver brugt med Indkøbsvognen som mine drenge i sin tid døbte min cykel. Den er 18 år gammel og still going strong og så er den tung som ind i h...... :-) Jeg er sikker på at 40 km på den svarer til det dobbelte på en ny cykel med flere gear. Men jeg elsker den og jeg går højt op i at bruge tingene op i stedet for hele tiden at købe nyt, så vi kører til den segner, he he :-)


Jeg har ingen klager over vejret - temperaturen passer mig strålende og som du kan se af min kulør har der også været masser af soltimer mellem bygerne - det handler bare om at komme ud i det :-) Vi har cyklet Tversted og omegn tyndt og er blevet udfordret i Bravslev Bakker. Vi har stort set levet af fiskefrikadeller/røget fisk fra lokale fiskehandlere og ærter, gulerødder og salat købt langs boderne på vejen. Så vi tager bare afsted uden de store forberedelser og hygger os med det, der falder ned i cykelkurven, he he - bare et forsøg på at omskrive talemåden med turbanen ;-)

Håber, I nyder ferien derude og kan gøre det I holder af :-)

Faktaboks
Design: Marianne Isager  - Hyrdinden fra bogen Snedronningen
Garn: Gepard Cotton Wool 50% bomuld, 50% merinould og Isager Alpaca 1, 100% alpaca
Garn fra lager: Det har lagret siden jeg var i Tind for 3-4 år siden. Alpaca følgetråden er købt til formålet
Anvendt: 200 g, ca. 70g følgetråd
Farve: gepard: 517, alpaca 1: 24
Købt hos: Tind Textil og kunst og Isager, Tversted
Pinde: 3,5
Str. 3 år i bredde, 5 i længde
Bemærkninger: Jeg har lavet tilpasning i ærmerne, hvor hvert ærme er 20 masker mindre end originalen. Det er let at ændre maskeantallet i ærmerne uden det giver problemer, når de sættes til. Trøjen er strikket i ene ret pånær vifterne, der danner en naturlig vidde forneden. Enkel og let at gå til og super hyggeligt fjernsyns-strikketøj. Dog skal man lige holde øje med de masker, der skal tages løst af på vrangsiden af arbejdet og som giver den karakteristiske "panel-inddeling".

25 kommentarer:

  1. Rigtig dejligt sæt til den lille dame, der ønsker sig fint tøj. Det giver mig inspiration til et sæt til vores yngste barnebarn på 3 år.

    SvarSlet
  2. Hvor er det et sødt sæt til Lillepigen - er vild med farven på cardiganen og med sommerstemning på kjolen.
    Dejligt I har hinanden så tæt på.
    Tversted er skøn - og du ser skøn ud på jernhesten;-) fortsat rigtig god sommer / ferie :-)

    SvarSlet
  3. Ja, lige netop. Det er om at nyde de gode stunder, der er = Der findes ingen dårligt vejr, kun dårlig påklædning ... men selvfølgelig er en ferie sjovere, når vejret siger SOMMER. Go ferie og sommer !

    SvarSlet
  4. Ih, hvor er den cardigan altså sød. Og med kjolen i tillæg så er det jo nærmest til at bruge til fest. Dejlige farver, og knapperne er da bare så søde. Skønt at du kan nyde barnebarnet. Godt nok herligt billede af dig og jernhesten. Stor sans for at bruge tingene op. Den giver måske også mere motion når den er tung??? Kan du stadig hygge dig i ferien. Det lyder vidunderligt at bare cykle rundt og købe lokal mad - Danmark er altså bare meget bedre til sådan noget end Norge...

    SvarSlet
  5. Så fin cardigan! Spennende å bytte garntype :-)
    Jeg har forresten en sykkel som ligner litt på din. By-sykkel kalles de her. Er veldig glad i den :-)

    SvarSlet
  6. hej Lene,
    det sæt kan hun kun blive glad for :-)

    strikkeglade hilsner

    Angelika

    SvarSlet
  7. Sikke et skønt sæt tøj til barnebarnet, men hvor bliver tiden dog af. Vejret kan vi jo ikke ændre på og som du jo skriver så er solen der jo stadig ind imellem. Vi skal bare huske at nyde det når den er der. Fortsat god ferie.

    SvarSlet
  8. Herligt sommerbilleder af dig i skøn natur.
    Lillerød kan da kun blive begejstret for det fine tøj.

    SvarSlet
  9. Smukt prinsessesæt til den lille dame. Jeg er vild med knappen!
    Den cykel gør sit til at du er i form! Det glæder mig at vejret er godt til ferieformål. Her bliver man i hvert fald ikke solbrændt...
    Fortsat god ferie.

    SvarSlet
  10. Fin cardigan - den vil klæde hende.

    SvarSlet
  11. Tænk, at Lillefrø allerede fylder fire år; det er godt, vi andre ikke har fødselsdag lige så tit, som børnene har.
    Du lever da fuldstændig op til ønsket om at blive fin i tøjet, hvor er det en skøn cardigan, og kjolen passer perfekt dertil

    SvarSlet
  12. what?! er hun 4 år, allerede?!
    yndigt sæt du fik lavet til hende, og dejlige varme farver.
    godt du nyder din ferie, höres lige efter min smag, begynd dagen og bare se hvad den bringer.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  13. Super flot trøje :) og en rigtig sommerkjole, så ønsket går i opfyldelse :)
    Fortsat go ferie i dejlige Danmark.

    SvarSlet
  14. Så sødt et sæt hun får, den lille.
    Jeg har "snydt" og har været nogle dage på Bornholm for at få sol. Det var dejligt :)

    SvarSlet
  15. Ja bursdag og en super vakker gave :-)) søt kjolen med jakken som passer perfekt. Jeg liker
    nydelige kanten. Min barnebarn jente er 7 år og hun hadde snakke "bestemor du har strikkt
    alltid så veldig hyggelig kjoler for meg" Glede, glede, bare glede og selvfølgelig jeg
    har på pinne en kjole... også... igjen.
    Deilig jakken har du strikkt. Ha riktig gode turer med sykkel fortsatt :-)) sommeren og
    sykkel turer er bare herlig. Klem fra Viola

    SvarSlet
  16. Nydelig jakke i rødt! Jeg kjøpte mønsteret en gang i tiden som enkeltmønster, fordi jeg tenkte at den kunne passe fint sammen med Viftejakken fra Isager, men har ikke somlet meg til å strikke den til frøkenen ennå. Men nå ble jeg jo minnet på det! Flotte detaljer og pent strikket.

    SvarSlet
  17. Hvor er det bare et flot sæt, og har strikket trøjen i voksenmodel og kan huske den var meget spændende at strikke. Knapperne er jo bare perfekte til den.
    Dejligt du nyder ferien, glæder mig til jeg engang kan holde rigtig ferie igen, måske næste år.

    SvarSlet
  18. Hvor er det dog et skønt sæt til en skøn pige - tiden går hurtigt (det kan jeg desværre også se på mine egne drenge.

    SvarSlet
  19. Sikke dejlige billeder:-) Hyrdinden er skøn, og ikke mindst med Liv som model. Hvor er det en sød sommerkjole du har fundet til hende. Den er så meget sommer. Det ses tydeligt at du har været god til at fange solskinstimerne. De er her, selv om det nogle dage er mellem regnbyger.

    SvarSlet
  20. Jeg er lige blevet færdig med at læse din blog fra ende til anden - og hvor er den fyldt med inspiration, humor og smukt strik. Jeg er nybegynder men øvelse gør som bekendt mester og jeg glæder mig til erfaringen står mål med to-do listen :-)
    Vil bare sige tak for en fantastisk blog - og fortsat god sommer.

    SvarSlet
  21. Kære anonym - sikken en dejlig kommentar at få ☺ Bare hæng i, der kommer en dag, hvor du slet ikke kan undvære det ☺ om to-do listen bliver mindre er straks en helt anden sag ;-) Rigtig god sommer til dig også. Kh Lene

    SvarSlet
  22. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  23. Hold da op Lene! 4 år! Hvor går det bare hurtigt. Skønt sæt til en der ønsker sig fint tøj :-)

    SvarSlet
  24. Hvor er det en dejlig trøje, du har strikket. Jeg synes, du har nogle meget fine finde-tøj-evner, hun er da blevet rigtig fin.
    Jeg har også en 13 år gammel cykel, jeg er nu ved at være klar til en nyere model, men den har holdt virkelig godt

    SvarSlet
  25. Hvor blev den da bare flot, den fine trøje. Og knapperne er for skønne. Herlige høns. Og frugtkjolen - hvor er det fint at se et billede af den, som du fortalte mig om. Hun er bare så fin i sit nye tøj.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.